The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- Gerben Zonderland - 06-02-2006

Bor de Wolf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Quote:In de 41ste minuut opende Diego Klimowicz de score na een één-tweetje met Mike Hanke. Twintig minuten na rust had Van der Leegte een belangrijke rol bij de 2-0. Na een hoekschop kopte hij de bal naar Mike Hanke, die uit de draai laag binnen schoot. Twintig minuten na zijn treffer haalde Klaus Augenthaler Hanke naar de kant, om Rick Hoogendorp in het veld te brengen.

Zeg dan gewoon: in de 85e minuut... :roll:

Lijkt me toch functioneel Gerben... Hiermee wordt benadrukt dat Hanke werd gewisseld, ondanks zijn tor.

Maar de nadruk ligt m.i. op het feit dat Rick H. voor hem in de plaats kwam en dan vind ik het functioneler om het tijdstip in de wedstrijd aan te duiden (de 85e minuut dus) en dat dat 20 minuten na het doelpunt van degene die eruit ging was is bijzaak, dus niet relevant.


- Tripplexxx - 06-02-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Bor de Wolf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Quote:In de 41ste minuut opende Diego Klimowicz de score na een één-tweetje met Mike Hanke. Twintig minuten na rust had Van der Leegte een belangrijke rol bij de 2-0. Na een hoekschop kopte hij de bal naar Mike Hanke, die uit de draai laag binnen schoot. Twintig minuten na zijn treffer haalde Klaus Augenthaler Hanke naar de kant, om Rick Hoogendorp in het veld te brengen.

Zeg dan gewoon: in de 85e minuut... :roll:

Lijkt me toch functioneel Gerben... Hiermee wordt benadrukt dat Hanke werd gewisseld, ondanks zijn tor.

Maar de nadruk ligt m.i. op het feit dat Rick H. voor hem in de plaats kwam en dan vind ik het functioneler om het tijdstip in de wedstrijd aan te duiden (de 85e minuut dus) en dat dat 20 minuten na het doelpunt van degene die eruit ging was is bijzaak, dus niet relevant.

Los van het feit dat ik het inhoudelijk gezien met je eens ben, erger ik me aan jouw overdreven lange zinnen. Grammaticaal gezien kloppen ze best, maar af en toe een komma of punt zou je zin best goed doen.


- Treesong - 06-02-2006

Tripplexxx Wrote:Los van het feit dat ik het inhoudelijk gezien met je eens ben, erger ik me aan jouw overdreven lange zinnen. Grammaticaal gezien kloppen ze best, maar af en toe een komma of punt zou je zin best goed doen.

Hè, hoe kom jij aan het commentaar op Gerrit's (nooit afgemaakte) scriptie Icon_question :-k


- Tripplexxx - 06-02-2006

Treesong Wrote:
Tripplexxx Wrote:Los van het feit dat ik het inhoudelijk gezien met je eens ben, erger ik me aan jouw overdreven lange zinnen. Grammaticaal gezien kloppen ze best, maar af en toe een komma of punt zou je zin best goed doen.

Hè, hoe kom jij aan het commentaar op Gerrit's (nooit afgemaakte) scriptie Icon_question :-k

Gevonden in jouw mailbox, maar das logisch.


- Gerben Zonderland - 06-02-2006

Treesong Wrote:
Tripplexxx Wrote:Los van het feit dat ik het inhoudelijk gezien met je eens ben, erger ik me aan jouw overdreven lange zinnen. Grammaticaal gezien kloppen ze best, maar af en toe een komma of punt zou je zin best goed doen.

Hè, hoe kom jij aan het commentaar op Gerrit's (nooit afgemaakte) scriptie Icon_question :-k

99% van de scripties is onleesbaar, dus het feit dat het bij mij grammaticaal allemaal klopt vind ik al een compliment op zich. En sinds ik in de 'bestuurlijk-juridisch-planologische' business zit vind ik mijn eigen teksten een verademing vergeleken bij de prietpraat die ik de rest van de dag onder ogen krijg. Niet om mezelf nou een veer in de reet te steken, maar ik ben in ieder geval nog niet (helemaal) bedorven door de bestemmingsplantaal van de gemiddelde gemeentelijke ambtenaar en dat wil ik graag zo houden. Maar ik zal er, speciaal voor 'boter-kaas-en-eieren', nog wat meer op letten. Even een kwestie van mijn verstand op 'vret-mien-gras-stand' zetten...:8:


- Tripplexxx - 06-02-2006

Quote:business zit vind ik

Komma tussen zit en vind? Leest wat prettiger :lol:


- Treesong - 06-02-2006

Gerben Zonderland Wrote:kwebbel, leuter, bazel...

Xtragaap4de


- Gerben Zonderland - 18-02-2006

Quote:Mislukte voorzet levert PSV zege op bij Vitesse

Op een diefje, zeggen ze in België. De uitdrukking past goed bij de zege die PSV vrijdag boekte bij Vitesse. De plichtmatig spelende Eindhovenaren steelden de drie punten bij de fanatiekere Arnhemmers: 1-3.

:eeeek:

...van de vi-site.

Quote:Hiddink irriteerde zich mateloos

En deze van voetbalzone, maar dat mag geen verrassing heten.


- Gerben Zonderland - 11-03-2006

Het formule1-seizoen is weer begonnen, dus weer plenty gelegenheden om me mateloos te storen aan het geblaat van Dhr. O. Mol.

"Die vergelijking gaat een beetje manco......" :|


- Berend Botje - 11-03-2006

Dat doet mij ook weer denken aan een 'filevoorlichter' over de gigantische files van een paar weken geleden, die het verscheidene malen had over 'alleen materiele aanrijdingen'. Hij bedoelde dat er alleen blikschade was.


- Lamme Lennie - 12-03-2006

Van Soccernews:

Quote:Het werdt 0-0.

Quote:Cañizares stopte vervolgens het slappe schotje van Ronaldo en het tobbende fenomeem kwam niet tot scoren en werdt zo de schlemiel van de avond.

Undecided


- Ekslem - 12-03-2006

Zo kan ik mee nog een voorval herinneren op de basisschool waar een grietje vroeg waarom vondt met dt niet 1 van de antwoordmogelijkheden was bij een meerkeuzevraag :lol:


- Gerben Zonderland - 12-03-2006

Gerben Zonderland Wrote:Het formule1-seizoen is weer begonnen, dus weer plenty gelegenheden om me mateloos te storen aan het geblaat van Dhr. O. Mol.

"Die vergelijking gaat een beetje manco......" :|

Edit: "In de seizoenen 2003 en 2004 zag niemand Schumacher nooit meer terug".

En van Jack Plooy: "Bij Super Aguri hebben ze ook problemen: de brandslang wil niet in de auto". Dat ze niet hard gaan kan iedereen zien, maar om ze dan maar te vergelijken met een bluswagen i.p.v. een Formule-1-auto vind ik ook overdreven.

OM: "Jenson Button zit met zijn neus in de kont van Juan Pablo Montoya te prikken" :| Geen taalfout, maar, op zijn zachtst gezegd, apart taalgebruik.

"...en wat Button gedaan heeft: hij rijdt dezelfde ronden dan de kop..."


- Tripplexxx - 20-03-2006

Quote:Klaas-Jan Huntelaar duikt naar tweede plaats

20/3/2006 10:46

Klaas-Jan Huntelaar heeft een nieuwe sprong gemaakt in het ESM Gouden Schoen-klassement. De spits van Ajax heeft alleen nog Luca Toni, die ook wist te scoren dit weekend, voor zich. Het gat liep daardoor zelfs een half punt op.
Huntelaars kans op de Gouden Schoen is minimaal. Toni heeft zes punten voorsprong. Bovendien kan de Italiaanse spits van Fiorentina nog acht wedstrijden aan zijn doelpuntenproductie werken en Huntelaar nog maar vijf.

De hoogtijdagen van Tarmo Neemelo zijn zo goed als voorbij. De Est die 41 keer wist te scoren in de nationale competitie, staat nog derde maar voelt de hete adem van David Trezeguet en Samuel Eto'o. Trezeguet maakte er twee voor Juventus, Eto'o eentje voor Barcelona.

Jefferson Farfán steeg zes plaatsen dankzij zijn goal tegen NEC. Het was zijn derde rake vrije trap in de Eredivisie dit seizoen. De Peruaanse PSV'er is nu 25ste, met uitzicht op meer.

VI meldt dat Klaas-Jan duikt naar de tweede plaats en dat lijkt me geen correct Nederlands. Volgens mij klim/stijg/spring je naar de tweede plaats. Als hij werkelijk naar plek 2 gedoken was, dan zou dat betekenen dat hij vorige week op plek 1 stond.

:roll:


- Ekslem - 20-03-2006

Met duiken bedoelen ze hier zijn snoekduik waarmee hij de bal binnenkopte!


- Berend Botje - 05-04-2006

Ik heb er weer eens eentje:
Erwin Koeman zei zojuist op de Belg dat ze bij Feijenoord in het begin van het seizoen op de toppen van hun tenen hadden gespeeld.


- Ekslem - 06-04-2006

Berend Botje Wrote:Ik heb er weer eens eentje:
Erwin Koeman zei zojuist op de Belg dat ze bij Feijenoord in het begin van het seizoen op de toppen van hun tenen hadden gespeeld.

Aan het spel te zien, zou hij daar weleens gelijk in hebben kunnen gehad!


- Gerben Zonderland - 06-04-2006

Berend Botje Wrote:Ik heb er weer eens eentje:
Erwin Koeman zei zojuist op de Belg dat ze bij Feijenoord in het begin van het seizoen op de toppen van hun tenen hadden gespeeld.

Afvallaai heeft daar ook last van. Daarom valt ie ook de hele tijd voorover zonder dat er iemand in de buurt is. :8:


- Marshall - 06-04-2006

Geen fout maar in mijn ogen wel heel lelijk taalgebruik:

Vorige week kopte NRC Next: "Hiddink heeft beslist"
Uiteraard mag het maar hier gaan mijn tenen toch wel heel erg van krommen...


- Gerben Zonderland - 06-04-2006

Marshall Wrote:Geen fout maar in mijn ogen wel heel lelijk taalgebruik:

Vorige week kopte NRC Next: "Hiddink heeft beslist"
Uiteraard mag het maar hier gaan mijn tenen toch wel heel erg van krommen...

Mooi is anders inderdaad. Ik zou zeggen: Hiddink is eruit of Hiddink weet het al.


- joep - 06-04-2006

Hiddink heeft besloten!
Als hij eruit is, zou ik wel eens willen weten waaruit.


- Gerben Zonderland - 10-04-2006

Hoogma kwam in 2004 terecht bij Heracles. De geboren Fries begon zijn carrière in 1989 in Cambuur, waarna hij via FC Twente terechtkwam bij Hamburger SV. Zijn afscheid als speler betekend geen afscheid van Heracles. Hoogma gaat volgend seizoen in Almelo aan de slag op zowel commercieel als technisch gebied.

Op sites als voetbalzone valt het me niet eens meer op, maar dat zelfs VI al niet eens meer een spellings- en grammatica-controle gebruikt is wel heel erg jammer.


- Gerben Zonderland - 10-04-2006

joep Wrote:Hiddink heeft besloten!
Als hij eruit is, zou ik wel eens willen weten waaruit.

Uit zijn dilemma natuurlijk. Waar anders uit?


- Gerben Zonderland - 11-04-2006

Quote:'Bochum heeft interesse in Bruggink'

11/4/2006 10:03

Arnold Bruggink staat in de belangstelling van VfL Bochum, meldt het Algemeen Dagblad. De aanvallende middenvelder heeft bij SC Heerenveen nog een contract tot medio 2008.

Is het niet: "interesse voor Bruggink"? Ik vind het in ieder geval beter klinken. :|


- FC Wageningen - 11-04-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Quote:'Bochum heeft interesse in Bruggink'

11/4/2006 10:03

Arnold Bruggink staat in de belangstelling van VfL Bochum, meldt het Algemeen Dagblad. De aanvallende middenvelder heeft bij SC Heerenveen nog een contract tot medio 2008.

Is het niet: "interesse voor Bruggink"? Ik vind het in ieder geval beter klinken. :|
Zo klinkt het inderdaad alsof ze meer van hem willen weten, hem beter willen leren kennen, maar volgens mij wordt het zo wel vaker gezegd.
"Interesse voor Bruggink" klinkt nergens naar, vind ik dan.


- Gerben Zonderland - 12-04-2006

Quote:Zeer nipte zegen voor Prodi

Van kranten.com.... :lol:

Is ie dan een heel klein beetje gezegend of juist voor 99,5 % en ronden ze het af naar boven?


- Gerben Zonderland - 12-04-2006

FC Wageningen Wrote:"Interesse voor Bruggink" klinkt nergens naar, vind ik dan.

Als het geen in is, dan is het voor.

"Er is interesse voor Bruggink vanuit het buitenland" lijkt mij een prima zin.


- Gerben Zonderland - 12-04-2006

Quote:Ajax erkent Defour-interesse

Van voetbalzone. Het moet natuurlijk zijn: Ajax bekent/geeft toe/bevestigt dat ze interesse in Defour hebben...


- Ekslem - 20-04-2006

Wat is goed?

Suus zegt: “Graag gedaan.”. (einde zin)
Suus zegt: “Graag gedaan.” (einde zin)
Suus zegt: “Graag gedaan”. (einde zin)

En is dit verschillend voor een vraag- of uitroepteken achteraan de zin?


- Treesong - 20-04-2006

B iest gut...