The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- Hoef - 17-05-2006

Gerben Zonderland Wrote:
Hoef Wrote:
GZ Wrote:Ik ben trouwens begonnen met een echte cursus Italiaans (met echte Italiaanse juf) en wat is dat toch een heerlijk simpele, consequente en logische taal (op een handjevol uitzonderingen na). -are, -ere en -ire, meer smaken heb je niet.... Yellow Razz

Heb je vorig jaar een namaakcursus gedaan om in te komen?

Een thuiscursus om precies te zijn, maar omdat je dan niet iemand hebt die je aanspoort om beter je best te doen en geen 'huiswerk' hebt verzandde dat al snel. Nu heb ik gewoon 1 keer per week 1,5 uur in een klein groepje les van een gediplomeerde lerares, dus dat gaat sneller en is 'dwingender'. Bovendien ben ik dan ook wel weer zo competatief ingesteld dat ik de beste wil zijn (of in ieder geval niet de slechtste). :8:

:lol: En nee, de a zit niet naast de i, GZ!


- Treesong - 17-05-2006

Zal wel weer Grunningse spreektaal zijn :razz:


- Gerben Zonderland - 17-05-2006

Treesong Wrote:Zal wel weer Grunningse spreektaal zijn :razz:

Blijkbaar. Ik vind het een heel normaal woord, en hoor/zie het ook regelmatig voorbij komen, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. :|


- Treesong - 17-05-2006

Het zal wel de schuld van het Engels zijn, waarin 'competitive' klinkt als 'competative'... desondanks is competatief hartstikke fout :waf:


- Berend Botje - 17-05-2006

Bij een ezel zitten de i en de a wel naast elkaar.


- Gerben Zonderland - 19-05-2006

Zonet in de rerun van Boelevaart kwam die lelijke, ouwe van Kwebbel (Treble) met de prachtige verhaspeling: "We hebben het onderste uit de kast gehaald!" :lol:


- Depor - 20-05-2006

Ben zo fucking blij dat Freggle het Songfestival niet hebben gehaald, zeggen ze dat JP en Verdonk slecht voor ons imago zijn. 3 hippie's die op trommels slaan en een zelf verzonnen taaltje brabbelen zullen het beeld van de altijd onder de invloed van drugs verkerende Hollanders zeker omslaan.


- Treesong - 20-05-2006

Niks verhaspeling... Die kleding zag er niet uit!


- Hoef - 20-05-2006

Berend Botje Wrote:Bij een ezel zitten de i en de a wel naast elkaar.

:lol:


- Berend Botje - 27-05-2006

Gisteren op de radio weer een fraaie: tijdens een onderwerp over het overnemen van een bedrijf door rijke Russen had iemand het over de overname door een 'Russische oligarch'. Hij bedoelde een oliemagnaat, maar hij maakte in zijn domheid toch een aardige woordspeling.


- Berend Botje - 05-06-2006

Gisteren op de radio ving ik een stukje interview op met een lid van een muziekgezelschap, welk weet ik niet, dat op PinkPop mocht optreden. Hij was er wel blij mee begreep ik, hij zei tenminste dat het fijn was dat `we de kans krijgen hier ons ding te laten zien`.


- Gerben Zonderland - 05-06-2006

Ieeeeeeuuuuwwwwww...... De RHCP hadden er tenminste nog een sok omheen. Zijn ze misschien de mannelijke variant van Rockbitch?


- Gerben Zonderland - 13-06-2006

Quote:'Groot banentekort dreigt bij NS'

Uitgegeven: 13 juni 2006 11:43
Laatst gewijzigd: 13 juni 2006 12:20

UTRECHT - De vakbonden FNV Bondgenoten en VVMC denken dat de Nederlandse Spoorwegen honderden mensen moeten aannemen om de nieuwe dienstregeling te kunnen uitvoeren. Dinsdag praat de directie van NS Reizigers met ruim honderd hoofdconducteurs over de consequenties van de regeling, die op 10 december in moet gaan.

"Er moet personeel bijkomen, anders krijg je ellende", stelt bestuurder Wim Eilert van de VVMC. Hij denkt dat de NS 350 voltijdbanen extra moet creëren voor een soepele overgang van de oude naar de nieuwe dienstregeling.

Icon_question Volgens mij is er juist een banenoverschot en een personeelstekort, als ik het stukje lees van http://www.nu.nl of heb ik het mis?


- Treesong - 13-06-2006

Ik ben ondertussen al flink aan het turven hoe vaak een 'invaller invalt' tijdens dit WK: tussenstand 3x


- Gerben Zonderland - 13-06-2006

Treesong Wrote:Ik ben ondertussen al flink aan het turven hoe vaak een 'invaller invalt' tijdens dit WK: tussenstand 3x

Zijn er al invallers weer uitgevallen, omdat ze (tegen)vielen, toevallig?


- Mukkus - 15-06-2006

Berend B. Wrote:theatherduo

:wink:


- Berend Botje - 15-06-2006

He, Mukkus, ouwe geit, jij ook hier?


- Mukkus - 15-06-2006

Jij wel?

(of is dat geen antwoord op je vraag?)


- Berend Botje - 15-06-2006

Heet jij Dommel?


- Mukkus - 16-06-2006

Ben jij Borid Boef?


- Mist - 30-06-2006

Dit was wel een mooie in de Volkskrant gister:

Vermoeide Krajicek berust in haar lot

... en haar gestage opmars op de wereldranglijst is zij al op jonge leeftijd gebombardeerd tot de vandaaldrager van het Nederlandse tennis, dat sinds de slepende blessures van Sjeng Schalken en Martin Verkerk ...


- Marshall - 30-06-2006

Beter een vandaal in de hand dan tien in de mond...


- Ekslem - 05-07-2006

Find out how to easily complete multiple allocations?

Klopt de positie van easily? Is het niet mooier/beter om easily achteraan de zin te zetten?


- Bakke - 05-07-2006

Maakt eigenlijk niets uit, Ekslem. Het mag zowel op deze manier als achteraan de zin. Je kunt het vergelijken met: "Ik heb gisteren niet gevoetbald, hoor." versus "Ik heb niet gevoetbald hoor, gisteren." Misschien is easily achteraan wat meer schrijftaal.


- Hoef - 05-07-2006

Als je easily achteraan de zin zet, kan het ook slaan op find out. Kan dus op zich goed zijn maar de vraag is wat je met de zin wilt zeggen


- Ekslem - 05-07-2006

Hoef Wrote:Als je easily achteraan de zin zet, kan het ook slaan op find out. Kan dus op zich goed zijn maar de vraag is wat je met de zin wilt zeggen

Dank (en bakke ook) het zegt niets over find out dus zoals de zin er stond is ie goed!


- Gerben Zonderland - 06-07-2006

Hoef Wrote:Als je easily achteraan de zin zet, kan het ook slaan op find out. Kan dus op zich goed zijn maar de vraag is wat je met de zin wilt zeggen

Ben ik het niet mee eens. Als je het op find out wilt laten slaan moet je het meteen achter find out plakken, anders slaat het altijd op complete.

"Find out easily how to complete multiple allocations?"

Persoonlijk vind ik mooier om easily aan het eind te zetten, maar het kan zowel voor complete als achteraan.


- Ekslem - 11-07-2006

Nog een engels vraagje....
gebruikt men in het engels een komma op bijvoeglijke naamwoorden te scheiden?

A big, beautiful car of a big beautiful car?


- Mac - 11-07-2006

volgens mij a big beautiful car...de welbekende zin om je toetsenbord uit te testen luidt namelijk: the quick brown fox jumps over the lazy dog. daarbij worden dus geen komma's geplaatst tussen de bijvoeglijke naamwoorden. In het nederlands trouwens ook niet toch?


- Ekslem - 11-07-2006

NL wel toch. Een mooie, grote auto.....