The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage

FTM Forum
AZ - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: AZ (/showthread.php?tid=4477)

Pages: 1 2

Re: AZ - Davydoff - 20-04-2009

waf Wrote:
Treesong Wrote:
waf Wrote:en verder moet ajakkes gewoon dood!

Ruuuustig... ga even ontspannen op je terras zitten en drink een glas mineraalwater

waar denk jij uit af te leiden dat ik niet rustig ben? :|

ik ben gewoon ff in gesprek met een vmbo'er, laat me ff, ik lach me gek.

Leugenaar Undecided

Re: AZ - Treesong - 20-04-2009

Davydoff Wrote:
waf Wrote:ik ben gewoon ff in gesprek met een vmbo'er, laat me ff, ik lach me gek.

Leugenaar Undecided

Oh ja, het heet weer MAVO tegenwoordig :waf:

Re: AZ - waf - 20-04-2009

Treesong Wrote:
Davydoff Wrote:
waf Wrote:ik ben gewoon ff in gesprek met een vmbo'er, laat me ff, ik lach me gek.

Leugenaar Undecided

Undecided

Treesong Wrote:
Davydoff Wrote:

Leugenaar Undecided

Kom jij niet uit de tijd dat ze het nog de mulo noemde? :waf:

Re: AZ - Treesong - 20-04-2009

Davydoff Wrote:
Treesong Wrote:
Davydoff Wrote:

Leugenaar Undecided

Kom jij niet uit de tijd dat ze het nog de mulo noemde? :waf:

Geen idee, wanneer was dat?

Re: AZ - Bumme - 20-04-2009

Waarom Van Gaal de schaal houdt
------
Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.
------------

Beste Jurryt,

Zo. AZ kampioen. Hebben we dat maar alvast gehad. Sommige kranten schreven vandaag dat de Alkmaarse nederlaag tegen Vitesse de titelhoop van de Ajax-aanhang weer had aangewakkerd.

Gelul. Geen Ajacied heeft het woord ‘titelkans’ ook maar gedácht. Kom op zeg. Alsof wij druk gaan lopen doen wanneer onze titelkans toeneemt van 0,1% naar 0,8%. We zijn wel arrogant, maar niet debiel.

Eindhoven
Ik rekende sowieso al niet op een goed resultaat tegen PSV. Sinds ik als achtjarig jochie Ajax-supporter werd (zo’n beetje in 1983) heeft Ajax welgeteld drie competitiezeges in Eindhoven geboekt, in 26 jaar tijd. De woorden ‘PSV uit’ zijn voor Ajacieden van mijn generatie synoniem aan ‘verlies’.

Rekenen op winst in Eindhoven? Ik zou het zelfs in een topeizoen niet kunnen, precies zoals ik me zelfs in de allerbelabberdste jaargang niet kan vóórstellen dat we gaan verliezen in De Kuip.

Voorspellingen
Twee voorspellingen wil ik trouwens alvast even hebben gedaan. Dat we daar te zijner tijd geen misverstanden over krijgen.

De eerste: Ajax speelt komend seizoen wederom niet in de Champions League. Het zou best kunnen dat we Twente nog passeren en als tweede eindigen (de kans dat dat lukt, acht ik wel aanwezig), maar die dubbele voorronde komen we niet door.

Om eerlijk te zijn hoeft het voor mij ook niet zo. Ik heb nú al geen zin in die voorronden, we hebben op dat niveau niets te winnen en bovendien zou ik het werkelijk niet kunnen uitstaan wanneer men bij Ajax alsnog een ‘eind goed, al goed’-toontje aanslaat.

Andere orde
Tussen twee haakjes: kijkend naar de gemiddelde Champions League-wedstrijd bekruipt me steeds vaker het gevoel dat men zich daar met een totaal andere tak van sport bezighoudt dan in onze Eredivisie.

Het is qua handelingssnelheid, atletische power, arbeidsethos en professionaliteit van zo’n totaal andere orde dan het spel waarmee Ajax zich bezighoudt, dat ik geneigd ben te accepteren dat we met dat parallelle voetbaluniversum domweg niets meer van doen hebben.

Favoriet
Goed - voorspelling nummer twee. Die luidt: ook volgend seizoen gaat Ajax naast de titel grijpen. Als Louis van Gaal in Alkmaarse dienst blijft (en ik denk dat hij dat zal doen), is AZ wat mij betreft favoriet.

Voor de zoveelste keer is bewezen dat de landstitel niet gaat naar de club die de meeste goals maakt (Ajax), maar naar de ploeg die er de minste om de oren krijgt, maar ik denk dat Ajax wederom geen zeven of acht miljoen gaat neertellen voor een écht goede keeper, of een verdedigingscentrum van topallure.

Som der delen
Zo lang Marco van Basten Ajax’ voetbalbaas is, zal het totaal nooit groter zijn dan de som der delen. Bij AZ is dat wel het geval, en ik zie dat komend seizoen niet plotseling verdwijnen, óók niet als Ajax deze zomer weer enkele aansprekende (en hoogstwaarschijnlijk creatief-aanvallende) nieuwe spelers presenteert.

AZ heeft een trainer die aan psychologie doet, die eindeloos drilt, herhaalt en nóg eens herhaalt, en die geneigd is innovatieve methoden te integreren in zijn werkwijze.

Ajax heeft een trainer die in januari nog hardop constateert dat hij misschien op een andere manier moet communiceren met zijn spelers, omdat ze kennelijk niet allemaal in één keer begrijpen wat hij bedoelt. Schrijnender kan het verschil tussen top en middelmaat niet worden geïllustreerd.

Passie
Als ik dit verhaal uit de Volkskrant lees, of de recente Louis van Gaal-uitzending van Holland Sport nog eens terugkijkt, dan geniet ik. Wat een man. Wat een klasse. Wat een manische passie voor zijn vak. Maar ja: hij werkt niet bij ons. Terwijl dat wel had gekund. Dat we Van Gaal de tent hebben laten uitpesten door die klaploper Ronald Koeman…

Het was een dramatische fout, waarvoor we tot op de dag van vandaag de prijs betalen. Ben ik van overtuigd. Een club die Co Adriaanse en Louis van Gaal een nekschot geeft, om vervolgens zwaar in te zetten op Ronald Koeman en Marco van Basten, die wíl helemaal geen topclub zijn. Dan is het officieel hopeloos.

Kampioen
Ik heb dit seizoen voortdurend met het nare gevoel gelopen dat Louis van Gaal met deze Ajax-selectie landskampioen zou zijn geworden, en Marco van Basten met de huidige AZ-selectie niet.

Ook in 2010 geen landstitel; ik heb me er al bij neergelegd. Tussen de vorige (2004) en eerstvolgende landstitel zal een gat gapen van minimaal zeven seizoenen. Dat is een clubrecord dat we, naar ik vrees, de komende jaren nog wat scherper gaan stellen.

Mazzel!

Menno

Dit schreef hij eerder
Quote:Genoeg gekankerd. Het is nog niet altijd echt goed, maar ik geloof wel dat er iets aan het ontstaan is. Sinds Heerenveen-uit kregen we in twaalf Eredivisie-duels nog maar zes tegengoals. De laatste drie duels voor de winterstop wonnen we met de doelcijfers 12-0. Binnen de club is alles rustig, maar op de tribunes juist niet, zoals het hoort. Ajax wordt langzaam beter. De combinaties komen terug, de speelse aanvallen worden talrijker. Een club als ADO Den Haag komt weer naar de ArenA met het gevoel dat er niets te halen valt.
Er groeit iets. Dít is het jaar waarin we de neergaande lijn kunnen ombuigen. De vicieuze cirkel kunnen doorbreken. Laten we er ons steentje aan bijdragen in 2009, het Jaar van de Derde Ster.

Re: AZ - Jansoe - 20-04-2009

Ik gun het AZ uiteraard van harte. Verdiende kampioen die over het gehele seizoen gewoon het beste team was. Niets op of aan te merken.

waf Wrote:[
waarom heeft nu niemand het over de kampioen van de armoede. oh nee, dat is alleen als feyenoord kampioen wordt. 8-[

Kun je je dat nog herinneren dan? Dat is al weer 10 jaar geleden...

Quote:als er sinds 50 jaar voor de 2de keer een andere club kampioen wordt, zijn het misscien gewoon de feiten, huilebalk.

Ach je kunt er wel de top 2 van maken onderhand. Feyenoord is in de laatste 30 jaar maar 1 keer meer kampioen geworden dan AZ, dus Rotterdam Zuid doet ook niet echt mee Undecided

Wat betreft de haat jegens Ajax, dat is overal zo. Als er bijvoorbeeld de wedstrijd Ado - Feyenoord is of Groningen- Heerenveen, bij een wedstrijd waar Ajax ook niets mee te maken heeft hoor je alsnog vaak genoeg: En wie niet springt die is een jood...
Als dat nu gebeurt als Ajax er moet voetballen en ze staan achter tegen welke ploeg dan ook, oke. Maar anders is het gewoon allemaal opgekropte frustratie en Calimero gedrag...

Re: AZ - waf - 20-04-2009

Jansoe Wrote:Ik gun het AZ uiteraard van harte. Verdiende kampioen die over het gehele seizoen gewoon het beste team was. Niets op of aan te merken.

waf Wrote:[
waarom heeft nu niemand het over de kampioen van de armoede. oh nee, dat is alleen als feyenoord kampioen wordt. 8-[

Kun je je dat nog herinneren dan? Dat is al weer 10 jaar geleden...

Quote:als er sinds 50 jaar voor de 2de keer een andere club kampioen wordt, zijn het misscien gewoon de feiten, huilebalk.

Ach je kunt er wel de top 2 van maken onderhand. Feyenoord is in de laatste 30 jaar maar 1 keer meer kampioen geworden dan AZ, dus Rotterdam Zuid doet ook niet echt mee Undecided

Wat betreft de haat jegens Ajax, dat is overal zo. Als er bijvoorbeeld de wedstrijd Ado - Feyenoord is of Groningen- Heerenveen, bij een wedstrijd waar Ajax ook niets mee te maken heeft hoor je alsnog vaak genoeg: En wie niet springt die is een jood...
Als dat nu gebeurt als Ajax er moet voetballen en ze staan achter tegen welke ploeg dan ook, oke. Maar anders is het gewoon allemaal opgekropte frustratie en Calimero gedrag...

wat een ontzettend dom verhaal weer, ontzettende ajakkessupportunist uit elspeet. ik ga er maar niet op in.

Re: AZ - Jansoe - 20-04-2009

Alleen door te reageren ga je er al op in. Dat laatste klopt dus al van geen kant.

Er staan in ieder geval een aantal feiten in mijn post. Heb ik in deze hele topic van jou nog niet of nauwelijks gelezen. Een dom verhaal mag jij het vinden. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Maar ja, alles en iedereen die het niet eens is met internethooligan Waf is dom, dus daar trek ik me niet zo heel erg veel van aan.

Re: AZ - waf - 21-04-2009

Jansoe Wrote:Alleen door te reageren ga je er al op in. Dat laatste klopt dus al van geen kant.

Er staan in ieder geval een aantal feiten in mijn post. Heb ik in deze hele topic van jou nog niet of nauwelijks gelezen. Een dom verhaal mag jij het vinden. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Maar ja, alles en iedereen die het niet eens is met internethooligan Waf is dom, dus daar trek ik me niet zo heel erg veel van aan.

dat ik jou dom vind, wil niet zeggen dat ik iedereen die het niet met me eens is dom vind. maar gezien je domheid heb ik liever dat jij het niet met mee eens bent. dat sterkt me in mijn overtuiging.

ik vind trouwens dat domme mensen geen recht hebben op een mening.

Re: AZ - Amor Fati - 21-04-2009

waf Wrote:ik vind trouwens dat domme mensen geen recht hebben op een mening.

zou saai worden hier, zonder ajacieden

Re: AZ - Bumme - 21-04-2009

Peter Wrote:
centre court Wrote:Van Gaal zong trouwens wel uit volle borst mee: Helemaal niets in Amsterdam. :-({|=

En dat voor een rasechte Ajacied.

En op de vraag "jij had toch voorspeld dat Twente en Ajax zouden verliezen dit weekend?" als antwoord: "ja dat klopt en als ik wat zeg komt dat meestal ook wel uit". Undecided

Dank je de koekoek! Hij heeft het helemaal niet zelf voorzien, een mevrouw heeft hem dit al op 3 april jl. gezegd:

http://www.dumpert.nl/mediabase/478051/98209189/louis_vs_kristallen_bol.html

Re: AZ - _Tampie - 22-04-2009

Bumme Wrote:
Peter Wrote:
centre court Wrote:Van Gaal zong trouwens wel uit volle borst mee: Helemaal niets in Amsterdam. :-({|=

En dat voor een rasechte Ajacied.

En op de vraag "jij had toch voorspeld dat Twente en Ajax zouden verliezen dit weekend?" als antwoord: "ja dat klopt en als ik wat zeg komt dat meestal ook wel uit". Undecided

Dank je de koekoek! Hij heeft het helemaal niet zelf voorzien, een mevrouw heeft hem dit al op 3 april jl. gezegd:

http://www.dumpert.nl/mediabase/478051/98209189/louis_vs_kristallen_bol.html

"Dat is wel een grappige voorspelling" Undecided