The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Poll: Welke derby is de echte derby van Nederland
You do not have permission to vote in this poll.
Heerenveen-Groningen
3.57%
1 3.57%
Twente-Heracles
10.71%
3 10.71%
Nec-Vitesse
28.57%
8 28.57%
Feyenoord-Sparta
50.00%
14 50.00%
Een andere
7.14%
2 7.14%
Total 28 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

welke derby is "de" derby van Nederland?
#1
Welke derby wordt gezien als de enige echte derby van nederland???
The great old Ludwig von...
Reply
#2
haha dat lijkt me duidelijk... feyenoord-sparta is de enige ECHTE derby van Nederland.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#3
en met echte bedoel ik dus niet "echt" in de letterlijke zin des woords... Wink
The great old Ludwig von...
Reply
#4
een streekderby is ook een derby.

ik voind alle wedstrijden die hierboven staan een aansprekend affiche.
Reply
#5
Menno Pot heeft net een boek geschreven over derbies in Nederland... schijnt weer een leuk werkje te zijn. (vond vak 127 best een aardig boek)

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportgeschiedenis.nl/2008/12/17/op-de-koffie-bij-menno-pot.aspx">http://www.sportgeschiedenis.nl/2008/12 ... o-pot.aspx</a><!-- m -->
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#6
Treesong Wrote:Menno Pot heeft net een boek geschreven over derbies in Nederland... schijnt weer een leuk werkje te zijn. (vond vak 127 best een aardig boek)

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportgeschiedenis.nl/2008/12/17/op-de-koffie-bij-menno-pot.aspx">http://www.sportgeschiedenis.nl/2008/12 ... o-pot.aspx</a><!-- m -->

Hier heeft Harry een stuk uit geknip-en-plakt in de topic Vitesse - NEC en mijn reactie daarop bracht gitter tot het opstellen van deze poll. Vandaar.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#7
Dat stuk "de meest intense derby van Nederland" dat ik in de openinspost van Vitesse - NEC heb gezet is afkomstig uit dat boek. Hij heeft al de derby's (ook bijv GEA-Zwolle) bezocht en toen die conclusie getrokken.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#8
Ik vind PSV-AZ ook een aansprekend affiche.....

De Rotterdamse derby (Feyenoord-Sparta), de twentsche derby (Twente-Heracles), de Gelderse derby (Vitesse-NEC)en zijn imo echte derby's.
Daarnaast nog derby's die even niet plaats zullen vinden (Heerenveen-Cambuur, Groningen-Veendam) en wat 'beladen' wedstrijden zoals GA Eagles-Zwolle, MVV-Fortuna(?), Telstar-Haarlem. Feyenoord-Ajax is geen derby, da's De Klassieker en Ajax-PSV is een topper. Tsja, is AZ-Volendam een derby? Wel streekgebonden, maar niet echt een beladen wedstrijd lijkt mij. Denk dat er veel Volendammers zijn, die ook wel een beetje AZ-supporter zijn. Denk ik.

Een derby bestaat uit een stedelijk/provinciaal karakter met een bepaald soort beladenheid. Tussen Heerenveen en Groningen was die beladenheid er nooit, totdat Heerenveen Groningen voorbijstreefde op veel gebieden, maar vooral op de ranglijst. In de jaren 80 speelde Groningen succesvol in Europa en bungelde Heerenveen tussen FC Wageningen en VCV Zeeland in....Sinds die tijd is er in Groningen een soort 'beladenheid' ontstaan en heet het 'de derby van het Noorden', bij gebrek aan Cambuur en Veendam op het hoogste niveau. Voor veel Groningers is de wedstrijd tegen Heerenveen eentje die gewonnen moet worden, voor mij (en met mij veel Heerenveen-supporters) is dat 1 van de zoveel wedstrijden.

PSV en NAC zijn momenteel de 2 hoogstgeklasseerde clubs uit het zuiden des lands, maar ik heb zaterdag niemand gehoord over 'de derby van het zuiden' of 'het kampioenschap van zuid-nederland' oid....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#9
harry_bierdop Wrote:Dat stuk "de meest intense derby van Nederland" dat ik in de openinspost van Vitesse - NEC heb gezet is afkomstig uit dat boek. Hij heeft al de derby's (ook bijv GEA-Zwolle) bezocht en toen die conclusie getrokken.

Ik zie het, ja... :oops:

Las vanochtend een interview met em in de krant... volgens hem ligt een derby-gevoel puur bij de supporters
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#10
Waar is de optie NAC-Willem II?
Reply
#11
Als min-of-meer neutrale toeschouwer vond ik tot nu toe, in dit seizoen, de wedstrijd Groningen - Heerenveen het leukste om naar te kijken, omdat daar alles in zat, maar als je puur naar de clubs kijkt spreekt in het voordeel van Vitesse en NEC dat daar tenminste nog voetballers uit de eigen streek (en bij elkaar) spelen (Velthuizen, Hofs, Wolfswinkel, Verhaegh, Kuiper, Schreuder, Pothuizen, Worm, Wisgerhof, Beukering en nog een paar uit de regio daar omheen). Dan heb je als supporter tenminste nog 'eigen' spelers om voor te juichen of om uit te jouwen.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#12
IJsselmeervogels - Spakenburg is de derby van Nederland!
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#13
Peter Wrote:Waar is de optie NAC-Willem II?

das de laatste optie peter
Reply
#14
Bumme Wrote:IJselmeervogels - Spakenburg is de derby van Nederland!

Je bedoelt Bunschoten - Spakenburg :razz:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#15
Ik heb zelf gekozen voor Nec-Vitesse. Puur gevoelsmatig, das een wedstrijd waar ik echt voor thuis zou blijven. Twente-Heracles vind ik overigens ook zeker de moeite waard
The great old Ludwig von...
Reply
#16
gittermaster Wrote:Ik heb zelf gekozen voor Nec-Vitesse. Puur gevoelsmatig, das een wedstrijd waar ik echt voor thuis zou blijven. Twente-Heracles vind ik overigens ook zeker de moeite waard

Omdat je bang bent voor klapjes? :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#17
Elke derby heeft zo zijn charme. Vind ook alle boven genoemde affiche's aantrekkelijk. Vind dan ook niet dat je kunt spreken van dé derby van Nederland.

NEC en Vitesse zijn met de oog op de ranglijst ook eens elkaars concurrenten geweest, dat geeft wel extra lading aan een derby. De Twentse derby is ook erg beladen (zeker vanuit Heracles-kant) maar dit komt vooral door randzaken. Fct is op sportief gebied natuurlijk veel verder en het kwaliteitsverschil tijdens een Twentse derby is dan ook behoorlijk. Tegen de Eagles was het altijd een andere derby, toen hadden beide clubs een grote kans op 3 punten. Maar aan de Eagles heb ik opzich geen hekel, aan fct wel. Mooi (nouja voor mij de komende week wat minder mooi) is wel dat de regio Twente relatief klein is en dat Heraclieden en fct supporters door elkaar leven. Dat was ook een verschil met de derby tegen gae, want supporters van de eagles vind je niet veel in Twente. Dat lijkt mij ook bij bv. Groningen - H'veen toch wel iets anders. Sparta - Excelsior leek mij ook erg beladen, 2 clubs uit dezelfde stad die elkaars concurrent tegen degradatie waren...
Reply
#18
D'r an met de lippe Wrote:Mooi (nouja voor mij de komende week wat minder mooi) is dat wel de regio Twente relatief klein is en dat Heraclieden en fct supporters door elkaar leven. Dat was ook een verschil met de derby tegen GAE, want ken maar 1 Eagle supporter Wink Dat lijkt mij ook bij bv. Groningen - H'veen toch wel iets anders.

Nee hoor, de overloop tussen Friezen en Groningers is ook vrij groot. Ik ben geen echte supporter (want kom zelden in het stadion), maar heb meer 'hart' voor Heerenveen, maar een paar van mijn beste vrienden zijn seizoenkaarthouder bij de FC en dat gaat prima, zeker bij de 'fans' met iets meer intelligentie. Mijn voormalige baas was zelfs seizoenkaarthouder en hij heeft me toch aangenomen, ondanks hij wist dat ik voor H'veen was. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#19
Gerben Zonderland Wrote:Mijn voormalige baas was zelfs seizoenkaarthouder en hij heeft me toch aangenomen, ondanks hij wist dat ik voor H'veen was. :8:

maar was dat ook niet de reden dattie je er uit getieft heeft? :razz:
Reply
#20
waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Mijn voormalige baas was zelfs seizoenkaarthouder en hij heeft me toch aangenomen, ondanks hij wist dat ik voor H'veen was. :8:

maar was dat ook niet de reden dattie je er uit getieft heeft? :razz:

Nee, ik ben zelf vertrokken. Hij stonk naar varkens. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#21
ik heb thuis shirts van Twente en Groningen...ben ik nou eng?
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#22
Balthazar Wrote:ik heb thuis shirts van Twente en Groningen...ben ik nou eng?

Nee, wel zielig, want er zijn vast al Twente-fans op weg naar je huis om je ramen in te flikkeren. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#23
Quote:Sparta - Feyenoord lijkt mij ook erg beladen, 2 clubs uit dezelfde stad die elkaars concurrent tegen degradatie zijn...
The great old Ludwig von...
Reply
#24
Gerben Zonderland Wrote:
Balthazar Wrote:ik heb thuis shirts van Twente en Groningen...ben ik nou eng?

Nee, wel zielig, want er zijn vast al Twente-fans op weg naar je huis om je ramen in te flikkeren. :8:


maar ik heb het shirt wel laten bedrukken met 'Schweinsteiger' :wink:
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#25
Balthazar Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Balthazar Wrote:ik heb thuis shirts van Twente en Groningen...ben ik nou eng?

Nee, wel zielig, want er zijn vast al Twente-fans op weg naar je huis om je ramen in te flikkeren. :8:


maar ik heb het shirt wel laten bedrukken met 'Schweinsteiger' :wink:

Dat betekent varkensverkrachter toch? Nee, dan zou ik me maar geen zorgen maken idd.... :lol:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#26
Bumme Wrote:IJsselmeervogels - Spakenburg is de derby van Nederland!

Daar dacht ik ook aan. En Quick Boys - Katwijk.

Wat het betaalde voetbal betreft denk ik toch NEC - Vitesse. Die wedstrijd betekent echt veel meer dan de 3 punten.
Reply
#27
Bumme Wrote:IJsselmeervogels - Spakenburg is de derby van Nederland!

Idd, de rooien tegen de blauwen !!!!
Kennem, kennemer, kenneminst
Reply
#28
_Tampie Wrote:
Bumme Wrote:IJsselmeervogels - Spakenburg is de derby van Nederland!

Daar dacht ik ook aan. En Quick Boys - Katwijk.

Wat het betaalde voetbal betreft denk ik toch NEC - Vitesse. Die wedstrijd betekent echt veel meer dan de 3 punten.

dat ois bij willem 2- nak ook zo. waarom denk je dat de een meer beladen is dan de ander. waar baseer je dat op?
Reply
#29
Gevoelsmatig zeg ik Sparta - feyenoord, omdat die uit hetzelfde dorp komen.
Menno had een andere mening :wink: geinig boekie wel, staat naast 127!
Reply
#30
Twente-Heracles of vitesse-nec kan geen keuze maken
HOEZOOO ????
Omdat het kan !!!
Reply


Forum Jump: