FTM Forum
HawkEye - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Thread: HawkEye (/showthread.php?tid=568)

HawkEye - Ad Wim - 06-03-2006

Ze gaan een pilot doen met de HawkEye in Miami. Ik ben benieuwd of het wat wordt. Volgens mij gaat het alleen maar ten koste van de snelheid van het spel. Twee keer challengen per persoon per set, en als je gelijk krijgt mag je zolang door blijven challengen als je wilt.
Het lijkt mij niks.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.atptennis.com/en/newsandscores/news/2006/instant_replay.asp">http://www.atptennis.com/en/newsandscor ... replay.asp</a><!-- m -->

- harry_bierdop - 06-03-2006

Ook op de Us Open zal het worden gebruikt...staat op TT!

- Ad Wim - 06-03-2006

Ja, klopt, maar dat is nog ver weg.

Ik vraag me ook af of ze dit op alle banen doen of alleen op Centre Court.

- centre court - 06-03-2006

vind 't een goede actie juist. als je gelijk hebt is 't toch ook gerechtvaardigd dat je dit middel inzet. doen!

- Mac - 06-03-2006

beaam! die 2x is een mooie limiet voor de coria's op deze wereld

- Ad Wim - 06-03-2006

Maar als ze gelijk krijgen, kunnen ze door blijven gaan. Dat gaat toch heel erg ten koste van de snelheid van het spel? En dat brengt ook weer de onsportieve kant in je naar boven, dus veel sympathieke jongens zullen het niet zo snel doen.

Bovendien vind ik het een typisch Amerikaanse regel om dat domme volk daar te vermaken en bezig te houden.

- Mac - 07-03-2006

hoe vaak denk je dat ze gelijk gaan krijgen dan? die lijnrechters maken heus niet elke game een fout hoor. Bovendien ga je als speler niet elke foute call aanvechten aangezien je die 2x wel voor de belangrijke punten bewaard.

- THE MAILMAN - 07-03-2006

Hoe zal die Oostenrijker Koelerer tekeer gaan als hij geen gelijk krijgt van de umpire na bestudering van Hawkeye?
Hij gaat waarschijnlijk zich bot vieren op de kastjes die alles reageren.
(maar gelijk doet hij niet mee in IW).

- buurs - 07-03-2006

Wel een beetje met de tijd meegaan tegenstanders :8:
Dit is de toekomst. :wink:

En op belangrijke punten zal dit een goed aanknopingspunt zijn voor een in zijn ogen benadeelde speler, die nu verder kan spelen zonder die twijfel "call" in zijn achterhoofd te hebben.

- buurs - 07-03-2006

Ad Wim Wrote:Maar als ze gelijk krijgen, kunnen ze door blijven gaan. Dat gaat toch heel erg ten koste van de snelheid van het spel? En dat brengt ook weer de onsportieve kant in je naar boven, dus veel sympathieke jongens zullen het niet zo snel doen.

Bovendien vind ik het een typisch Amerikaanse regel om dat domme volk daar te vermaken en bezig te houden.

Dat valt reuze mee Ad, want als een speler een discussie gaat
voeren met de scheidsrechter zal dit meer tijd in beslag nemen. :wink:

- Ad Wim - 07-03-2006

Het gaat m.i. niet alleen ten koste van de snelheid, maar ook ten koste van de romantiek van het tennis. McEnroe, Ivanisevic, Safin die tegen de scheidsrechter tekeer gaan, zullen we nu steeds minder zien. Het wordt zo een stuk klinischer.

En ik ontken niet dat dit de toekomst is, dat lijkt me duidelijk. Ik betreur het alleen.

- Ad Wim - 07-03-2006

Mac Wrote:hoe vaak denk je dat ze gelijk gaan krijgen dan? die lijnrechters maken heus niet elke game een fout hoor. Bovendien ga je als speler niet elke foute call aanvechten aangezien je die 2x wel voor de belangrijke punten bewaard.
Ze maken inderdaad meestal maar een paar fouten per set, en die worden meteen aangevochten. Bovendien krijgen ze er eentje extra als er een tie-break komt.

- buurs - 07-03-2006

Enkele reacties van (ex-) spelers:

Andre Agassi
"In my 20 years in professional tennis, this is one of the most exciting things to happen for players, fans and television viewers. This new technology will add a whole new dimension to the game."

James Blake
"The ball's moving so fast these days that sometimes it's impossible for anyone to see, even a trained official. With instant replay we can take advantage of technology and eliminate human error. Having just a few challenges will make it both fun and dramatic for fans at the same time.”

Jim Courier
"Yet another terrific step forward for tennis, something that will benefit players and spectators and bring more intrigue into the game. Based on my experience in the booth with this technology, we'll all be surprised at how good the linesmen's eyes are compared to the players."

Cliff Drysdale
"This would add another dimension for the viewer and the spectator at a tournament. Tennis is singular in the number of close calls you have in a match. Every time the ball hits the ground there is a question, with so many balls landing close to the lines.”

Amelie Mauresmo
"For players out there giving it our all, it’s great to know that we now have the ability to use technology that will make the game more accurate and better than ever, and more exciting for the fans."

John McEnroe
"If anyone's been listening to my commentary the past year then they know I'm in favor of using replay. I think it will make tennis more interesting.”

Andy Roddick
"On top of just getting the calls right time after time, which will be nice, it'll add another aspect for TV viewers. If a player has two challenges per set, it will add drama and excitement. This will add to tennis and take out a lot of human error."

Maria Sharapova
"As a player, I want to know that line calls are as accurate as technology will allow. In that sense, today’s announcement is great news for all players.”

Pam Shriver
"As a player, and now as a TV commentator, I always dreamed of the day when technology would take the accuracy of line calling to the next level. That day has now arrived.

- buurs - 07-03-2006

Het mag duidelijk zijn dat iedereen voor is :wink:

- buurs - 07-03-2006

Ik ben ook wel ff benieuwd naar de reactie van John McEnroe.. :Big Grin

- Genomico - 07-03-2006

buurs Wrote:Ik ben ook wel ff benieuwd naar de reactie van John McEnroe.. :Big Grin

?? :eeeek: Die staat er gewoon tussen hoor :eeeek: ??

John McEnroe
"If anyone's been listening to my commentary the past year then they know I'm in favor of using replay. I think it will make tennis more interesting.”

- buurs - 07-03-2006

Genomico Wrote:
buurs Wrote:Ik ben ook wel ff benieuwd naar de reactie van John McEnroe.. :Big Grin

?? :eeeek: Die staat er gewoon tussen hoor :eeeek: ??

John McEnroe

Lekker scherp :roll: :oops:

- Haggie - 07-03-2006

Je hoeft nu ook nog niet zo scherp te zijn. Als je je team gaat creëren moet je optimaal geconcentreerd zijn :wink: ..

- buurs - 07-03-2006

Haggie Wrote:Je hoeft nu ook nog niet zo scherp te zijn. Als je je team gaat creëren moet je optimaal geconcentreerd zijn :wink: ..

Tja, maar als ik dat al over het hoofd zie.... :roll:

- Haggie - 07-03-2006

buurs Wrote:
Haggie Wrote:Je hoeft nu ook nog niet zo scherp te zijn. Als je je team gaat creëren moet je optimaal geconcentreerd zijn :wink: ..

Tja, maar als ik dat al over het hoofd zie.... :roll:

Van mij mag je ook wel een fout maken hoor, kan ik weer mooi een stuk inlopen :8: ..ghehe

- buurs - 07-03-2006

ha ha, ik hoop dat die loting vanavond op tijd komt.
Mocht ik vanavond iets over het hoofd zien, heb ik morgen nog een kans...
en anders donderdag nog :8:

- Ad Wim - 07-03-2006

Vergeet niet dat het een regel is die ingesteld is door de Amerikaanse tennisbond en dat het bijna alleen maar Amerikaanse spelers zijn die reageren...

- Scholten! - 08-03-2006

Ad Wim Wrote:Het gaat m.i. niet alleen ten koste van de snelheid, maar ook ten koste van de romantiek van het tennis. McEnroe, Ivanisevic, Safin die tegen de scheidsrechter tekeer gaan, zullen we nu steeds minder zien. Het wordt zo een stuk klinischer.

En ik ontken niet dat dit de toekomst is, dat lijkt me duidelijk. Ik betreur het alleen.

hier ben ik het volkomen mee eens, aan de andere kant geeft het wel weer een nieuwe dimensie aan het spel: zo'n safin zal moeten nadenken wanneer je gaat 'challengen', dit kan ook leuk zijn voor het publiek

- Overdune - 29-12-2006

Las vandaag op Belgische teletekst dat Malisse de beste success-rate heeft wat betreft het challengen van calls, 66%. Wel grappig om te weten, hij heeft t inderdaad vaak aan de stok met umpires en lijnrechters, en niet onterecht dus. Probeerde wat statistiekjes per speler bij de uitvinder van Hawk-Eye los te peuteren, maar heb alleen wat algemene cijfers gekregen. Malisse zit iig ver boven t gemiddelde!

[Image: Hawk-Eye_Statistieken.bmp]