The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- Mac - 13-09-2005

hehe je moest eens weten hoe vaak ik die fout zie...heel fout natuurlijk.

ps. damn eva is wel uuuuh opgegroeid!


- Tripplexxx - 13-09-2005

Peertje is lekkerrrrr


- Mac - 13-09-2005

hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen


- Berend Botje - 13-09-2005

Tripplexxx Wrote:Pera dankte haar uitverkiezing vanwege haar finaleplaats in Alphen a/d Rijn.

Dit is nog veel fouter.


- Gerben Zonderland - 13-09-2005

Mac Wrote:hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen

Met een vrouw lachen is voor homo's. Lachen doe je maar met je vrienden. Er moet geneukt worden! :wink:

En ik wil Eva wel eens in haar Eva-kostuum zien.


- Gerben Zonderland - 13-09-2005

Berend Botje Wrote:
Tripplexxx Wrote:Pera dankte haar uitverkiezing vanwege haar finaleplaats in Alphen a/d Rijn.

Dit is nog veel fouter.

Mwoah, ik vind zei ipv zij fouter, maar deze is ook tenenkrommend.


- Tripplexxx - 13-09-2005

Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen

Met een vrouw lachen is voor homo's. Lachen doe je maar met je vrienden. Er moet geneukt worden! :wink:

En ik wil Eva wel eens in haar Eva-kostuum zien.

:Big Grin :Big Grin :Big Grin


- Mac - 13-09-2005

Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen

Met een vrouw lachen is voor homo's. Lachen doe je maar met je vrienden. Er moet geneukt worden! :wink:

En ik wil Eva wel eens in haar Eva-kostuum zien.

mwa toen ik met haar trainde hield ik t liever bij lachen


- Gerben Zonderland - 13-09-2005

Mac Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen

Met een vrouw lachen is voor homo's. Lachen doe je maar met je vrienden. Er moet geneukt worden! :wink:

En ik wil Eva wel eens in haar Eva-kostuum zien.

mwa toen ik met haar trainde hield ik t liever bij lachen

Zak over de kop en boemsen! Als je Mukkus heet moet je alleen nog zorgen dat je de achterpoten bij in je laarzen steekt. :Big Grin


- Tripplexxx - 13-09-2005

Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen

Met een vrouw lachen is voor homo's. Lachen doe je maar met je vrienden. Er moet geneukt worden! :wink:

En ik wil Eva wel eens in haar Eva-kostuum zien.

mwa toen ik met haar trainde hield ik t liever bij lachen

Zak over de kop en boemsen! Als je Mukkus heet moet je alleen nog zorgen dat je de achterpoten bij in je laarzen steekt. :Big Grin

Is die laatste zin wel helemaal juist?


- Gerben Zonderland - 13-09-2005

Tripplexxx Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mac Wrote:hehe vroeger was ze lelijk maar na haar 16e is dat erg veranderd blijkbaar! Wink Kon wel altijd met er lachen

Met een vrouw lachen is voor homo's. Lachen doe je maar met je vrienden. Er moet geneukt worden! :wink:

En ik wil Eva wel eens in haar Eva-kostuum zien.

mwa toen ik met haar trainde hield ik t liever bij lachen

Zak over de kop en boemsen! Als je Mukkus heet moet je alleen nog zorgen dat je de achterpoten bij in je laarzen steekt. :Big Grin

Is die laatste zin wel helemaal juist?

Er zou tussen 'achterpoten' en 'bij' nog kunnen staan: van het schaap, maar ik nam aan dat iedereen dat snapte.


- Quatro - 13-09-2005

gerben Wrote:Zak over de kop en boemsen! Als je Mukkus heet moet je alleen nog zorgen dat je de achterpoten bij in je laarzen steekt.

bij in je laarzen steekt? Dan is die bij wel gelijk dood :8:


- Gerben Zonderland - 13-09-2005

Quatro Wrote:
gerben Wrote:Zak over de kop en boemsen! Als je Mukkus heet moet je alleen nog zorgen dat je de achterpoten bij in je laarzen steekt.

bij in je laarzen steekt? Dan is die bij wel gelijk dood :8:

Nee, dan had er 'van de' voor bij moeten staan. :wink:


- EJR - 14-09-2005

Snoeks ziet Larsen aan voor Ebbe Sand ("1.94m groot!") bij een duel op de achterlijn van PSV, terwijl die toch zelf een paar minuten eerder de wissel Sand/Larsen becommentariseerd heeft! :Big Grin


- Marshall - 14-09-2005

Dat is gewoon een foutje/verspreking EJR, vind dat geen 'taalergernis'.


- Dugarry - 14-09-2005

EJR kennelijk wel.


- EJR - 15-09-2005

Als je ALLE letters van een naam fout spelt dan vind ik dat een taalergernis ja... SAND is niet LARSEN


- Berend Botje - 15-09-2005

Gisteravond in het radioverslag van Spartak - Ajax zei de verslaggever in het commentaar na de 1-0: 'nu is het leed geleden' , terwijl hij precies het tegenovergestelde bedoelde.


- Gerben Zonderland - 15-09-2005

Berend Botje Wrote:Gisteravond in het radioverslag van Spartak - Ajax zei de verslaggever in het commentaar na de 1-0: 'nu is het leed geleden' , terwijl hij precies het tegenovergestelde bedoelde.

Waarschijnlijk bedoelde hij 'het kwaad is geschied'? :|


- Berend Botje - 15-09-2005

Zoiets ja.


- Mac - 15-09-2005

hehe net in de klas zegt die leraar: hier heb je nog even alle essentialia! wat een woord! maar het bestaat dus wel dus geen taalergernis.


- Balthazar - 15-09-2005

EJR Wrote:Als je ALLE letters van een naam fout spelt dan vind ik dat een taalergernis ja... SAND is niet LARSEN

de 2de letters zijn allebei een A


- Bocaloca - 15-09-2005

Berend Botje Wrote:Gisteravond in het radioverslag van Spartak - Ajax zei de verslaggever in het commentaar na de 1-0: 'nu is het leed geleden' , terwijl hij precies het tegenovergestelde bedoelde.

ben blij dat je hem zelf in dit topic zet Wink


taalergernissen - Berend Botje - 15-09-2005

[Image: naamloos.jpg]

En toch heet ik geen Evert ten Napel.


- Elikian - 15-09-2005

Kan Evert ten Napel dan wel een normaal screenshot maken? Smile


- Berend Botje - 15-09-2005

Iemand vanmiddag de volledige persverklaring van de politiewoordvoerder gehoord naar aanleiding van de ontvoering en vrijlating van Claudia Melchers? Zo'n man hinkt blijkbaar op twee gedachten: moet hij gewone taal gebruiken of ambtenarentaal? Het resultaat is een hilarische mix van huis-, tuin- en keukentaal, en hoogdravend Nederlands, een combinatie die vaak mis gaat. Hoogtepunt was echter dat hij het had over een huis met geblinddoekte ramen.


- Gerben Zonderland - 15-09-2005

Zonet bij het Journaal sprak onze vriendelijke vriend Flip Freriks met de reporter ter plaatse ook over dit onderwerp. Eerst had de reporter het over een pakketJE van 300 kilo cocaïne. 300 KILO IS GEEN PAKKETJE. DAT IS EEN ENORM PAKKET, WANT POEDERSUIKER WEEGT NIKS!
Daarna voegde Flip toe dat de politie naar aanleidig van deze merkwaardige eis uit ging zoeken of de familie Melchers wellicht 'een lijntje' had met de criminele wereld. Geen taalergernis, maar wel een hele dubieuze woordkeus in deze zaak. :Big Grin


- Berend Botje - 15-09-2005

Dat was mij ook opgevallen, een pakketje van 300 kilo! Afgezien van het volume suggereert de term pakketje dat je het even onder je arm of in je boodschappentas meeneemt. Knappe jongen die dat lukt. Ik heb gezocht op internet naar het soortelijk gewicht van cocaine maar niet gevonden in de gauwigheid. Echter ik schat dat het zeker niet hoger zal zijn dan gewone suiker, eerder een stuk lager, ervan uitgaande dat het een meer poederachtige structuur heeft. Mijn pak suikerklontjes van 1 kilo meet grofweg 15x15x5 cm. 300 pakken is 6x5x10 keer zoveel, dat heeft dus een volume van 90x75x50 cm, niet echt een pakketJE.


- Marshall - 15-09-2005

Berend Botje Wrote:...Ik heb gezocht op internet naar het soortelijk gewicht van cocaine maar niet gevonden in de gauwigheid.

Wel vreemd BB. 3 minuten zoeken via de Merck-index op internet levert me het volgende op:


NAME : Cocaine
CHEMICAL NAME : [1R-(exo,exo)]-3-(Benzoyloxy)-8-methyl-8-azabicyclo[3.2.1]octane-2-carboxylic acid methyl ester
ALTERNATE CHEMICAL NAMES : 3beta-hydroxy-1alphaH, 5alphaH-tropane-2beta-carboxylic acid methyl ester benzoate
ALTERNATE CHEMICAL NAMES : 2beta-carbomethyoxy-3beta-benzoxytropane, ecgonine methyl ester benzoate
ALTERNATE CHEMICAL NAMES : l-cocaine, beta-cocaine, benzoylmethyl-ecgonine
CHEMICAL FORMULA : C17H21NO4
MOLECULAR WEIGHT : 303.36
MELTING POINT 98° (monoclinic tablets)
MELTING POINT 195° (Hydrochloride)
MELTING POINT 58-63° (Nitrate dihydrate)


Dusss, als je nog zin hebt... 300kg cocaine is een pakketje van...? :lol:


- Berend Botje - 16-09-2005

En wat is nu het soortelijk gewicht?