The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45


- goa - 15-12-2006

Een Pyrrhusoverwinning zou het inderdaad zijn geweest als ze wel die 3-0 hadden gehaald maar dit ten koste was gegaan van 11 rode kaarten en evenzoveel ernstige blessures.


- Gerben Zonderland - 17-12-2006

Gerben Zonderland Wrote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, daar wassie weer: "Wij voetballen op het het scherpst van de snede", aldus de voorzitter van Ajax... =D>

En nog maar weer eentje. Uit het zure bekje van Marcella Mesker deze keer.... :roll:


- Berend Botje - 25-12-2006

Evert ten Napel gisteren, bij Vitesse - Ajax meen ik, had het over 'in een fractie van een paar seconden'.


- Berend Botje - 28-12-2006

En vanmorgen op radio 1 in een reportage over de inval van Ethiopie in Somalie, had een verslaggever het over een 'confrontale oorlog'.


- Gerben Zonderland - 03-01-2007

"Ik ben net als hem en hij is net als jou....." #-o

Los van de verschrikkelijk slechte raps, taalfouten (dichterlijke vrijheid m'n reet! Rijmelarij van like-me-vessie, luie flikker!) en flutclip staat Brutus er ook nog bij als een zak aardappelen met zijn duimen in zijn zakken en ellebogen naar voren... :roll:


- Ad Wim - 03-01-2007

Raymzter heeft ook zo'n track over tijd.

"Waar blijft de tijd, het is sneller dan jou en mij"

Ik weet dat 'mij' beter rijmt dan 'ik', maar toch...


- Voyou - 03-01-2007

Grappig dat jullie daarover beginnen, ik maak namelijk in mijn scriptie een analyse van rapteksten.

Ik kom inderdaad de nodige stijl- en taalfouten tegen maar een aantal van die fouten vind ik juist een vorm van creatief taalgebruik, spelen met taal, hoewel dat voorbeeld van GZ wel tenenkrommend slecht is..


- Ad Wim - 03-01-2007

Voyou Wrote:Grappig dat jullie daarover beginnen, ik maak namelijk in mijn scriptie een analyse van rapteksten.

Ik kom inderdaad de nodige stijl- en taalfouten tegen maar een aantal van die fouten vind ik juist een vorm van creatief taalgebruik, spelen met taal, hoewel dat voorbeeld van GZ wel tenenkrommend slecht is..
Heb je op zich wel gelijk in, dat het creatief taalgebruik is. Straattaal heeft me altijd enorm gefascineerd en daar ga ik waarschijnlijk ook onderzoek naar doen.

Maar het kan ook anders, kijk maar naar Opgezwolle.


- Fabian - 03-01-2007

Of Jawat !


- Ad Wim - 03-01-2007

Of Duvel Duvel!


- Voyou - 03-01-2007

Ik richt me in mijn scriptie op Franse rapteksten dus ik zal maar geen voorbeelden gaan noemen, zegt jullie hoogstwaarschijnlijk toch niets :8: :Big Grin


- Gerben Zonderland - 03-01-2007

Voyou Wrote:Grappig dat jullie daarover beginnen, ik maak namelijk in mijn scriptie een analyse van rapteksten.

Ik kom inderdaad de nodige stijl- en taalfouten tegen maar een aantal van die fouten vind ik juist een vorm van creatief taalgebruik, spelen met taal, hoewel dat voorbeeld van GZ wel tenenkrommend slecht is..

Precies. Ik ben helemaal niet tegen creatief taalgebruik, integendeel zelfs, maar er is een enorm verschil tussen creatief met taal omgaan en een halve analfabeet zijn. Als hij nou consequent en opzettelijk alles fout zou rappen hield hij zich tenminste aan/bij zijn 'stijl', maar later in het 'liedje' doet hij het zo nu en dan wel goed, maar weer niet in 1 zin. Misschien moeten die Flutus even met Prinses Laurentien bellen voor een opfrissingscursus.


- Berend Botje - 03-01-2007

Van de week op NOS-teletekst stond een keer 'methylschool'.


- Gerben Zonderland - 03-01-2007

Berend Botje Wrote:Van de week op NOS-teletekst stond een keer 'methylschool'.

Daar geven ze vast geen scheikunde. :lol:


- Berend Botje - 11-01-2007

Vanmorgen op de radio zei een verslaggeefster dat op het dreigbriefje dat een Italiaanse 'anti-moslim'-politica had ontvangen onder andere stond 'dat haar uur had geslagen'. Ook in de Volkskrant van vandaag stond dit. Dat is een vrij zinloze mededeling, waarschijnlijk heeft hier weer een dilettant zitten vertalen, het moet toch echt zijn 'haar laatste uur had geslagen'.


- Gerben Zonderland - 12-01-2007

De president-directeur van Akzo Nobel zei zonet dat zijn bedrijf 'naar de toekomst moet denken'.... Dead


- Mukkus - 12-01-2007

Gerben Zonderland Wrote:De president-directeur van Akzo Nobel zei zonet dat zijn bedrijf 'naar de toekomst moet denken'.... Dead

Ik ben liever directeur bij Akzo Nobel die de sloebertaal beheerst , dan een sloeber die correct nederlands spreekt.....


- Gerben Zonderland - 13-01-2007

Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:De president-directeur van Akzo Nobel zei zonet dat zijn bedrijf 'naar de toekomst moet denken'.... Dead

Ik ben liever directeur bij Akzo Nobel die de sloebertaal beheerst , dan een sloeber die correct nederlands spreekt.....

Lieverkoekjes bakken we niet en moet jij geen schapen verankeren aan de zeedijk? Of zijn het 'dykskiep'?


- Mukkus - 13-01-2007

Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:De president-directeur van Akzo Nobel zei zonet dat zijn bedrijf 'naar de toekomst moet denken'.... Dead

Ik ben liever directeur bij Akzo Nobel die de sloebertaal beheerst , dan een sloeber die correct nederlands spreekt.....

Lieverkoekjes bakken we niet en moet jij geen schapen verankeren aan de zeedijk? Of zijn het 'dykskiep'?

Xtragaap4de


- Treesong - 13-01-2007

Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:De president-directeur van Akzo Nobel zei zonet dat zijn bedrijf 'naar de toekomst moet denken'.... Dead

Ik ben liever directeur bij Akzo Nobel die de sloebertaal beheerst , dan een sloeber die correct nederlands spreekt.....

:lol:


- São Paulo - 14-01-2007

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=88699/sc=a5c29a">http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=a5c29a</a><!-- m -->

"Juventus leidt eerste nederlaag in Serie B" :eeeek:


- Bakke - 15-01-2007

Kan iemand mij uitleggen wat het woord factioneel betekent?


- Treesong - 15-01-2007

Bakke Wrote:Kan iemand mij uitleggen wat het woord factioneel betekent?

Jazeker. Factioneel is gebaseerd op het woord faction (mengsel van feit en fictie). Dus hetzelfde als fictioneel maar dan zogenaamd gebaseerd op feiten.


- Bakke - 15-01-2007

Bedankt!


- Gerben Zonderland - 22-01-2007

"Er wordt al preventief gestrooid en dat is EIGENLIJK om te voorkomen dat het glad wordt....." Maar ze doen het ook omdat ze het leuk vinden om met zout te gooien? :roll:


- waf - 22-01-2007

Gerben Zonderland Wrote:"Er wordt al preventief gestrooid en dat is EIGENLIJK om te voorkomen dat het glad wordt....." Maar ze doen het ook omdat ze het leuk vinden om met zout te gooien? :roll:

:lol: ik hoorde het ook bij het weer net. wss vertelde hij dat er bij omdat hij vermoedde dat veel mensen zouden denken dat het om pepernoten ging. :razz:


- Gerben Zonderland - 29-01-2007

"Ten behoeve van ZELFverrijking van ANDEREN....." Icon_question


- Berend Botje - 02-02-2007

Gisteravond in Langs de Lijn wilde een badmintoncoach duidelijk maken dat zijn nieuwe talent om naar de top te komen een heleboel tegenstanders de baas moest zijn. Een hele ´brij van spelers´ vond hij blijkbaar niet krachtig genoeg, daarom zei hij maareen ´rijstebrij van spelers´.


- Gerben Zonderland - 03-02-2007

"Elke aankoop is geen aanwinst!", aldus Theo Zwarthoed.... leuk voor de spelers die Excelsior eventueel aankoopt, dat vertrouwen van je keeper. :lol:


- Hoef - 09-02-2007

Vanochtend: Goedemorgen Nederland met daaronder de lopende tekst met nieuwtjes: 17-jarige bekent dood op agent.