The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Newbie Vraag - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Games (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Forum: Games (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=17)
+---- Forum: Hattrick (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+---- Thread: Newbie Vraag (/showthread.php?tid=69)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Gezien het feit dat mijn verdediging het zwakke punt is, ga ik verdedigen trainen.

In de HT-files lees ik dat ik dan het beste als volgt mijn opstelling kan maken:
[Image: 532IM.jpg]

Vleugelspel zal dan klote zijn, maar daar heb ik toch geen goede spelers voor.


Ik heb nodig:
- Een betere keeper
- Een betere coach
- Trainies voor het verdedigen

- Ik ga 5.000 in de jeugdopleiding steken
- Ik koop 3 woordvoerders, 3 assistenten, 1 keeperstrainer en 2 fysio's
- Trainingsintensiteit zet ik op 100%


Iemand op- of aanmerkingen?


- Forever - 10-06-2005

Ziet er goed uit Lennie. =D>


- Lance - 10-06-2005

Zelfs Lennie doet mee, nou dan weet je dat Hattrick populair is Wink

Verder heb je idd een best aardig team gekregen. Stappen die je wil nemen lijken me goed. Verdedigen trainen is een verstandige keuze, simpel om trainees te zoeken en het levert flink wat op. Zou gaan voor 17-jarige spelers met redelijk of goed verdedigen, afhankelijk van je budget. Keeper zou ik gaan voor goed of redelijk met een beetje ervaring. Verder veel succes met het ontdekken en hoop dat we je binnenkort kunnen ontvangen binnen de Hattrick-federatie op de site zelf.

P.S. die spelers in je vorige post lijken verdomd veel op Mac zn spelers Wink


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Lance Wrote:Zelfs Lennie doet mee, nou dan weet je dat Hattrick populair is Wink

Verder heb je idd een best aardig team gekregen. Stappen die je wil nemen lijken me goed. Verdedigen trainen is een verstandige keuze, simpel om trainees te zoeken en het levert flink wat op. Zou gaan voor 17-jarige spelers met redelijk of goed verdedigen, afhankelijk van je budget. Keeper zou ik gaan voor goed of redelijk met een beetje ervaring. Verder veel succes met het ontdekken en hoop dat we je binnenkort kunnen ontvangen binnen de Hattrick-federatie op de site zelf.

P.S. die spelers in je vorige post lijken verdomd veel op Mac zn spelers Wink

Thanks.
Budget is nog 300.000, aangezien ik nog niets ga doen voordat ik alle tips heb gelezen op het forum :wink:

Ik verkoop nog even niets, aangezien ik maar 18 spelers heb.


- El Parasito - 10-06-2005

Jah, ziet er goed uit zo Lennie.. Ik zou overigens gewoon voor redelijke verdedigers gaan, goed is op dit moment erg duur, en met redelijke trainees moet je het zeker kunnen redden in divisie XI.

En volgens mij kan je je vleugelverdedigers beter op verdedigend zetten, dan halen ze een stuk betere stats. Ik kan het natuurlijk mis hebben..maar dit blijkt uit mijn eigen ervaring.


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Ik moet dus op zoek naar 17/18-jarige verdedigers met redelijk/goed. Wat is dan een schappelijke prijs. Zie nu bijvoorbeeld deze staan:


Quote:1. Martín Noble 70 000 € (openingsprijs)
Is eigendom van: SVputten
Leeftijd: 18 jaar
TSI: 490
Deadline: 10-06-2005 om 14:54
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: slecht
Vleugelspel: slecht Verdedigen: goed
Scoren: zwak Spelhervatting: zwak


en

Quote:4. Doron Elimelech 27 000 € (Racing Standard)
Is eigendom van: Wollawong Wolves
Leeftijd: 18 jaar
TSI: 610
Deadline: 10-06-2005 om 16:15
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: rampzalig Passen: slecht
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: zwak Spelhervatting: waardeloos


en

Quote:13. Bertrand Thomas 10 000 € (BVV KIA)
Is eigendom van: Schalke United
Leeftijd: 18 jaar
TSI: 470
Deadline: 10-06-2005 om 17:35
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: slecht
Vleugelspel: slecht Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht


Is nu alleen Verdedigen van belang of ook andere stats?


- El Parasito - 10-06-2005

voor centrale verdedigers zou ik alleen kijken naar verdedigen. Voor vleugelverdedigers ook nog vleugelspel, minimaal zwak.


- El Parasito - 10-06-2005

Ow en koop geen verdedigers met als specialiteit: onvoorspelbaar!


- Lance - 10-06-2005

Voor verdedigers is voor nu alleen verdedigen van belang. Voor vleugelverdedigers ook eigenlijk, aangezien je geen goeie aanvallende vleugelmiddenvelders hebt en dus niet echt over een vleugel gaat aanvallen.

Qua prijzen is het afhankelijk van de TSI van de speler. Even kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat een verdediger (zonder bijstats of hoge conditie) bij een TSI van ongeveer 1.000 naar uitstekend gaat. Des te dichter de TSI bij deze 1.000 ligt, des te hoger ligt de verkoopprijs. Volgens de transfervergelijking worden 18-jarige goed verdedigers voor ongeveer 100k verkocht. 17-jarige goed verdedigers liggen voor jou denk ik buiten bereik.

Even een korte analyse van je spelers:

Alis Gorissen --> Verdediger, als je trainees koopt zou ik deze verkopen/ontslaan.
Arno Martens --> Is niks, ontslaan.
Claude Schönhage --> Lekkere spits, zeker als het regent.
Evert Westerhof --> Leuke aanvallende middenvelder.
Ferdy Boogers --> Van alles wat, maar nergens echt top in. Verkopen denk ik, levert nog aardig wat op.
Filip van Praag --> Levert misschien nog een duppie op als je hem verkoopt. Anders ontslaan.
Gavin van Bruggen --> Nette spits, koppen is zeer handig.
Gerbert Scherrenberg --> Verdedigende middenvelder. Denk dat je deze het best kunt kopen als je echt verdedigen gaat trainen.
Heike Feltmann --> Niks, ontslaan
Hélo Roovers --> Coach, vervangen door een goed/slecht coach of redelijk/zwak coach.
Henko Floerkemeier --> Je beste vleugelspeler, maar eigenlijk niks. Ontslaan waarschijnlijk.
Jans Wijnand --> Niks, ontslaan
Jorren Pinterman --> Verdediger, maar mag weg dus.
Krelis Mevissen --> Niks, ontslaan
Qassem Saleh Sulaiman --> Typische reserve middenvelder. Verkopen als zn conditie op goed staat.
Rein Vandeberg --> Goeie verdediger. Kan je desnoods nog 1 of 2 niveaus optrainen.
Rob Grimmelikhuijsen --> Zeer nette spits, toppertje.
Salomon Golstein --> Aardige aanvallende middenvelder als zn conditie omhoog gaat.


- Bocaloca - 10-06-2005

idd wat lance zegt kijk naar 17 jarig redleijk verdedigen of 18 jarig goed
anders wordt het vrij onbetaalbaar en dat kan je beter in het begin niet hebbe


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Thanks Lance, daar kan ik zeker iets mee! Ik ben zo ff weg, en ga vanavond meteen op zoek naar koopjes (coach, trainies en een kiepert)


- Bocaloca - 10-06-2005

coach kost je 79500 uit mn hoofd gezegt, dan heb je een redelijk coach met slecht leiderschap


- El Parasito - 10-06-2005

klopt, en dat is voldoende voor een XI'er. Daar kan je zeker 2 seizoenen mee vooruit.


- Devlin - 10-06-2005

waarom trouwens de keuze voor verdedigen trainen? als beginnende hattricker kan je in mijn juist beter positiespel trainen en 3-5-2 spelen...veel tegenstanders/newbies zullen 4-4-2 spelen en die kan je dus allemaal hebben op het middenveld...zo is Boca ook snel opgeklommen


- Marshall - 10-06-2005

Zo, ben je er een uurtje niet, is er ineens een complete nieuw hoofdstuk geschreven...
Verdedigers trainen is wel lastig om mee te beginnen inderdaad, maar mocht je het doen dan roep je maar. Ik ben een van de weinige verdedigerstrainers hier op het forum Wink

70k voor een goed verd is way too much!!! 35-40k utmost!!!!


- Mac - 10-06-2005

trouwens id eopstelling is wel een 5-3-2 opstelling he...in de XI kom je daar nog wel redelijk mee weg denk ik maar als je hoger komt misschien toch slimmer om in de competitie 4-4-2 te spelen en in de friendlies 5-3-2/5-4-1

*damn die avatar van devlin leidt af*


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Devlin Wrote:waarom trouwens de keuze voor verdedigen trainen? als beginnende hattricker kan je in mijn juist beter positiespel trainen en 3-5-2 spelen...veel tegenstanders/newbies zullen 4-4-2 spelen en die kan je dus allemaal hebben op het middenveld...zo is Boca ook snel opgeklommen

De keuze voor verdediging trainen is omdat dat momenteel mijn slechtste linie is, en daar moet ik dus toch al nieuwe spelers voor aankopen. Dan kan ik net zo goed jonkies kopen en die gaan trainen toch? Ik kan ook zoals eerder aangegeven juist wat meer ervaren verdedigers (redelijk/goed) kopen en juist trainies voor op het middenveld, maar dan moet ik dus verdedigers en middenvelders kopen. Ik wacht nog heel even af voordat ik een keuze maak. Misschien krijg ik nog meer tips :razz:


- Antidote - 10-06-2005

Damned LL!! Wat heb jij een lekkere team gekregen zeg. Daar ben ik echt jalours op man. Ik had in mijn begin team geen enkel goed speler en maar 5 redelijk. Met dit team kan je in je eerste seizoen al voor het kampioenschap gaan.

Ik raad je ook aan om verdedigen te trainen voor 3 seizoenen en daarna over te stappen op iets anders. (positiespel bijv.)

Voor verdediging kan je max. 10 spelers trainen he. Wat Mac aanraad zou ik wel doen. competitie 442 en friendlies 532. Dat zijn 9 trainees, neem voor de zekerheid een reserve mee vanwege blessure o.i.d.
10 trainees. Reken voor jezelf uit hoeveel je dan uit wil geven per speler. Zeg maar ongeveer 30k. (30 * 10 = 300k) Dan zit je al door je budget. Mijn advies dan is ga voor 17jarige redelijke spelers.

p.s. zou je ook met je forumnaam, teamnaam, teamid en divisie in de SD HT deelnemers topic willen inschrijven. Dan kan ik je toevoegen bij de rest. Zie eerste post van dat topic voor alle SDers die mee doen.


- Marshall - 10-06-2005

gewoon 9 spelers doen, reservetrainee is onzin. Ik zou erbij blijven om Boogers op de lijst te pleuren en daar lekker voor te vangen... Vervolgens kun je je basis upgraden


- Antidote - 10-06-2005

Probeer de trainees deze week aan te schaffen zodat ze nog conditie training kunnen mee pikken.


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Aan de ene kant lees ik veel dat positiespel trainen erg goed is als je net begint. Veel zijn daarmee snel opgeklommen. Nadeel voor mij is dat ik dan middenvelders EN verdedigers moet kopen.

Aan de andere kant lees ik hier dat verdediging dus ook goed is. Twijfel twijfel twijfel.......


Ik verkoop in ieder geval Boogers (kan ik vast wel 150K voor vangen) en daar koop ik dan weer trainies voor. Al zit ik ook niet ruim in de middenvelders :|

Ik heb inmiddels een nieuwe coach. Ik ga voor een goedkope keeper, aangezien ik mijn geld wel ergens anders voor kan gebruiken.


- Fabian - 10-06-2005

Lekker team hoor LL !

Trainen is ook een gevoel, wat vind je zelf leuker ? Beide trainingen zijn verstandig om mee te beginnen. Bij het ene krijg je een muur voor de goal en de PM training is heel handig om snel een zeer goed middenveld neer te zetten....

In tegenstelling tot Marsh zou ik toch ook een 10e 'trainee' vastleggen. Gewoon een klaverjasser (Toch dre...). 18 jaar, redelijk verdedigen ofzo, gewoon voor onder de 10k te verkrijgen.... Loop je ook niet op leeg en kan dan bij blessures af en toe meetrainen....


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Ja wat is leuker? Maakt me in principe niets uit. Gaat me erom dat ik weet te winnen. Ga vanavond wel een beslissing nemen zodat ik nog trainies kan kopen die zondag mee kunnen doen.

Nog een vraagje:

Als je een nieuwe coach aanstelt, krijg je die dan ook meteen? Ik dacht namelijk dat ik er net een had aangesteld, maar zie er niets van terug.


- Devlin - 10-06-2005

Lamme Lennie Wrote:Nog een vraagje:

Als je een nieuwe coach aanstelt, krijg je die dan ook meteen? Ik dacht namelijk dat ik er net een had aangesteld, maar zie er niets van terug.

als het goed is moet je nieuwe coach gewoon in je spelerslijst erbij komen te staan ja, denk er wel aan dat je je oude coach zelf moet ontslaan, verkopen kan niet...


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Devlin Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Nog een vraagje:

Als je een nieuwe coach aanstelt, krijg je die dan ook meteen? Ik dacht namelijk dat ik er net een had aangesteld, maar zie er niets van terug.

als het goed is moet je nieuwe coach gewoon in je spelerslijst erbij komen te staan ja, denk er wel aan dat je je oude coach zelf moet ontslaan, verkopen kan niet...

Thanks, is nu gelukt


Ik ga trouwens toch voor het middenveld, aangezien het weinig uitmaakt en ik het gevoel heb dat ik met middenvelders eerder het spel kan maken en mijn goede spitsen kan bereiken.


- Bocaloca - 10-06-2005

kan je mooi je anvallende middenvelder voor een goed centje wegdoen


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Precies, dat ga ik ook doen. In principe kan ik dan al mijn middenvelders verkopen toch?

Ik ga dus 3-5-2 spelen. Heb ik dan 6 centrale middenvelders en 4 vleugelspelers nodig als trainee?


- Bocaloca - 10-06-2005

jah kan je inderdaad al je midds verkopen
6 centrale middenvelders, en eventueel ook midds met een beetje vleugel

ik ben begonnen met 17/18 jarige redelijk playmaking spelers
degene die op de wing stonden hadden daar redelijk of matig vleugelspel bij!


- Lamme Lennie - 10-06-2005

Mooi zo, dan gaan mijn middenvelders die absoluut niet kunnen verdedigen op de transferlijst en ga ik op zoek naar 17/18 jarigen met redelijk PM-stats en een keeper. Andere stats zijn niet echt belangrijk toch?


- Box Brother - 10-06-2005

Eh Lennie,

Welkom bij het HT-forum en je hebt zeker een lekker team, voordat je je 3 ton uitgeeft zou ik heel even kijken hoeveel je per week verlies maakt. Het is in de XIe praktisch onmogelijk om over 2 weken gezien (thuis en uitwedstrijd bij elkaar) quitte te spelen. Om dan te voorkomen dat je traint om quitte te spelen zou ik 100K als buffer in je buidel houden. Blijkt over een half seizoen dat je toch winst kan maken (dan wel door training, danwel door een thuiswedstrijd) dan kan je altijd die 100K nog aanwenden om je team te versterken.

He zou klote zijn om je team te krijgen en dan 5 weken later al falliet te zijn.