The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- Berend Botje - 27-07-2005

Vanmorgen in het Radio1-journaal zei een correspondente over de situatie in Colombia: dat is tegen het verkeerde been van (....).


- Treesong - 27-07-2005

Onze nieuwe HR medewerkster writes Inglisj very good! Zo kreeg ik van haar de overlijdensadvertentie van een collega in m'n mailbox onder het kopje "Death Announcement", terwijl een geboorte binnen de bedrijfsgelederen aldus wordt aangekondigd: they are the happy parents from 2 daughters :|


- Gerben Zonderland - 28-07-2005

Zostrax bij de Konmar had de inbouwslager bij de gedarmde, gepeperde en gezouten vleesklompen die je gerookt en aan een streng kunt kopen een bord gezet met daarop de pleonastische woorden: 'Groninger boeren met worst'. Mij is vroeger geleerd dat boeren zonder worst normaliter boerinnen genoemd worden en transsexualisme onder boeren lijkt me niet veelvoorkomend (al valt het natuurlijk nooit uit te sluiten).

http://www.drogeworstuutgrunnen.nl/nl/dept_1.html


- Berend Botje - 28-07-2005

De droge worst doet mij aan de flauwe mop met baard denken:
Man vraagt in tijdens lunch in cafe aan serveerster: juffrouw heeft u een droog sneetje?
Nee, meneer het zijn mijn schoenen die zo kraken.


- Mukkus - 28-07-2005

Nu we het toch over vlees hebben:
Let eens bij slagerijen op de 'krijtborden' voor hun deur. Zodra de bieflappen in de aanbieding zijn, staat Mukkus alweer de i weg te vegen.....


- SB - 29-07-2005

dacht dat je van de F een R zou maken :wink:


- Mukkus - 29-07-2005

SB Wrote:dacht dat je van de F een R zou maken :wink:

Ja, en ik loop met krijtjes op zak....


- Treesong - 29-07-2005

Het is overigens een afwijking van me om spelfauten op menukaarten te ontdekken... meestal een veeg teken dat je in een shittent zit te eten :wink:


- Berend Botje - 29-07-2005

Treesong Wrote:meestal een veeg teken dat je in een shittent zit te eten :wink:

Het is: (...)meestal een veeg teken

of

(...)meestal een teken dat je in een shittent zit te eten

:wink:


- Treesong - 29-07-2005

Berend Botje Wrote:
Treesong Wrote:meestal een veeg teken dat je in een shittent zit te eten :wink:

Het is: (...)meestal een veeg teken

of

(...)meestal een teken dat je in een shittent zit te eten

:wink:

Pfff, tis gewoon een bijvoeglijk naamwoord (vero), hoor :|

Ook eventjes het tegenovergestelde van een taalergernis: tijdens een jeeptour op tenerife maakten we een pitstop bij een restaurant, waarop de Vlaamse chauffeur riep: "Zijn er nog garnituurvreterkes in het gezelschap? Da's dan jammer want we eten pluimvee!"


- Gerben Zonderland - 31-07-2005

Even een onverklaarbare t van voetbalzone.nl:

Quote:Franca's zaakwaarnmer Wagner Ribeiro stelt tegenover Engelse bronnen dat een overgang naar Spanje een kwestie van tijd is. "Komende week ga ik om de tafel zitten met afgevaardigden van Atlético. Hopelijk is het snel rondt."

:eeeek: Wat bezielt iemand om DAAR een t neer te zetten?


- SB - 31-07-2005

deze is inderdaad erg jammer en onverklaarbaar ja


- Mukkus - 31-07-2005

Mijn taalergernis zit hem vooral in personen die het woord 'auto' uitspreken als 'oto'. Voor mij een soort orale spellingsfout.....


- Treesong - 31-07-2005

Mukkus Wrote:Mijn taalergernis zit hem vooral in personen die het woord 'auto' uitspreken als 'oto'. Voor mij een soort orale spellingsfout.....

of 'sweater' als 'swieter' Icon_evil


- Gerben Zonderland - 31-07-2005

Treesong Wrote:
Mukkus Wrote:Mijn taalergernis zit hem vooral in personen die het woord 'auto' uitspreken als 'oto'. Voor mij een soort orale spellingsfout.....

of 'sweater' als 'swieter' Icon_evil

of 'zeven' als 'zeuven' of 'goede' als 'goeie' of 'Caucchioli' als 'Kauwtsjoolie' of 'deméntie' als 'dementíé'. :8:


- Bocaloca - 31-07-2005

of een euro, een uuro Icon_evil


- Treesong - 31-07-2005

Of mensen die:

catalooooogus uitspreken als cataaaaalogus....
therapeut foneties uitspreken ipv therapuit.... Icon_evil


- Berend Botje - 31-07-2005

of expirement ipv experiment.
Overigens is auto kort voor het Franse automobile en dus is het niet gek om oto te zeggen.
Goeie ipv goede is heel normale spreektaal, net als bv houwen ipv houden, zouwen ipv zouden. Ik denk dat dat ook streekafhankelijk is.


- Moker - 31-07-2005

of lèp ipv leip ...
gozâh ipv gozer...
de haag ipv den haag...
kankâh ipv kanker...
enz.... :razz:


- Gerben Zonderland - 31-07-2005

Treesong Wrote:Of mensen die:

catalooooogus uitspreken als cataaaaalogus....

Ehm.....de klemtoon ligt toch echt op de 2e a. :8:

http://www.woordenboek.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=catalogus

Maar bijvoorbeeld bij pAgina, wat hele volksstammen uitspreken als pagIIIIIIIIIIIna ligt ie op de eerste a.

http://www.woordenboek.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=pagina


- Treesong - 31-07-2005

oh, nou, dan ga ik voortaan ook diaaaaloog zeggen en monooooloog... pfff :roll:


- Mukkus - 31-07-2005

Nog een leuke: Haalde ik laatst in een snackbar mijn favoriete rookwaar...een pakje Gauloises. Ik spreek dat redelijk frans uit (hoewel dat beter kan...). Zegt die meid: "Een pakje koelaasus?"

En aan 'zeuven' heb ik ook een godsgruwelijke hekel. Gaan die mensen dan ook zand zeuven? Hebben ze ook nichtjes en neuven? Of hebben ze 's nachts last van neuven? En zingen ze: "We zullen ze laten beuven!"????


- Gerben Zonderland - 31-07-2005

Mukkus Wrote:Nog een leuke: Haalde ik laatst in een snackbar mijn favoriete rookwaar...een pakje Gauloises. Ik spreek dat redelijk frans uit (hoewel dat beter kan...). Zegt die meid: "Een pakje koelaasus?"

En aan 'zeuven' heb ik ook een godsgruwelijke hekel. Gaan die mensen dan ook zand zeuven? Hebben ze ook nichtjes en neuven? Of hebben ze 's nachts last van neuven? En zingen ze: "We zullen ze laten beuven!"????

Heb je euven voor mij?
Is het al zeuven over neugen?
Reugent het nu alweer?
Is het goed leuven in Leuven?


- Gerben Zonderland - 31-07-2005

Berend Botje Wrote:of expirement ipv experiment.

Een ex-pierement kan dan weer wel. :8:

http://www.museumspeelklok.nl/speelklok/nl/


- Mukkus - 31-07-2005

Een oud-collega van mij zei altijd: "Incassie-bureau...." Vreemde verbastering als je het mij vraagt. :roll:


- Gerben Zonderland - 31-07-2005

Mukkus Wrote:Een oud-collega van mij zei altijd: "Incassie-bureau...." Vreemde verbastering als je het mij vraagt. :roll:

Tis eerder een UIT-kassie-bureau, want als die types langs zijn geweest zit er niks meer IN je kas.


- Treesong - 01-08-2005

Ik sta vanochtend zoals immer weer klaar voor Olga en Karl's Nederland in beweging ... komt er een reclame voorbij om mensen te verleiden tot de aanschaf van zo'n electrisch karretje (je weet wel: die kleredingen met hippe bejaarden die je altijd voor de voeten rijden in winkels) Icon_evil

maar de pay-off was meesterlijk: met de electro-mobiel kunt u gaan en staan waar u maar wilt! :Big Grin


- Berend Botje - 01-08-2005

Ha, ha, dat is nog eens een wonder op wielen!


- Moker - 01-08-2005

Als ik jullie was zou ik op die reclame letten van Etos...die mokkel zegt 'als' ipv 'dan'....


- Treesong - 01-08-2005

HT-Moker Wrote:Als ik jullie was zou ik op die reclame letten van Etos...die mokkel zegt 'als' ipv 'dan'....

Het is 'dat' mokkel :wink: