The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage

FTM Forum
de beste jeugdopleiding van het land.... - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: de beste jeugdopleiding van het land.... (/showthread.php?tid=4519)

Pages: 1 2

de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 02-05-2009

feyenoord a1 kampioen Notworthy
feyenoord b1 kampioen Notworthy
feyenoord b2 kampioen Notworthy
feyenoord d1 kampioen Notworthy
feyenoord d2 kampioen Notworthy

jong feyenoord helaas net 2de, maar dat kwam door de blessures in het eerste. :razz:ik dacht laat ik het hier ff neerzetten, want als ajakkes het niet is wordt het nergens vermeld. :razz:

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Adder - 02-05-2009

feli waf.
Wie is er dan 1e geworden bij jong?

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 03-05-2009

Adder Wrote:feli waf.
Wie is er dan 1e geworden bij jong?

ajakkes. jij ook feli dan he. :razz:

misschien ook de c1 en de e1 van ajakkes? :wink:

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Legion - 05-05-2009

Het lijkt me dus dat Feyenoord voorlopig geen 2e rangs voetballers meer hoeven te kopen a la Fernandez

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 07-05-2009

Quote:Feyenoord niet genomineerd voor beste jeugdopleiding

donderdag 07-05-2009-
AD

Sparta maakt opnieuw kans op de Rinus Michels Award. De Rotterdammers zijn samen met FC Groningen en AZ genomineerd voor de prijs voor de beste jeugdopleiding. Opvallend genoeg behoort stadgenoot Feyenoord, dat dit seizoen stevig aan de weg timmert met de eigen jeugd, niet tot de kanshebbers.

De Rinus Michels Award, een initiatief van vakblad De Voetbaltrainer, wordt sinds 2004 jaarlijks uitgereikt aan de beste trainer en de beste jeugdopleiding van zowel de profs als de amateurs. ,,Vorig jaar waren we ook genomineerd, maar toen won FC Twente/Heracles,'' zegt Richard Grootscholten, hoofd opleidingen van Sparta. ,,Ik denk dat we nu een aardige kans maken.''

Of Sparta in de prijzen valt, hoort de club op 23 mei als tijdens het trainerscongres in Tilburg de winnaars van de Awards bekend worden gemaakt. Op die dag kunnen de hoofden opleidingen van de bvo's hun stem uitbrengen op de drie clubs die door de KNVB (bonscoaches) en de vakbond CBV (Coaches Betaald Voetbal) zijn genomineerd.

,,Ik zie het wel als een enorme blijk van waardering voor alle medewerkers en stafmensen in onze opleiding,'' zegt Grootscholten. ,,Ook omdat het echt om de inhoud gaat en we zijn gekozen door mensen met kennis van zaken. Het gaat verder puur om de eer, geld of iets anders levert het niet op. Maar pr-matig is het niet verkeerd als we zouden winnen.''

Feyenoord genegeerd

Dat Feyenoord door de jury is genegeerd, levert in Rotterdam-Zuid gefronste wenkbrauwen op. ,,Natuurlijk vinden we dat raar,'' zegt Feyenoords hoofd opleidingen Stanley Brard, die dik tevreden is over de progressie die op Varkenoord is geboekt. ,,Maar we hebben het voor kennisgeving aangenomen en gaan rustig verder met waar we mee bezig zijn. Hier kunnen en willen we geen invloed op uitoefenen.''

De jeugdopleiding van Feyenoord presteert dit seizoen uitstekend. De A1, B1 en B2 zijn kampioen geworden, de club levert een stuk of 25 spelers aan de verschillende nationale jeugdselecties en - het belangrijkste - de eigen jeugd is deze jaargang veelvuldig te zien geweest in het eerste elftal. Mede door de vele blessures kreeg de jeugd ruim baan in De Kuip, waar de zelf opgeleide Wijnaldum, Fer en Biseswar al langer dragende krachten zijn. In totaal elf op Varkenoord geschoolde spelers maakten dit seizoen hun opwachting in Feyenoord 1.

Brard: ,,Kampioenschappen in de jeugd zijn leuk voor de spelers, maar het gaat er in de eerste plaats om dat je jongens laat doorstromen naar het eerste elftal. Dat hebben we de afgelopen twee jaar gedaan. Ook nu komt er weer een lichting aan met een paar jongens die hopelijk over enkele jaren Feyenoord 1 kunnen halen. Een andere graadmeter van je opleiding is het aantal spelers dat je levert aan nationale jeugdelftallen. Dat zegt niet altijd alles, maar we zijn wel blij met het aantal internationals dat we hebben.''

Om voor een Award in aanmerking te komen, was het kennelijk niet genoeg. De jury keek vooral ook naar vernieuwingen die clubs in de jeugdopleiding doorvoerden. Volgens Brard loopt Feyenoord bepaald niet achter. Zo heeft de club in Leontine van Meggelen zelfs een diëtiste voor de jeugd in dienst. ,,En wat audiovisuele middelen betreft, lopen we aardig voorop als ik andere clubs hoor,'' zegt Brard.

,,Feyenoord heeft ongetwijfeld een uitstekende opleiding,'' zegt Grootscholten. ,,Ik zeg niet dat wij beter zijn, maar de tijden dat Feyenoord boven Sparta stond, zijn voorbij.''

Voor Grootscholten is de tweede nominatie op rij een bevestiging dat Sparta op de goede weg is. ,,Daar zijn we trots op. Het is geen incidenteel verhaal. Wij doen dingen anders dan andere clubs. Met een aantal zaken zijn we vooruitstrevend, zoals met video-analyses, individuele ontwikkelingsplannen en mentale begeleiding. En dat terwijl we niet het geld hebben om veel voor elkaar te krijgen.''

Sparta kijkt al op jonge leeftijd verder dan een bal rond is. ,,Vanaf de C1 doen we ook aan mentale begeleiding,'' zegt Grootscholten. ,,Dat doet bijna niet één club. Maar of je het als talent in de laatste jaren van de opleiding haalt, heeft vaak met mentale zaken te maken. Dat is een onderdeel waarop veel goede spelers afhaken. Daarom werken we met een talentenacademie samen. Vanaf hun vijftiende is er voor spelers bij ons een profplan.''

Wie het bij Sparta uiteindelijk toch niet redt, is niet goed genoeg, meent Grootscholten. In zijn filosofie kan het niet zo zijn dat een speler die door Sparta is weggestuurd, elders in het betaalde voetbal alsnog slaagt. ,,Dat geloof ik ook echt. We hebben een formule gevonden om talent optimaal te ontwikkelen. Al ze het dan niet redden, hebben ze niet genoeg talent. Het niveau van onze opleiding is de laatste jaren opgekrikt, dat komt ook omdat we betere spelers hebben. En er gaat ook niemand meer weg. Spelers zien in dat ze het bij ons even goed of beter hebben dan bij grotere clubs.''

helegaar niet voorspelbaar hoor! :razz:

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Bocaloca - 07-05-2009

Quote: Zo heeft de club in Leontine van Meggelen zelfs een diëtiste voor de jeugd in dienst

\Big Grin/ \Big Grin/

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Woutiknout - 09-05-2009

waf Wrote:feyenoord a1 kampioen Notworthy
feyenoord b1 kampioen Notworthy
feyenoord b2 kampioen Notworthy
feyenoord d1 kampioen Notworthy
feyenoord d2 kampioen Notworthy

=D> \Big Grin/ =D> \Big Grin/ Notworthy \Big Grin/ =D> \Big Grin/ =D>

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Vret Mien Gras - 10-05-2009

Dat is knap van de Feyenoord jeugd.
Ik ben benieuwd wie er allemaal het eerste halen, en of ze daadwerkelijk goed kunnen ballen.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 10-05-2009

Vret Mien Gras Wrote:Dat is knap van de Feyenoord jeugd.
Ik ben benieuwd wie er allemaal het eerste halen, en of ze daadwerkelijk goed kunnen ballen.

van de a1 junioren speelden er vandaag 1 mee! ik weet eigenlijk niet of fer ook nog a1 junior is. leerdam, wijnaldum, janota wel geloof ik.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 15-05-2009

Quote:40 Castaignos (Netherlands) scores! An extraordinary goal on the stroke of half-time. Bob Schepers's free-kick seemed to be harmless but Luc Castaignos pounced to flick it up off the legs of Benjamin Siegrist and by the time Charyl Chappuis had hooked it away, the ball had already crossed the line.

en onder 17 staat in de finale. :razz:

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - centre court - 15-05-2009

2-1 gewonnen meen ik? 2 feyenoorders gescoord. Geloof dat er weer 5 Feyenoorders in de basis stonden. =D>

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Peter - 16-05-2009

centre court Wrote:2-1 gewonnen meen ik? 2 feyenoorders gescoord. Geloof dat er weer 5 Feyenoorders in de basis stonden. =D>

Dan zal een Engelse topclub binnenkort wel wat talentjes op komen halen in Rotterdam.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Bumme - 18-05-2009

waf Wrote:
Quote:40 Castaignos (Netherlands) scores! An extraordinary goal on the stroke of half-time. Bob Schepers's free-kick seemed to be harmless but Luc Castaignos pounced to flick it up off the legs of Benjamin Siegrist and by the time Charyl Chappuis had hooked it away, the ball had already crossed the line.

Jammer 2-1 verloren in de finale. Net als het grote Feyenoord; als het er echt om gaat en er prijzen gewonnen kunnen worden geven ze niet thuis.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Haggie - 18-05-2009

Bumme Wrote:
waf Wrote:

Jammer 2-1 verloren in de finale. Net als het grote Feyenoord; als het er echt om gaat en er prijzen gewonnen kunnen worden geven ze niet thuis.
En hoe.... blessuretijd van de verlenging.. :roll: (Duitsland........ :| )

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 18-05-2009

Bumme Wrote:
waf Wrote:

nee, maar gelukkig was het wel heel mooi voetbal!

Quote:Duitsland klopt Oranje in finale EK onder-17 na verlenging
18/05/2009 13:15

Oranje onder-17 is er niet in geslaagd om Europees Kampioen te worden. De ploeg moest in de finale buigen voor gastland Duitsland en verloor na verlenging met 2-1. Een vrije trap van Florian Trinks vier minuten voor het laatste fluitsignaal deed Oranje de das om.

In de poulefase had het team Albert Stuivenberg nog wisselvallig gepresteerd. Het openingsduel tegen Engeland eindigde in 1-1. Aanvoerder Oguzhan Özyakup scoorde voor Oranje. In het tweede duel werd met 2-1 gewonnen van Turkije. Luc Castaignos en Ruben Ligeon waren de doelpuntenmakers. De laatste wedstrijd tegen Duitsland ging met 2-0 verloren.

Doordat Engeland verloor van Turkije bereikte het Nederlands jeugdteam toch de halve finale. Daarin was het te sterk voor Zwitserland. De goals van Shabir Isoufi en Castaignos in de eerste helft waren genoeg om de stormloop van de Zwitsers in de tweede helft te overleven. Door de 2-1 zege was de finale een feit.

De eindstrijd kende een droomstart voor Nederland. Na zeven minuten promoveerde Castaignos een goede actie van Isoufi tot de openingstreffer: 1-0. Oranje was prima aan het duel begonnen en combineerde vlot en verzorgd. Bij de Duitsers was Mario Götze echter af en toe ongrijpbaar. De snelle en technische aanvaller was bij elk gevaar voor het Nederlandse doel betrokken.

Castaignos kreeg een goede kans op de 2-0, maar de spits van Feyenoord mikte, goed weggestuurd door Özyakup, op de paal. De druk van de Duitsers nam toe en na ruim een half uur spelen viel de gelijkmaker. Lennart Thy kopte vrijstaand een bal binnen die van de lat terugkwam: 1-1.

De tweede helft behielden de Duitsers het initiatief. Maar levensgevaarlijke momenten vielen er niet te noteren, mede door het zekere keeperswerk van Patrick ter Mate. Oranje kreeg in de counter wel twee zeer grote kansen, maar invaller Rangelo Janga verzuimde de kopmogelijkheden te verzilveren.

In de verlenging gebeurde weinig. De krachten bij beide teams waren op en er was angst voor een tegentreffer. Tot vier minuten voor tijd Trinks met een prachtige vrije trap de Europese titel voor Duitsland binnenschoot.

castaignos Notworthy

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Peter - 18-05-2009

Die Castaignos krijgt nu al zo'n zware druk op zn schouders van de Feyenoord-fans dat het wel een hele goeie moet zijn wil hij die druk aankunnen.

Peter Wrote:Die Castaignos krijgt nu al zo'n zware druk op zn schouders van de Feyenoord-fans dat het wel een hele goeie moet zijn wil hij die druk aankunnen.

van welke feyenoord fans krijgt hij druk?

de topscorer van het ek onder 17 ligt nog 5 jaar vast. :razz:

waf Wrote:
Peter Wrote:Die Castaignos krijgt nu al zo'n zware druk op zn schouders van de Feyenoord-fans dat het wel een hele goeie moet zijn wil hij die druk aankunnen.

De jeugd moet de redding van de club worden is nu al overal te lezen. Als je dat soort druk op jongens van 16 gaat leggen wordt t niks met ze vrees ik voor jullie. :o

Peter Wrote:
waf Wrote:

De jeugd moet de redding van de club worden is nu al overal te lezen. Als je dat soort druk op jongens van 16 gaat leggen wordt t niks met ze vrees ik voor jullie. :o

wat voor soort druk heb je het over? en wie legt die druk op? degenen die het opschrijven toch zeker?

dat is toch wat anders dan '(alle) feyenoordsupporters'.

waf Wrote:
Peter Wrote:
waf Wrote:

wat voor soort druk heb je het over? en wie legt die druk op? degenen die het opschrijven toch zeker?

Degene die het opschrijven ja. Bv. ook honderden fans op diverse fora. Natuurlijk zijn dat (veelal) geen kenners ofzo maar als je als jochie van 16 overal op internet leest dat mensen zeggen dat je de club gaat redden kan ik me voorstellen dat dat een immense last op je schouders betekent. En als honderden mensen het typen voelt het voor zo'n jongen al snel alsof alle feyenoordsupporters er zo over denken. Maar goed ik kan alleen maar hopen dat jullie zo snel mogelijk de plek van AZ weer overnemen in de top 3 van Nederland dus van mij mogen er best wat talenten doorbreken.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Adder - 18-05-2009

Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:
waf Wrote:

Degene die het opschrijven ja. Bv. ook honderden fans op diverse fora. Natuurlijk zijn dat (veelal) geen kenners ofzo maar als je als jochie van 16 overal op internet leest dat mensen zeggen dat je de club gaat redden kan ik me voorstellen dat dat een immense last op je schouders betekent. En als honderden mensen het typen voelt het voor zo'n jongen al snel alsof alle feyenoordsupporters er zo over denken. Maar goed ik kan alleen maar hopen dat jullie zo snel mogelijk de plek van AZ weer overnemen in de top 3 van Nederland dus van mij mogen er best wat talenten doorbreken.

Dan wordt het dus Feyenoord, Twente en Ajax voortaan? :wink:

Op basis waarvan vind je dat Ajax eerder tot de top 3 behoort dan PSV? De jaren '70 zeker weer? :wink:

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Adder - 18-05-2009

Peter Wrote:Op basis waarvan vind je dat Ajax eerder tot de top 3 behoort dan PSV? De jaren '70 zeker weer? :wink:

Nee, op basis van de stand op 819.

Nou waren de jaren 70 wel prachtige tijden, tot 77 of zo....

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Mukkus - 19-05-2009

Quote:
waf Wrote:Castaignos kreeg een goede kans op de 2-0, maar de spits van Feyenoord mikte, goed weggestuurd door Özyakup, op de paal.

castaignos Notworthy
:-k

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - waf - 29-05-2009

Mukkus Wrote:
Quote:
waf Wrote:Castaignos kreeg een goede kans op de 2-0, maar de spits van Feyenoord mikte, goed weggestuurd door Özyakup, op de paal.

castaignos Notworthy
:-k

dit is toch wel een lekker goaltje hoor....

de truc van luc...

[Image: 33lyydc.gif]

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Haggie - 29-05-2009

een letterlijk fantastisch hoogstandje! Notworthy

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Dugarry - 29-05-2009

Dat is wel heel erg slecht gekeept =P~

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Mukkus - 29-05-2009

Quote:Fazli en Djuricic leiden Heerenveen langs Real Madrid
Ja het is echt waar, via de kersverse aankopen Samir Fazli en Filip Djuricic heeft Heerenveen vandaag van Real Madrid gewonnen. Het betreft hier echter een jeugdwedstrijd van het Eurotoernooi. Sc Heerenveen nam voor rust via Samir Fazli en Filip Djuricic een 2-0 leiding. Na rust kwam Heerenveen, wederom door een Oost-Europeaan. op 3-0. Radovan Mitrovic was de doelpuntmaker.

Het Eurotoernooi is een internationaal jeugdtoernooi waar Heerenveen dit weekend aan mee doet. Met het jeugdelftal doen Fazli en Djruicic mee, deze twee mega-talenten sluiten zich respectievelijk in juli 2009 en januari 2010 bij Heerenveen aan en worden zeker op de lange termijn al versterking van de A-selectie gezien.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - centre court - 30-05-2009

wat heeft dit met een jeugdopleiding te maken dan? meer met scouting lijkt me.

Re: de beste jeugdopleiding van het land.... - Mukkus - 30-05-2009

centre court Wrote:wat heeft dit met een jeugdopleiding te maken dan? meer met scouting lijkt me.

Het zijn jeugdspelers, die binnenkort bij Heerenveen opgeleid worden. Misschien dat je het nog niet weet, maar ook een jeugdteam bestaat uit 11 spelers, waar Fazli en Djuricic deel van uitmaakten.....

Vond het een opvallende uitslag en aangezien dit met jeugd te maken had, heb ik het hier maar neergeklapt. Ook niet mijn bedoeling om Heerenveen aan te merken als de beste jeugdopleiding van het land. Hoewel dit jaar naast Heerenveen, ook Jong Heerenveen (verloren tegen de Graafschap) en Heerenveen A1 dit jaar de bekerfinale hebben gehaald.