Threads: 273
Vermoedelijke opstellingen:
Heracles Almelo: Martin Pieckenhagen, Emmanuel Boakye, Eddy Bosnar, Ragnar Klavan, Rob Maas, Stefaan Tanghe, Robbert Schilder, Kwame Quansah, Everton Ramos da Silva, Igor Gluscevic, Marc Höcher.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Edgar Barreto; Romano Denneboom, Brett Holman, Roy Beerens
Ik heb een droom.
Threads: 312
6-5. :letitallout:
Sorry.. ben nog niet over de Bouaouzanteleustelling heen ook al is hij veel gekozen. :cry:
Threads: 208
Kivuvu mijn siekret weppen deze ronde =D>
We can't, can not get, we can not get enough!!
Threads: 132
Dit wint NEC gewoon met 0-2.
Beerens trouwens goede versterking.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Threads: 21
Tripplexxx Wrote:Dit wint NEC gewoon met 0-2.
Vorig jaar:
Heracles - NEC 0-2
NEC - Heracles 2-0
Heracles - NEC 0-2 (play-offs)
Dit jaar:
NEC - Heracles 2-0
Threads: 137
Heracles Almelo begint het tweede deel van het seizoen met een thuiswedstrijd tegen N.E.C. De selectie sloot het eerste helft af met gelijke spelen tegen FC Utrecht en Vitesse. Deze keer wil men de drie punten in eigen huis houden. Winst is bovendien noodzakelijk om afstand te nemen van de gevarenzone. De laatste zege dateert van 17 november toen NAC Breda in Almelo met 2-0 werd verslagen.
Heracles Almelo
Ruud Brood kan voor deze wedstrijd geen beroep doen op de revaliderende Kai Michalke en geblesseerde Remko Pasveer. De plek van de doelman zal worden ingenomen door Jacco Ros. Remon de Vries is de derde afwezige. Hij zit een schorsing uit. De blessure die Everton Ramos da Silva in Marbella opliep valt mee, maar pas op de wedstrijddag wordt beslist of de aanvaller daadwerkelijk in actie komt.
N.E.C.
De Nijmeegse ploeg staat momenteel elfde op de ranglijst en heeft een relatief veilige marge met de staartploegen waartoe ook Heracles Almelo toe behoort. De club overwinterde in Maspalomas op Gran Canaria en oefende tegen Be Quick Groningen (4-1) en FC Groningen (1-2). Bovendien onderging de selectie een aantal mutaties. De meest belangwekkende zijn het vertrek van Said Boutahar (naar Willem II) en Chris Eagles (Manchester United). Roy Beerens kwam over van PSV. De aanvaller wordt voor de rest van het seizoen gehuurd.
Historie
Mede dankzij het fenomeen play-offs zijn Heracles Almelo en N.E.C. bepaald geen onbekenden meer voor elkaar. Vorig seizoen kwam Heracles Almelo de Nijmeegse formatie liefst vier keer tegen. In de reguliere competitie was de Nijmeegse club duidelijk slagvaardiger. In Almelo won de ploeg op 21 oktober 2005 met 0-2. Binnen zes minuten stelden Edgar Barreto en Andrzej Niedzielan de punten veilig. Ook op 11 maart 2006 ging het mis. In de Goffert won N.E.C. met 2-0 dankzij treffers van Romano Denneboom en David Jones.
De eerste play-offwedstrijd op 19 april 2006 eindigde eveneens in 0-2. In het Polman Stadion tekenden Björn van der Doelen en Said Boutahar voor de doelpunten. In Nijmegen zou Heracles Almelo de negatieve serie doorbreken. Marnix Smit opende de score, maar Rutger Worm en Romano Denneboom brachten N.E.C. weer op voorsprong. Twee doelpunten van Thijs Sluijter brachten Heracles Almelo weer in kansrijke positie voor de tweede ronde. De noodzakelijke vierde treffer werd niet meer gescoord: 2-3.
Dit seizoen troffen beide ploegen elkaar op 29 september 2006 in de Goffert. N.E.C. won weer eens en deed dat met vertrouwde cijfers: 2-0. Said Boutahar zou de man van de wedstrijd worden en beide treffers voor zijn rekening nemen. Het waren zijn laatste doelpunten in Nijmeegse dienst.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Ik heb er zin in. Als het publiek er achter gaat staan zullen de zwart-witten strijden totdat ze er bij neervallen en gaat nec gewoon ten onder in onze heksenketel!
Terechte uitslag, zowel Heracles als nec konden amper voor gevaar zorgen. Ik denk dat we op zijn minst nacompetitie moeten spelen en met mij meer Heraclieden gezien de sfeer. Iedereen wil de ploeg aanmoedigen maar het angstige spel van Heracles werkt nogal demotiverend. Negentig minuten in de kou lijdzaam toekijken hoe Heracles 1 á 2 kansen creeërt die in velen ogen waarschijnlijk niet eens als kansen bestempelt mogen worden.
Threads: 137
Nec was bezig met een goede reeks. Het lijkt mij helemaal geen verkeerde tactiek dat Brood gaat voor een gelijkspel of winst met een gelukje hetzij een countertje. Of is het gewoon onkunde? Dat lijkt mij niet want Heracles heeft toch een redelijke selectie. Het publiek moet natuurlijk achter het elftal blijven staan anders wordt het zeker nacompetitie voor jullie aangezien jullie dan thuis ook punten gaan verliezen.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Vret Mien Gras Wrote:Nec was bezig met een goede reeks. Het lijkt mij helemaal geen verkeerde tactiek dat Brood gaat voor een gelijkspel of winst met een gelukje hetzij een countertje. Of is het gewoon onkunde? Dat lijkt mij niet want Heracles heeft toch een redelijke selectie.[/quote ]
Een gelijkspel is opzich ook geen slecht resultaat, ik ben realistisch genoeg om te weten dat het ook zomaar een nederlaag had kunnen worden. En punten moet je koesteren, en dat doe ik ook zeker. Maar het spel stemt mij minder vrolijk, we hebben inderdaad een redelijke selectie maar het komt er allemaal niet uit. Het collectief is niet sterk genoeg en ik ben het lang niet altijd eens met de keuze's van Brood. Je kunt wel altijd zeggen dat de tegenstander op papier beter is en dat een gelijkspel daarom een knap resultaat is maar als je van de concurrentie verliest (zoals we dit jaar al een paar keer hebben gedaan) zul je toch ook echt een keer de volle buit moeten pakken tegen zulke clubs. Vooral de verdedigende houding van Brood toen Heracles op 2-1 kwam tegen Vitesse vond ik storend. We hadden ze net in de juiste hoek gedrukt maar omdat wij de druk niet op de ketel hielden kon Vitesse terug komen in de wedstrijd en de laatste 10 minuten nam Vitesse zelfs het initiatief en was het nog bijna 2-3 geworden. Maar voor de duidelijkheid; een ontslag van Brood lost momenteel niks op ben ik van mening. Dat zorgt alleen maar voor onrust en dat kunnen we niet gebruiken de komende maanden. Bovendien kun je het geld beter in een aankoop stoppen ipv het afkopen van de trainer zijn contract.
Vret Mien Gras Wrote:Het publiek moet natuurlijk achter het elftal blijven staan anders wordt het zeker nacompetitie voor jullie aangezien jullie dan thuis ook punten gaan verliezen.
Tja, maar dat is best makkelijk gezegd. Heracles heeft een trouw publiek en naar eigen zeggen ook een redelijk fanatiek publiek. En zoals jij waarschijnlijk ook wel weet hebben wij echt niet de 'sing when you winning' mentaliteit. Ik kan het niet in woorden omschrijven maar jij zult ongetwijfeld wel weten dat de sfeer bij jullie ook minder was als het even flink tegen zat.
Over 2 weken begint overigens de alles of niets periode, dan krijgen we Willem II thuis, RKC uit, Sparta uit en ADO thuis. Tussendoor ook nog PSV thuis maar dan kun je alleen maar winnen. Tuurlijk houd ik nog vertrouwen maar het is aan het afnemen, als we Willem II thuis verslaan zou dat mentaal ons weer een stuk sterker maken. D'r an met de lippe!