The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- Gerben Zonderland - 22-08-2005

Gisteravond had Youri Mulder een mooie verspreking toen hij zei dat 'er in Duitsland altijd hilarisch wordt gedaan over het Nederlandse voetbal'. Borst corrigeerde hem gelukkig en zei dat het lyrisch moest zijn. Wel hilarisch waren de gesprekjes van van Basten in het 'Duits' met de Duitse journalisten. Hij bedoelde het goed, maar sommige woorden waren nogal fout gekozen.


- Voyou - 23-08-2005

Ik zit regelmatig in de trein en dan irriteer ik me altijd mateloos aan conducteurs die omroepen: "Reizigers voor de richting Amsterdam worden verzocht hier over te stappen".

"Reizigers" is in dit geval meewerkend voorwerp en geen onderwerp en het moet dus zijn "wordt verzocht" (het wordt verzocht aan de reizigers)


- Treesong - 24-08-2005

Voyou Wrote:Ik zit regelmatig in de trein en dan irriteer ik me altijd mateloos aan conducteurs die omroepen: "Reizigers voor de richting Amsterdam worden verzocht hier over te stappen".

"Reizigers" is in dit geval meewerkend voorwerp en geen onderwerp en het moet dus zijn "wordt verzocht" (het wordt verzocht aan de reizigers)

Och, ze zeggen ook altijd: "Denk bij het verlaten van de trein aan uw persoonlijke eigendommen".... brrrrrrr :roll:


- Bocaloca - 24-08-2005

Gisteren gorden en joling zitten kijken in et circus waar alles zeer duur kost Wink


- EJR - 25-08-2005

Wesley Sneijder is back!
Weer een paar aardige taalblunders gisteren in zijn interviewtje.... Weet alleen niet meer welke. Help!


- Mac - 25-08-2005

leerbaar seizoen


- Mukkus - 25-08-2005

Zo kan ik me nog het debuut herinneren van Falko Zandstra (oud-klasgenoot van de basisschool) op een EK of WK op het ijs van Thialf. Zijn reactie:
"Het publiek was geweldig, ze maakten zoveel lawaai, het leek wel een vliegtuig die door geluidsbarricade ging...."


- Gerben Zonderland - 25-08-2005

Mukkus Wrote:Zo kan ik me nog het debuut herinneren van Falko Zandstra (oud-klasgenoot van de basisschool) op een EK of WK op het ijs van Thialf. Zijn reactie:
"Het publiek was geweldig, ze maakten zoveel lawaai, het leek wel een vliegtuig die door geluidsbarricade ging...."

Misschien refereerde hij wel aan de befaamde 'Wall of Sound' van Phil Spector. :wink:


- Mukkus - 25-08-2005

Als je hem kent, weet je voldoende. Hij koos na de basisschool niet voor niets de LTS, richting zwakstroom.


- Treesong - 25-08-2005

Mukkus Wrote:Als je hem kent, weet je voldoende. Hij koos na de basisschool niet voor niets de LTS, richting zwakstroom.

Maar skeuvel'n kon ie als de beste en daar gaat het om... :wink:


- EJR - 25-08-2005

Mac Wrote:leerbaar seizoen


Dat was 'm! LEERBAAR!! :lol:


- Bumme - 25-08-2005

Mag ik iedereen aanraden om niet naar de streams van Big-Brother te kijken. Ik doe dit zelf nu een uurtje en had in deze draad al drie pagina's kunnen vullen met taalergernissen.


- Gerben Zonderland - 25-08-2005

Treesong Wrote:
Mukkus Wrote:Als je hem kent, weet je voldoende. Hij koos na de basisschool niet voor niets de LTS, richting zwakstroom.

Maar skeuvel'n kon ie als de beste en daar gaat het om... :wink:

Die zware opleiding hebben de heren R. en F. de Boer ook met moeite afgerond, toch? Of had 1 van de 2 nou metaalbewerking gedaan?


- Mukkus - 26-08-2005

Wat is er mis met metaalbewerking?


- Gerben Zonderland - 26-08-2005

Mukkus Wrote:Wat is er mis met metaalbewerking?

Er is helemaal niks mis met metaalbewerking, maar de opleiding LTS metaalbewerking wordt niet algemeen erkend als de moeilijkste opleiding die je kunt volgen. Mijn vader zit ook in de metaalbewerking en dat doet ie prima.


- Treesong - 26-08-2005

Gerben Zonderland Wrote:Mijn vader zit ook in de metaalbewerking en dat doet ie prima.

Nu op de Groningse lokale zender: "Pimp Mien Waag'n op" met Pa Zonderland...


- Gerben Zonderland - 26-08-2005

Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Mijn vader zit ook in de metaalbewerking en dat doet ie prima.

Nu op de Groningse lokale zender: "Pimp Mien Waag'n op" met Pa Zonderland...

Dat lijkt me sterk, aangezien hij niet in deze provincie woont. :wink:


- Marshall - 26-08-2005

Moet je als eenvoudige boerenknecht best trots zijn op je paps GZ! Nog succesvol in de showbisniss ook nog...


- Treesong - 26-08-2005

Gerben Zonderland Wrote:
Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Mijn vader zit ook in de metaalbewerking en dat doet ie prima.

Nu op de Groningse lokale zender: "Pimp Mien Waag'n op" met Pa Zonderland...

Dat lijkt me sterk, aangezien hij niet in deze provincie woont. :wink:

Hij wilde het programma eerst aan omroep Fryslân verkopen, maar daar zagen ze er geen brea met buter en griene tsiis in... :wink:


- Gerben Zonderland - 26-08-2005

Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Mijn vader zit ook in de metaalbewerking en dat doet ie prima.

Nu op de Groningse lokale zender: "Pimp Mien Waag'n op" met Pa Zonderland...

Dat lijkt me sterk, aangezien hij niet in deze provincie woont. :wink:

Hij wilde het programma eerst aan omroep Fryslân verkopen, maar daar zagen ze er geen brea met buter en griene tsiis in... :wink:

on-topic: -e :wink:

Maar Frysktalige programma's verkopen aan TV Neurd zal niet lukken, ben ik bang. Daar houden de mensen uit deze provincie niet zo van.
Ze maken wel samen met TV Drenthe en Omrop Fryslân een muziekprogramma, maar das met 'artiesten' uit het hele Noorden.


- Bumme - 01-09-2005

Van Big_Brother forum:

En zo gooi je je eigen ogen in. Binnen 3 weken is deze jongen (vader) verdwenen
B_BAERENDS 1 SEPTEMBER 2005 0:27


- Ekslem - 01-09-2005

Appeltje, eitje stond gewoon in een advertentie ergens (de grote kop nog wel) Weet niet meer waar precies, volgens mij van een supermarkt.


- gittermaster - 10-09-2005

Kreeg ik een mailtje binnen van Toto select, staan de volgende wedstrijden erin...

Weekendprogramma 1
2
3

PSV - FC Utrecht 1,10
8,10 4,25

Willem II - Ajax 5,05 1,25 3,90


FC Twente - Vittesse 1,65 3,10 3,05

Feyenoord - NEC 1,10 8,10 4,25

Vitesse met dubbel T, apart!


- Mukkus - 10-09-2005

gittermaster Wrote:Kreeg ik een mailtje binnen van Toto select, staan de volgende wedstrijden erin...

Weekendprogramma 1
2
3

PSV - FC Utrecht 1,10
8,10 4,25

Willem II - Ajax 5,05 1,25 3,90


FC Twente - Vittesse 1,65 3,10 3,05

Feyenoord - NEC 1,10 8,10 4,25

Vitesse met dubbel T, apart!

Ik zie ze vaak genoeg, ik noem geen namen, maar Bumme zegt altijd "Heereveen"!

Vandaag op de lokale omroep, hoorde ik een zenuwachtig persoon over een bepaalde amateurcompetitie in Friesland over een bepaalde club: "dat is dit seizoen toch wel de doodgeverfde favoriet".

Vond hem wel grappig.


- Gerben Zonderland - 10-09-2005

Mukkus Wrote:Vandaag op de lokale omroep, hoorde ik een zenuwachtig persoon over een bepaalde amateurcompetitie in Friesland over een bepaalde club: "dat is dit seizoen toch wel de doodgeverfde favoriet".

Vond hem wel grappig.

Als je hem maar genoeg lagen op zijn smoel smeert sterft ie vast wel een keer. :Big Grin


- Gerben Zonderland - 11-09-2005

Vandaag op de AD-site:

Quote:PARIJS (ANP) - Behalve Lance Armstrong zouden ook de Spanjaard Manuel Beltran, de Colombiaan Jose Joachim Castelblanco en de Deen Bo Hamburger epo gebruikt hebben tijdens de Tour de France van 1999. Het Franse blad 'Journal du Dimanche' onthulde die namen zondag.

Het dopinglaboratorium van Châtenay-Malabry analyseerde in 2004, als onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek, bewaard gebleven oude urinestalen opnieuw en bevestigde vorige maand de ontdekking van twaalf positieve gevallen. Het sportblad l' Equipe wist meteen te melden dat zes plasjes destijds waren ingeleverd door Armstrong.
Het zondagsblad is nu met de andere 'boosdoeners' gekomen maar kon niet zeggen of zij één of meer keren postuum zijn betrapt. Epo was zes jaar geleden officieel nog niet aantoonbaar in urine.

Ik wist niet dat deze renners allemaal overleden waren. Ik meende Lance toch vorige week nog op tv te zien bij CNN en andere Amerikaanse zenders en Beltran reed volgens mij nog een gedeelte van de Vuelta... :|


- Berend Botje - 12-09-2005

Uit Onze Taal, een stukje van Jan Kuitenbrouwer:

[Image: jk.jpg]


- Gerben Zonderland - 13-09-2005

Quote:Sjinji Ono is terug in het shirt van Feyenoord. De Japanse middenvelder maakte vanavond, na maanden van blessureleed, zijn opwachting in het tweede elftal van de Rotterdamse club. Met Jong Feyenoord versloeg hij Jong-Twente (2-1).

Ono startte in de basis en luisterde zijn rentree na vijftien minuten spelen op met een doelpunt. In de 76ste minuut werd de moegestreden middenvelder gewisseld.

Wanneer Ono terugkeert in de hoofdmacht van Feyenoord is nog onbekend. Trainer Erwin Koeman heeft er, in overleg met de medische staf, voor gekozen om de Japanner een lager niveau wedstrijdritme op te laten doen.

Ogenschijnlijk niks mis met dit bericht, maar in de laatste regel zit toch een rare constructie. OF je zet het woordje 'op' tussen Jappaner en een OF je draait lager en niveau om. De (toch al niet bijster intelligente) redacteurs van <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.voetbalzone.nl">http://www.voetbalzone.nl</a><!-- w --> maken er regelmatig een potje van, maar ik moet toegeven dat dit een iets lastiger zin was... :8:

@BB: de boekjes en columns van Kuitenbrouwer behoren tot het standaardwerk van elke liefhebber van het Nederlands. Hij is scherp, cynisch en grappig (die combinatie zie je niet heel vaak).


- Dugarry - 13-09-2005

De nieuwslezeres om 16.01:

Aan de Quote race doen bekende Nederlanders mee zoals Hanna Verboon #-o


- Tripplexxx - 13-09-2005

Dit verhaaltje vond ik op tennisactueel.nl

De speelster van de maand augustus is Eva Pera (foto) geworden met 33 stemmen (57%) werd zei speelster van de maand voor Kelly de Beer die 18 stemmen (31%) kreeg.
Pera dankte haar uitverkiezing vanwege haar finaleplaats in Alphen a/d Rijn.

:eeeek:

Daar hoef je geen Gerben Zonderland voor te heten, om deze fout te ontdekken.