The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
FTM-teams - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: FTM-teams (/showthread.php?tid=3310)



Re: FTM-teams - Mac - 21-03-2008

Ik moet zeggen dat ik de medailleklassementen van de OS ook scheef vindt hoor. Daar zie je wel regelmatig een land met 6-2-1 boven een land met 5-10-8 staan. Maar goed de meeste mensen zijn wel van zo'n soort medailleklassement uitgegaan in het begin en denk ook dat dat moet blijven nu. Voor volgend jaar misschien echter wel een idee om te veranderen?


Re: FTM-teams - Ad Wim - 21-03-2008

Overdune Wrote:Daar deden weliswaar iets meer mensen mee
En dit is dus de kern van de zaak. Omdat er maar 20 mensen meedoen is de kans heel groot dat iemand die in de top 3 staat ook hoog in het medailleklassement staat. Dat heb ik constant gezegd en daarom heb ik aangegeven dat die prijs naar iemand van buiten de top 3 moet.

En ik vind het dus onzin om te zeggen dat een medailleklassement 'nou eenmaal zo werkt'. We hebben dit spel zelf opgezet, dus dan kun je hier ook een eigen invulling aan geven. En medailleklassement is natuurlijk slechts een aanduiding, dit hoeft niet direct te betekenen dat het ook meteen volgens de bestaande regels moet...

Maar goed, ik ben ook helemaal niet boos, wel ontevreden aangezien ik het totaal niet eens ben met beide beslissingen. Maar nogmaals (en voor de laatste keer), aangezien we dit spel democratisch hebben opgericht, conformeer ik me aan wat de meerderheid wil, al is dat in dit geval met tegenzin...


Re: FTM-teams - Overdune - 21-03-2008

Ik bedoel er verder ook niks mee, ik zeg alleen dat de door jou beschreven situatie zich niet voor gaat doen (of laat ik het zo zeggen: dat de kans erop klein is). Het kan wel, dat is dan een uitzondering en daar kan je de regels niet op aanpassen natuurlijk.


Re: FTM-teams - mindlight - 21-03-2008

Of je kan de regels zo maken dat de uitzondering zich niet eens voor KAN doen natuurlijk Smile


Re: FTM-teams - Overdune - 21-03-2008

Ad Wim Wrote:
Overdune Wrote:Daar deden weliswaar iets meer mensen mee
En dit is dus de kern van de zaak. Omdat er maar 20 mensen meedoen is de kans heel groot dat iemand die in de top 3 staat ook hoog in het medailleklassement staat. Dat heb ik constant gezegd en daarom heb ik aangegeven dat die prijs naar iemand van buiten de top 3 moet.

En ik vind het dus onzin om te zeggen dat een medailleklassement 'nou eenmaal zo werkt'. We hebben dit spel zelf opgezet, dus dan kun je hier ook een eigen invulling aan geven. En medailleklassement is natuurlijk slechts een aanduiding, dit hoeft niet direct te betekenen dat het ook meteen volgens de bestaande regels moet...

Maar goed, ik ben ook helemaal niet boos, wel ontevreden aangezien ik het totaal niet eens ben met beide beslissingen. Maar nogmaals (en voor de laatste keer), aangezien we dit spel democratisch hebben opgericht, conformeer ik me aan wat de meerderheid wil, al is dat in dit geval met tegenzin...

De discussie ging er toch over wie het medailleklassement wint? Of de winnaar daarvan wel of niet ook in de top 3 staat is een ander verhaal, dat is iets wat we af moeten wachten. Als dat wel het geval blijkt te zijn moeten we daar nog maar eens over gaan praten, dan is het mss een idee om er geen prijs aan te verbinden.


Re: FTM-teams - Ad Wim - 21-03-2008

Er zijn twee discussies: over de waardering van medailles en over de uitreiking van de prijs voor het medailleklassement.

Over het eerste: ik vind dus niet dat we het volgens de oorspronkelijke regels van het medailleklassement moeten doen, maar ik begrijp dat we dit nu niet meer kunnen veranderen. Helaas is daar te laat discussie over gekomen.

Over dat laatste: daar hebben we dus wel van het begin af aan discussie over gehad. Jij komt met de MV-game, maar ik zeg dat daar veel meer mensen aan mee deden, en dat er daar ook met budget gewerkt werd, dus dat de kans veel groter is dat je meer verschillende weekwinnaars hebt.


Re: FTM-teams - Overdune - 21-03-2008

mindlight Wrote:Of je kan de regels zo maken dat de uitzondering zich niet eens voor KAN doen natuurlijk Smile

We kunnen voor de grap nu een soort puntenverdeling maken, 10 voor goud, 5 voor zilver en 2 voor brons of zo (ik noem maar ff wat, over de juiste verdeling kunnen we weer mooi bakkeleien :wink: ) en aan het eind van het jaar kijken hoe anders de stand is in vergelijking met ons huidige systeem.


Re: FTM-teams - omyaca - 21-03-2008

mindlight Wrote:Of je kan de regels zo maken dat de uitzondering zich niet eens voor KAN doen natuurlijk Smile
Maar even los van het feit, dat we de regels nu niet meer kunnen veranderen, wil ik nog wel even reageren hierop met oog voor evt volgende jaren.
Ik vind het juist de charme van het medailleklassement, dat dit in de huidge vorm een prijs is, waar iedereen tot een aantal weken voor het eind nog volop in de race is.
In jouw voorbeeld haalt een persoon 4-0-0 en de andere 3-10-8 of zoiets. Het lijkt me duidelijk dat de laatste persoon in de top 3 van het algemeen klassement zal staan. De ander kan net zo goed op de 15e plaats zijn geeindigt, maar door te pieken in bepaalde weken toch nog een prijs binnenslepen. Dat is toch juist het leuke aan deze prijs.
Ga je er een puntentelling aan hangen als 5 voor goud, 3 voor zilver en 1 voor brons, oid, dan zullen de hooggenoteerde waarschijnlijk al in een vroeg stadium van het spel afscheid nemen van de rest, en ook deze prijs verdelen.


Re: FTM-teams - Overdune - 21-03-2008

Ad Wim Wrote:Er zijn twee discussies: over de waardering van medailles en over de uitreiking van de prijs voor het medailleklassement.

Over het eerste: ik vind dus niet dat we het volgens de oorspronkelijke regels van het medailleklassement moeten doen, maar ik begrijp dat we dit nu niet meer kunnen veranderen. Helaas is daar te laat discussie over gekomen.

Over dat laatste: daar hebben we dus wel van het begin af aan discussie over gehad. Jij komt met de MV-game, maar ik zeg dat daar veel meer mensen aan mee deden, en dat er daar ook met budget gewerkt werd, dus dat de kans veel groter is dat je meer verschillende weekwinnaars hebt.

Ok. Voor het eerste heb ik dus dat puntensysteem voorgesteld, dan kunnen we aan het eind van het jaar kijken hoe anders het was geweest.

Het tweede heb ik niet echt zicht op. Aan die discussie heb ik wel meegedaan, volgens mij heb ik gezegd dat wat mij betreft geldt the winner takes it all. Als hier toch bezwaren tegen zijn (omdat het als een troostprijs wordt gezien), moet hier wat aan veranderd worden. Maar wat mij betreft schaffen we het dan af, ik voel er niets voor om de regels zo te buigen dat de nrs 1 t/m 3 van het algemeen klassement niet voor winst van dit klassement in aanmerking zouden kunnen komen.


Re: FTM-teams - Ad Wim - 21-03-2008

Hiermee ben ik het dus eens Omyaca, en daarom vind ik dat de prijs van het medailleklassement niet aan iemand uit de top 3 uitgereikt moet worden. Waarom ben je het daar dan niet mee eens?


Re: FTM-teams - Overdune - 21-03-2008

Ik zou zo'n prijs niet willen hebben als er iemand is die eigenlijk hoger staat in het klassement maar niet MAG winnen omdat hij al in de top 3 van het algemeen klassement staat.


Re: FTM-teams - Ad Wim - 21-03-2008

Overdune Wrote:
Ad Wim Wrote:Er zijn twee discussies: over de waardering van medailles en over de uitreiking van de prijs voor het medailleklassement.

Over het eerste: ik vind dus niet dat we het volgens de oorspronkelijke regels van het medailleklassement moeten doen, maar ik begrijp dat we dit nu niet meer kunnen veranderen. Helaas is daar te laat discussie over gekomen.

Over dat laatste: daar hebben we dus wel van het begin af aan discussie over gehad. Jij komt met de MV-game, maar ik zeg dat daar veel meer mensen aan mee deden, en dat er daar ook met budget gewerkt werd, dus dat de kans veel groter is dat je meer verschillende weekwinnaars hebt.

Ok. Voor het eerste heb ik dus dat puntensysteem voorgesteld, dan kunnen we aan het eind van het jaar kijken hoe anders het was geweest.

Het tweede heb ik niet echt zicht op. Aan die discussie heb ik wel meegedaan, volgens mij heb ik gezegd dat wat mij betreft geldt the winner takes it all. Als hier toch bezwaren tegen zijn (omdat het als een troostprijs wordt gezien), moet hier wat aan veranderd worden. Maar wat mij betreft schaffen we het dan af, ik voel er niets voor om de regels zo te buigen dat de nrs 1 t/m 3 van het algemeen klassement niet voor winst van dit klassement in aanmerking zouden kunnen komen.
Dat puntensysteem kunnen we inderdaad ernaast leggen, ik had het alleen liever meteen al ingevoerd...

En ik vind het dus wel echt een troostprijs (kijk ook naar de hoogte van het bedrag) en ik denk dus dat in een veld van 20 deelnemers de kans heel groot is dat een winnaar van het medailleklassement in de top 3 valt. Maar dat moeten we nog zien...


Re: FTM-teams - omyaca - 21-03-2008

Ad Wim Wrote:Hiermee ben ik het dus eens Omyaca, en daarom vind ik dat de prijs van het medailleklassement niet aan iemand uit de top 3 uitgereikt moet worden. Waarom ben je het daar dan niet mee eens?
Daar heb ik me niet over uitgesproken, dat maakt me niet zoveel uit. :wink:

Alleen ben ik niet zo overtuigd dat de nummer 1 ook de winnaar van dat klassement zal zijn, juist vanwege de manier waarop de winnaar daarvan nu bepaald wordt. Als je dit gaat aanpassen zijn de hogergeplaatsten alleen maar meer in het voordeel.


Re: FTM-teams - Ad Wim - 21-03-2008

Overdune Wrote:Ik zou zo'n prijs niet willen hebben als er iemand is die eigenlijk hoger staat in het klassement maar niet MAG winnen omdat hij al in de top 3 van het algemeen klassement staat.
Oke, dat is jouw mening, maar die deel ik dus niet. Ik vind dat, als je er echt een troostprijs van maakt waarbij je op het laatst, als je al kansloos bent voor de top 3, nog kans maakt door een paar keer te gokken ipv logische keuzes te maken, je dit ook door moet voeren en die toevoeging er wel bij moet zetten.

Het is toch niet voor niets een troostprijs? Anders hadden we dat geld ook net zo goed kunnen verdelen over de top 3...


Re: FTM-teams - Ad Wim - 21-03-2008

omyaca Wrote:
Ad Wim Wrote:Hiermee ben ik het dus eens Omyaca, en daarom vind ik dat de prijs van het medailleklassement niet aan iemand uit de top 3 uitgereikt moet worden. Waarom ben je het daar dan niet mee eens?
Daar heb ik me niet over uitgesproken, dat maakt me niet zoveel uit. :wink:

Alleen ben ik niet zo overtuigd dat de nummer 1 ook de winnaar van dat klassement zal zijn, juist vanwege de manier waarop de winnaar daarvan nu bepaald wordt. Als je dit gaat aanpassen zijn de hogergeplaatsten alleen maar meer in het voordeel.
Dat laatste heb je wel gelijk in. Als je met een puntensysteem gaat werken, is de kans nog kleiner dat iemand van buiten de top 3 dat klassement wint. Maar dus niet als je die extra regel invoert. Maar dan wordt het waarschijnlijk de nummer 4...


Re: FTM-teams - Overdune - 21-03-2008

Ik zie het dus ook niet als een troostprijs, daar zit het verschil.

De meningen zijn duidelijk, we moeten gewoon dit jaar afwachten en kunnen de discussies dan mooi voortzetten en eventueel besluiten tot een wijziging van de opzet.


Re: FTM-teams - kooltje - 22-03-2008

eindelijk een positief resultaat...als djoko het toernooi wint dan loop ik pas echtwat in maar een gouden plak is iig al lekker. \Big Grin/
ad wim heeft nog 1 overwinning nodig van Djoko, anders grijpt hij zelfs na de medailles.
Vanavond om 21uur eerst djoko nadal en meteen daarna federer fish.


Re: FTM-teams - Ad Wim - 22-03-2008

Ach, zilver of brons maakt in ons systeem toch geen reet uit...

Van mij mag je goud halen Kolemans!


Re: FTM-teams - kooltje - 22-03-2008

goud kan niet meer fout toch...
djoko nog even winnen, dan is het toch een goede week geweest ad


Re: FTM-teams - Ad Wim - 22-03-2008

O nee, ik dacht dat Andre nog boven je stond. Nou gefeliciteerd dan maar!
En laat Djoko er inderdaad maar een topweek van maken.


Re: FTM-teams - Mac - 22-03-2008

door een foutje van mij heeft iedereen het profiel van woerdie gekregen, inmiddels doet ie t weer goed dus je kan je profiel weer aanpassen en goed zetten


Re: FTM-teams - Overdune - 22-03-2008

Ziet er steeds mooier uit Mac! =D>

Als ik op grafiek klik krijg ik wel steeds mn eigen grafiek te zien en niet die van anderen (ook al heb ik iemand anders zijn naam aangeklikt).


Re: FTM-teams - Mac - 22-03-2008

yo je hebt gelijk is opgelost.

Krijgen jullie trouwens ook een popup op het moment dat je je profiel update? vreselijk irritant


Re: FTM-teams - Mac - 22-03-2008

ok nu niet meer...heel vaag


Re: FTM-teams - Overdune - 23-03-2008

Dit gaat wel lekker zo, ik stijg in 4 weken van de laatste plaats naar een plaats tegen de top 5. :razz:


Re: FTM-teams - centre court - 23-03-2008

fish =D>


Re: FTM-teams - Overdune - 23-03-2008

Al 70 puntjes voor 445 euri, veel beter vind je ze niet CC. :razz:


Re: FTM-teams - Kraai - 23-03-2008

Overdune Wrote:Dit gaat wel lekker zo, ik stijg in 4 weken van de laatste plaats naar een plaats tegen de top 5. :razz:


Je staat 9de hoor :Big Grin


Re: FTM-teams - andre - 23-03-2008

Gefeliciteerd Kooltje! Het is wel bijltjesweek zeg, grote verschillen.


Re: FTM-teams - Overdune - 23-03-2008

Kraai Wrote:
Overdune Wrote:Dit gaat wel lekker zo, ik stijg in 4 weken van de laatste plaats naar een plaats tegen de top 5. :razz:


Je staat 9de hoor :Big Grin

Cc ga ik sowieso voorbij, bij winst van Djoko Mitch ook. Jij staat dan 5de met Mindlight 15 ptn en ik 17 ptn daarachter. Das toch redelijk tegen de top 5 aan.