The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Taalergernissen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45)



- Gerben Zonderland - 15-05-2005

Wederom op Eurosport, nu bij de MotoGP:" Maar ook Valentino Rossi heeft nog flink wat werk voor de winkel" (Er is werk aan de winkel of er is veel werk voor de boeg)


- Fred Naaigaren - 17-05-2005

Vraagje.
Hoe zouden jullie in elk geval vertalen:
A) Sowieso
B) Zowiezo

Ik zeg A, een collega zegt B.
Wat zeggen jullie?


- Ekslem - 17-05-2005

A op zeker!


- Mac - 17-05-2005

b bestaat niet eens volgens mij


- Gerben Zonderland - 17-05-2005

Inderdaad, de enige correcte spelling is sowieso:

U hebt gezocht op sowieso:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

so·wie·so (bw.)
1 hoe dan ook => überhaupt

Ik word trouwens gek van mensen die zeggen: "Dat heb ik verkeerd naar iemand toe gecommuniceerd...."

Je communiceert MET iemand, niet NAAR iemand (toe). Het komt dus altijd van 2 kanten... :roll:


- Fred Naaigaren - 17-05-2005

Bedankt, ik was al bang dat ik weer Duitse termen in een brief aan het gooien was, waar ik wel een handje van heb.
Waarom? Geen idee, ik ben een volbloed Nederlander, misschien dat het iets te maken heeft met waar ik gefabriceerd ben (made in Germany :razz: ), maar dat terzijde.
Sowieso lijkt me trouwens wel gejat uit het Duits, maar daar maalt überhaupt niemand om.


- Gerben Zonderland - 17-05-2005

Fred Naaigaren Wrote:Bedankt, ik was al bang dat ik weer Duitse termen in een brief aan het gooien was, waar ik wel een handje van heb.
Waarom? Geen idee, ik ben een volbloed Nederlander, misschien dat het iets te maken heeft met waar ik gefabriceerd ben (made in Germany :razz: ), maar dat terzijde.
Sowieso lijkt me trouwens wel gejat uit het Duits, maar daar maalt überhaupt niemand om.

Uiteraard is het gejat uit het Duits, maar deze twee woorden behoren al decennialang tot de normale Nederlandsche woorden, zoals die in de van Dale staan. Verder zijn het vooral Engelse en Franse woorden, al dan niet vernederlandst.


- Bakke - 18-05-2005

Gerben Zonderland Wrote:Wederom op Eurosport, nu bij de MotoGP:" Maar ook Valentino Rossi heeft nog flink wat werk voor de winkel" (Er is werk aan de winkel of er is veel werk voor de boeg)

Of je beschouwt zijn motor natuurlijk als zijn winkel, waardoor zijn winkel (zijn motor) nog een hoop werk te doen heeft.


- Berend Botje - 25-05-2005

Nou zegt hij het potdomme weer, die Snoeks,

uit zijn slof geschoten

dat is de derde keer, waar slaat dat nu in 's hemelsnaam op?


- Mac - 30-05-2005

ik heb gister een digitale camera besteld bij digitalstreet.nl en kreeg een bevestigingsemail binnen waarin de volgende zin staat:

De door u bestelde product is op voorraad en wordt direct verzonden zodra de betaling bij ons binnen is.


- Quadrantula - 30-05-2005

Ze gaan er van uit dat je meteen meerdere porducten koopt :wink:

Al zouden ze de rest van de zin ook anders moeten hebben dan... :roll:


- Berend Botje - 30-05-2005

Mac Wrote:De door u bestelde product is op voorraad en wordt direct verzonden zodra de betaling bij ons binnen is.

Afgezien van de/het deugt deze zin ook taalkundig niet. Een actieve en een passieve werkwoordsvorm worden samengetrokken naar 1 onderwerp, dat is fout.


- Gerben Zonderland - 30-05-2005

Quadrantula Wrote:Ze gaan er van uit dat je meteen meerdere porducten koopt :wink:

Al zouden ze de rest van de zin ook anders moeten hebben dan... :roll:

Als je goegelt zijn er nog hele volkstammen die die tikfout ook over het hoofd zien.


- Quadrantula - 30-05-2005

Oww neej, bij mij zitten de r en de o gewoon omgedraaid, soms :-k
Maar idd, typ soms te snel zonder het terug te lezen!


- Berend Botje - 05-06-2005

Sommige mensen zijn zo bang om fouten te maken, dat ze het juist fout doen. Dat heet hypercorrectie. Zo had een verslaggever het gisteren op de radio over: 'orde schapen' (ipv scheppen dus). Johan Cruijff heb ik dit ook wel eens horen zeggen, maar die is hors concours.


- Marshall - 09-06-2005

Ricky vd Berg van Sparta vanavond: "ik zat met bloed onder mijn nagels op de bank vanavond..."

ik hoop het wel voor 'm...


- Gerben Zonderland - 10-06-2005

Marshall Wrote:Ricky vd Berg van Sparta vanavond: "ik zat met bloed onder mijn nagels op de bank vanavond..."

ik hoop het wel voor 'm...

Ik hoorde hem ook en ik kreeg er spontaan jeuk van. Hij bedoelde natuurlijk dat ie geen nagels meer over had ofzo van het kloven.

Daarnaast zei hij dat hij toen hij het veld opkwam "het vuurtje aangestoken had" (i.p.v. opgestookt/opgepookt). Pyromanen mag je aangeven, toch?


- Marshall - 10-06-2005

Aha, dus Ricky heeft die brandweerlieden het ziekenhuis 'ingefikt'...


- Quadrantula - 12-06-2005

"dat heeft hem de das gekost"

schitterd Undecided


- Matador! - 12-06-2005

Quadrantula Wrote:"dat heeft hem de das gekost"

schitterd Undecided

Schitterd?? Undecided


- Berend Botje - 12-06-2005

Deze gaat het ver schoppen vrees ik, dom genoeg in elk geval.

Actrice dat schitterd
Aangeboden 34 keer bekeken, 5 reacties
Gebruiker: Callin

Geplaatst op: 20 maart 2005

Provincie: Drenthe

Telefoonnummer: 06 24465677

Vergoeding: Op aanvraag

Omschrijving: He-y..

Als eerste wat over mijzelf
Ik ben Carolien ik ben 16(september 17)
Ik ben halfbloedje en best mooi.
Ik heb een mooi maar ook cker een goed gezicht.
Een gezicht met vele uitdrukkingen moglijk.
Ik kan me ook heel goed in iemand verplaatsten en meerdere personen spelen.
Ook kan ik iendereen en van alles wat wijs maken en dingen laten geloven.
Ik droom al van acteren toen ik kon praten.
ik schitter alle kanten op en ben bereid om alles eruit te halen wat er in zit.
Ik ben serieus vlot en mooi.

Voor mijn gevoel ben ik een geboren actrice
zelverzekerheid en serieus.
Voor mij is het mijn lot.

Heeft u intresse en zoekt u een actrice of iemand voor een figurante rol.
Over een paar jaar vertrek ik mayb naar Hollywood en L A
Maar eerst ga ik het hier proberen aantal jaren.
En diegene zullen egt geen spijt krijgen.

b.v.d

Carolien


http://www.modellenplein.nl/i/p/2/CiD/14/SubCiD/132/AiD/20636.html


- Quadrantula - 12-06-2005

Hahaha! :lol:

Schitterd geeft 996 hits op google, dus het is ingeburgerd! :wink:

En het was natuurlijk opzet.


- Bocaloca - 12-06-2005

Berend Botje Wrote:Deze gaat het ver schoppen vrees ik, dom genoeg in elk geval.

Actrice dat schitterd
Aangeboden 34 keer bekeken, 5 reacties
Gebruiker: Callin

Geplaatst op: 20 maart 2005

Provincie: Drenthe

Telefoonnummer: 06 24465677

Vergoeding: Op aanvraag

Omschrijving: He-y..

Als eerste wat over mijzelf
Ik ben Carolien ik ben 16(september 17)
Ik ben halfbloedje en best mooi.
Ik heb een mooi maar ook cker een goed gezicht.
Een gezicht met vele uitdrukkingen moglijk.
Ik kan me ook heel goed in iemand verplaatsten en meerdere personen spelen.
Ook kan ik iendereen en van alles wat wijs maken en dingen laten geloven.
Ik droom al van acteren toen ik kon praten.
ik schitter alle kanten op en ben bereid om alles eruit te halen wat er in zit.
Ik ben serieus vlot en mooi.

Voor mijn gevoel ben ik een geboren actrice
zelverzekerheid en serieus.
Voor mij is het mijn lot.

Heeft u intresse en zoekt u een actrice of iemand voor een figurante rol.
Over een paar jaar vertrek ik mayb naar Hollywood en L A
Maar eerst ga ik het hier proberen aantal jaren.
En diegene zullen egt geen spijt krijgen.

b.v.d

Carolien


http://www.modellenplein.nl/i/p/2/CiD/14/SubCiD/132/AiD/20636.html




Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided
wat een ongelofelijk dom wicht


- Quadrantula - 12-06-2005

Hehe, wat is tegenwoordig het minimum loon voor een zestienjarige?? Ik kan hier nog wel een figurante gebruiken (die ook schoonmaakt). :razz:


- Kleine Jan - 13-06-2005

Olav Mol had er gister ook weer een paar.. heb ze niet allemaal onthouden maar de "is niet om over naar juis te schreeuwen" is me toch wel bijgebleven...


- Gerben Zonderland - 13-06-2005

Van f1-racing.nl: BMW overweegt toekomst.

Letterlijk betekent het dat BMW na gaat denken OF ze een toekomst hebben, ja of nee.

Quote:over·we·gen1 (ov.ww.)
1 opnieuw wegen

over·we·gen2 (ov.ww.)
1 nadenken over de voor- en nadelen van (iets) => bekijken, de balans opmaken, iets in beraad nemen, iets in gedachten nemen, met de gedachte spelen om..., overdenken, overpeinzen, wegen

Als ik het artikel lees, dan denk ik dat ze waarschijnlijk bedoelen dat ze gaan nadenken over wat ze in de toekomst gaan doen, maar dan zou ik eerder een kop gebruiken als: BMW overdenkt toekomst, ook al staat bij overdenken:

Quote:over·den·ken (ov.ww.)
1 nadenken over => overwegen

Bij overwegen denk ik toch meer aan een eventueel plan dat al gemaakt is en dan zou er moeten staan: BMW overweegt stap naar Sauber o.i.d. :|


- Marshall - 13-06-2005

In principe kan het ook weer wel kloppen Gerben. Immers, als BMW overweegt om met Sauber in zee te gaan zou het best kunnen dat ze niet langer onder de naam BMW verder gaan maar een compleet nieuw team starten met een 'eigen' naam. Dat zou inhouden dat er letterlijk voor de naam BMW dus geen toekomst in de F1 is en dus kan de titel kloppen. Big Grin


- Gerben Zonderland - 13-06-2005

Marshall Wrote:In principe kan het ook weer wel kloppen Gerben. Immers, als BMW overweegt om met Sauber in zee te gaan zou het best kunnen dat ze niet langer onder de naam BMW verder gaan maar een compleet nieuw team starten met een 'eigen' naam. Dat zou inhouden dat er letterlijk voor de naam BMW dus geen toekomst in de F1 is en dus kan de titel kloppen. Big Grin

Maar zoals ik al zei staat dat niet in het artikel. En dan nog zou het slechts inderdaad slaan op de merknaam BMW en ook nu is dat slechts de halve teamnaam, net als bij McLaren-Mercedes. :8:


- Berend Botje - 15-06-2005

Op radio 747 hoorde ik net weer een dame tot 4 keer (!) toe zeggen:
mond-op-mond-reclame. Een veel gemaakte fout. Een klassiek voorbeeld dat sommige mensen niet weten wat ze zeggen.

Het is toch echt mond-tot-mond-reclame.
En mond-op-mond-beademing.


- Treesong - 15-06-2005

Mijn vriendin kreeg vorige week de opdracht van haar bazin om 'een kleine biologie' van haar te schrijven. Tevens is deze bazin regelmatig 'gebelgd' over het feit dat men haar een domme muts noemt. Na enige voorzichtige vragen mijnerzijds kwam ik erachter dat zij verbolgen bedoelde... :roll: