The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




De tussenbalans
#1
De enige niet vertekende ranglijst van het jaar is er weer, iedereen heeft elkaar 1x ontmoet. Natuurlijk heeft de één wat zwaardere uitwedstrijden gehad dan de ander, maar daar staat dan automatisch tegenover dat die club meer makkelijke thuiswedstrijden heeft mogen spelen.

Verrassingen in positieve zin wat mij betreft Twente en Heracles, in negatieve zin Heerenveen en AZ.

1. FC Twente 17 15 2 0 47 38-15
2. PSV 17 14 3 0 45 43-13
3. Ajax 17 12 2 3 38 53-15
4. Feyenoord 17 10 4 3 34 28-15
5. FC Utrecht 17 8 6 3 30 23-16
6. Heracles Al. 17 9 2 6 29 25-24
7. AZ 17 8 1 8 25 29-21
8. NAC Breda 17 6 4 7 22 24-28
9. VVV-Venlo 17 4 8 5 20 25-25
10. Vitesse 17 5 3 9 18 20-30
11. Sparta R'dam 17 5 3 9 18 18-31
12. FC Groningen 17 4 5 8 17 20-28
13. Roda JC 17 4 5 8 17 23-33
14. Heerenveen 17 5 2 10 17 17-30
15. Willem II 17 4 2 11 14 20-33
16. ADO Den Haag 17 3 5 9 14 18-32
17. NEC 17 2 7 8 13 19-31
18. RKC Waalwijk 17 3 0 14 9 12-35
Reply
#2
Peter Wrote:Verrassingen in positieve zin wat mij betreft Twente en Heracles, in negatieve zin Heerenveen en AZ

NEE! Meen je dat echt?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#3
Ben het met Peter eens met als aanvulling dat Ajax mij tegenvalt ( niet zozeer plek 3 maar wel de achterstand van 7 en 9 punten). Verder vind ik ook NEC tegenvallen terwijl Utrecht het beter doet dan ik had verwacht.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#4
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Verrassingen in positieve zin wat mij betreft Twente en Heracles, in negatieve zin Heerenveen en AZ

NEE! Meen je dat echt?

Volgens mij hebben voor dit seizoen wat forummers voorspelt dat Twente mee ging doen om de titel, die zullen niet verrast zijn. Ik had echt verwacht dat het vertrek van Elia en Arnautovic niet op te vangen was. Ook zijn er forummers die voorspeld hebben dat het niks zou worden met AZ na het vertrek van Van Gaal. De goede klassering van Utrecht verbaast me minder, maar kan me voorstellen dat zij voor sommigen juist de verrassing zijn. Ook NEC en Ajax zullen voor velen een negatieve verrassing zijn. Enzovoorts.
Reply
#5
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Verrassingen in positieve zin wat mij betreft Twente en Heracles, in negatieve zin Heerenveen en AZ

NEE! Meen je dat echt?

Volgens mij hebben voor dit seizoen wat forummers voorspelt dat Twente mee ging doen om de titel, die zullen niet verrast zijn. Ik had echt verwacht dat het vertrek van Elia en Arnautovic niet op te vangen was. Ook zijn er forummers die voorspeld hebben dat het niks zou worden met AZ na het vertrek van Van Gaal. De goede klassering van Utrecht verbaast me minder, maar kan me voorstellen dat zij voor sommigen juist de verrassing zijn. Ook NEC en Ajax zullen voor velen een negatieve verrassing zijn. Enzovoorts.

Met onderbouwing klinkt het al een stuk beter. De 4 verrassingen die jij noemt zijn inkoppers, terwijl de bal al tegen het net ligt.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#6
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Verrassingen in positieve zin wat mij betreft Twente en Heracles, in negatieve zin Heerenveen en AZ

NEE! Meen je dat echt?

Volgens mij hebben voor dit seizoen wat forummers voorspelt dat Twente mee ging doen om de titel, die zullen niet verrast zijn. Ik had echt verwacht dat het vertrek van Elia en Arnautovic niet op te vangen was. Ook zijn er forummers die voorspeld hebben dat het niks zou worden met AZ na het vertrek van Van Gaal. De goede klassering van Utrecht verbaast me minder, maar kan me voorstellen dat zij voor sommigen juist de verrassing zijn. Ook NEC en Ajax zullen voor velen een negatieve verrassing zijn. Enzovoorts.

Met onderbouwing klinkt het al een stuk beter. De 4 verrassingen die jij noemt zijn inkoppers, terwijl de bal al tegen het net ligt.

Als ik Ajax, NEC en VVV had genoemd waren het net zo goed inkoppers geweest. :-k
Reply
#7
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Verrassingen in positieve zin wat mij betreft Twente en Heracles, in negatieve zin Heerenveen en AZ

NEE! Meen je dat echt?

Volgens mij hebben voor dit seizoen wat forummers voorspelt dat Twente mee ging doen om de titel, die zullen niet verrast zijn. Ik had echt verwacht dat het vertrek van Elia en Arnautovic niet op te vangen was. Ook zijn er forummers die voorspeld hebben dat het niks zou worden met AZ na het vertrek van Van Gaal. De goede klassering van Utrecht verbaast me minder, maar kan me voorstellen dat zij voor sommigen juist de verrassing zijn. Ook NEC en Ajax zullen voor velen een negatieve verrassing zijn. Enzovoorts.

Met onderbouwing klinkt het al een stuk beter. De 4 verrassingen die jij noemt zijn inkoppers, terwijl de bal al tegen het net ligt.

Als ik Ajax, NEC en VVV had genoemd waren het net zo goed inkoppers geweest. :-k

Ja, dat klopt. Op basis van een tussenbalans zeggen wie er tegenvallen en wie juist niet, zijn sowieso inkopperts.
Kortom: simpel achteraf gelul. Als je nou eens je voorspellingen vooraf erbij doet, wordt het allemaal wat beter 'analyseerbaar'.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#8
Bumme Wrote:Ben het met Peter eens met als aanvulling dat Ajax mij tegenvalt ( niet zozeer plek 3 maar wel de achterstand van 7 en 9 punten).

Dat is geen tegenvallen van Ajax, maar het gevolg van buitengewoon goed presteren van Twente en PSV blijkens dit statistiekje:

[Image: a8ec10f7-b8e9-4308-86b2-88d3d21a6aa7_mee...eduels.gif]
Reply
#9
De positieve verrassingen komen uit Twente maar ook VVV hoort hier bij. Zij hebben halverwege al 20 punten en zijn goed op weg voor directe handhaving.
Heerenveen is de enige die mij echt tegenvalt, AZ en NEC ook een beetje.

Ik hoorde dat de commentator zondag tijdens Ado - Heracles had gezegd dat hij niet wist waar hij het meest van moest opkijken, dat ze in Enschede eerste stonden of dat ze in Almelo zesde stonden. Ik herinner mij nog een kansloze discussie vlak nadat wij kampioen waren geworden van de eerste divisie. Die discussie ging over 2 clubs uit Twente in de eredivisie, daar zou geen ruimte voor zijn. Johan Derksen gooide even olie op het vuur door op TV Oost te roepen dat 1 club uit Twente inderdaad wel genoeg zou zijn en dat Heracles maar overbodig was. En jullie weten hoe ik over fct denk, maar feit is wel dat het beste beleid van heel Nederland wordt gevoerd in zowel Almelo als Enschede. Twee clubs op het hoogste niveau uit Twente kan dus prima en Derksen sloeg de plank weer eens flink mis. Verder kan het zomaar zijn dat er in Almelo over 2 jaar een stadion staat met een capaciteit van 15.000 toeschouwers en in Enschede 30.000 +. Deze regio is\wordt helemaal voetbalgek :razz:
Reply
#10
D'r an met de lippe Wrote:De positieve verrassingen komen uit Twente maar ook VVV hoort hier bij. Zij hebben halverwege al 20 punten en zijn goed op weg voor directe handhaving.
Heerenveen is de enige die mij echt tegenvalt, AZ en NEC ook een beetje.

Ik hoorde dat de commentator zondag tijdens Ado - Heracles had gezegd dat hij niet wist waar hij het meest van moest opkijken, dat ze in Enschede eerste stonden of dat ze in Almelo zesde stonden. Ik herinner mij nog een kansloze discussie vlak nadat wij kampioen waren geworden van de eerste divisie. Die discussie ging over 2 clubs uit Twente in de eredivisie, daar zou geen ruimte voor zijn. Johan Derksen gooide even olie op het vuur door op TV Oost te roepen dat 1 club uit Twente inderdaad wel genoeg zou zijn en dat Heracles maar overbodig was. En jullie weten hoe ik over fct denk, maar feit is wel dat het beste beleid van heel Nederland wordt gevoerd in zowel Almelo als Enschede. Twee clubs op het hoogste niveau uit Twente kan dus prima en Derksen sloeg de plank weer eens flink mis.

joh, over een paar jaar speel je weer degradatie voetbal.

derksen slaat altijd de plank mis. dit keer had hij als nieuwtje dat dani mee gaat op trainingskamp met feyenoord. een wonderbaarlijk snel herstel!

blijkt dat hij alleen mee gaat voor de gezelligheid en de teambuilding Undecided
Reply
#11
waf Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:De positieve verrassingen komen uit Twente maar ook VVV hoort hier bij. Zij hebben halverwege al 20 punten en zijn goed op weg voor directe handhaving.
Heerenveen is de enige die mij echt tegenvalt, AZ en NEC ook een beetje.

Ik hoorde dat de commentator zondag tijdens Ado - Heracles had gezegd dat hij niet wist waar hij het meest van moest opkijken, dat ze in Enschede eerste stonden of dat ze in Almelo zesde stonden. Ik herinner mij nog een kansloze discussie vlak nadat wij kampioen waren geworden van de eerste divisie. Die discussie ging over 2 clubs uit Twente in de eredivisie, daar zou geen ruimte voor zijn. Johan Derksen gooide even olie op het vuur door op TV Oost te roepen dat 1 club uit Twente inderdaad wel genoeg zou zijn en dat Heracles maar overbodig was. En jullie weten hoe ik over fct denk, maar feit is wel dat het beste beleid van heel Nederland wordt gevoerd in zowel Almelo als Enschede. Twee clubs op het hoogste niveau uit Twente kan dus prima en Derksen sloeg de plank weer eens flink mis.

joh, over een paar jaar speel je weer degradatie voetbal.

Haha, moeilijk om als Rotterdammer een keer positief te zijn over beleid in het Oosten van het land he? Wat is nu je punt met deze uitspraak aangezien elke Heraclied weet dat dit seizoen een uitzondering op de andere seizoenen zal zijn? En diep in mijn hart weet ik ook wel dat jarenlang eerste divisie voetbal slechts weer een kwestie van tijd is voor ons. Je doet alsof ik praatjes krijg of arrogant loop te doen. Het beleid in Twente hoort ook tot de beste van het land, dat is een feit. Heracles speelt zich voor de kerst al veilig als één van de armste clubs van de eredivisie en in Enschede zijn ze een bedreiging voor de topclubs met een aanzienlijk minder hoge begroting.

Maar we zijn het gewend uit die stad van jou. Bij Sparta kunnen ze het al jaren niet uitstaan dat wij beter presteren terwijl zij met het geld gooien. Het hoogtepunt blijft het kampioenschap. Maar ook de uitgesproken ambitie dat Sparta dit jaar wilde groeien en zich zeker niet wilde bemoeien met de degradatiestrijd begint ondertussen op de lachspieren te werken in Almelo. Even de sterspeler van Heracles kopen voor bijna een half miljoen en vervolgens de wereld niet meer snappen omdat Heracles een local kid op de rechtsback blijkt te hebben die nog beter is en datzelfde Heracles doet wat Sparta graag wilde doen. Bedankt voor de paar ton Spartanen, kunnen wij weer even gezond beleid op voeren.
Reply
#12
D'r an met de lippe Wrote:Haha, moeilijk om als Rotterdammer een keer positief te zijn over beleid in het Oosten van het land he?


nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

Quote:Wat is nu je punt met deze uitspraak aangezien elke Heraclied weet dat dit seizoen een uitzondering op de andere seizoenen zal zijn?

ik zeg kennelijk hetzelfde als elke heraclesser. :roll:

Quote:En diep in mijn hart weet ik ook wel dat jarenlang eerste divisie voetbal slechts weer een kwestie van tijd is voor ons. Je doet alsof ik praatjes krijg of arrogant loop te doen.


je hebt praatjes, maar dat vind ik ook wel begrijpelijk, dat mag ook wel, vooral als je terecht enthousiast betn over de prestaties. maar in een vorige post liep je nog te verzinnen dat wij zo gelachen zouden hebben op een opmerking van verbeek. dat sloeg nergens op, en daar heb je maar niet meer op gereageerd...

Quote:Het beleid in Twente hoort ook tot de beste van het land, dat is een feit. Heracles speelt zich voor de kerst al veilig als één van de armste clubs van de eredivisie en in Enschede zijn ze een bedreiging voor de topclubs met een aanzienlijk minder hoge begroting

alleen twente hoor. en je ziet, het kan hetzlefde gaan als bij az....

Quote:Maar we zijn het gewend uit die stad van jou. Bij Sparta kunnen ze het al jaren niet uitstaan dat wij beter presteren terwijl zij met het geld gooien. Het hoogtepunt blijft het kampioenschap. Maar ook de uitgesproken ambitie dat Sparta dit jaar wilde groeien en zich zeker niet wilde bemoeien met de degradatiestrijd begint ondertussen op de lachspieren te werken in Almelo. Even de sterspeler van Heracles kopen voor bijna een half miljoen en vervolgens de wereld niet meer snappen omdat Heracles een local kid op de rechtsback blijkt te hebben die nog beter is en datzelfde Heracles doet wat Sparta graag wilde doen. Bedankt voor de paar ton Spartanen, kunnen wij weer even gezond beleid op voeren.
[/quote]

kijk en weer een verwijt naar rotterdam. :roll: wil je mij niet over 1 kam scheren met sperma?
Reply
#13
waf Wrote:nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

Toch begin je over een degradatiestrijd over 3 jaar terwijl het over een tussenbalans van dit seizoen gaat en Heracles een verrassing te noemen is. En dan heb ik het niet alleen over de ranglijst maar ook over het voetbal dat Heracles speelt. Jou opmerking kan ik dus niet plaatsen. Verder was mijn punt dat al 5 jaar aangetoond wordt dat er prima ruimte is voor 2 clubs uit Twente op het hoogste niveau.

Quote:je hebt praatjes, maar dat vind ik ook wel begrijpelijk, dat mag ook wel, vooral als je terecht enthousiast betn over de prestaties. maar in een vorige post liep je nog te verzinnen dat wij zo gelachen zouden hebben op een opmerking van verbeek. dat sloeg nergens op, en daar heb je maar niet meer op gereageerd...

Grappig of treurig, de boodschap was dat Verbeek met zijn uitspraken toen wel door de Rotterdamse gehaktmolen ging. Enigzins kan ik daar inkomen, het was een impulsieve opmerking in dat topic.

Quote:alleen twente hoor. en je ziet, het kan hetzlefde gaan als bij az....

Het beleid van Heracles is minstens even goed als het beleid in Enschede. Maar laten we die discussie maar niet beginnen.
Het kan inderdaad snel achteruit gaan, daar ben ik mij ook wel van bewust. Maar nogmaals gaat het om de tussenbalans van dit seizoen. En dit seizoen mag er in de winterstop een pluim worden gegeven aan de Twentse clubs.

Quote:kijk en weer een verwijt naar rotterdam. :roll: wil je mij niet over 1 kam scheren met sperma?

Dat had ik inderdaad niet moeten doen.
Reply
#14
waf Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:De positieve verrassingen komen uit Twente maar ook VVV hoort hier bij. Zij hebben halverwege al 20 punten en zijn goed op weg voor directe handhaving.
Heerenveen is de enige die mij echt tegenvalt, AZ en NEC ook een beetje.

Ik hoorde dat de commentator zondag tijdens Ado - Heracles had gezegd dat hij niet wist waar hij het meest van moest opkijken, dat ze in Enschede eerste stonden of dat ze in Almelo zesde stonden. Ik herinner mij nog een kansloze discussie vlak nadat wij kampioen waren geworden van de eerste divisie. Die discussie ging over 2 clubs uit Twente in de eredivisie, daar zou geen ruimte voor zijn. Johan Derksen gooide even olie op het vuur door op TV Oost te roepen dat 1 club uit Twente inderdaad wel genoeg zou zijn en dat Heracles maar overbodig was. En jullie weten hoe ik over fct denk, maar feit is wel dat het beste beleid van heel Nederland wordt gevoerd in zowel Almelo als Enschede. Twee clubs op het hoogste niveau uit Twente kan dus prima en Derksen sloeg de plank weer eens flink mis.

joh, over een paar jaar speel je weer degradatie voetbal.

derksen slaat altijd de plank mis. dit keer had hij als nieuwtje dat dani mee gaat op trainingskamp met feyenoord. een wonderbaarlijk snel herstel!

blijkt dat hij alleen mee gaat voor de gezelligheid en de teambuilding Undecided

Bracht de snor dat echt alsof hij alweer fit was? :lol:
Reply
#15
waf Wrote:nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

H'veen en Groningen hebben een (tijdelijk) dipje. De scouting mankeert nog niet zo heel veel aan, maar soms heb je een minder jaar qua inpassing van aankopen en duurt het langer voordat ze zich in het eerste wurmen. Heerenveen heeft 3 nieuwelingen in de basis, maar bij Groningen is alleen Enevoldsen nu hopelijk een beetje los gekomen. Je hengelt niet elk jaar een Nistelrooij, Huntelaar, Berg of Suarez binnen...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#16
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

H'veen en Groningen hebben een (tijdelijk) dipje. De scouting mankeert nog niet zo heel veel aan, maar soms heb je een minder jaar qua inpassing van aankopen en duurt het langer voordat ze zich in het eerste wurmen. Heerenveen heeft 3 nieuwelingen in de basis, maar bij Groningen is alleen Enevoldsen nu hopelijk een beetje los gekomen. Je hengelt niet elk jaar een Nistelrooij, Huntelaar, Berg of Suarez binnen...

of een Afonso Alves of een Miralem Sulejmani of een Marcus Allback of een ....maar: Per 1 januari komt 'de Messi van de Balkan'!
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#17
Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

H'veen en Groningen hebben een (tijdelijk) dipje. De scouting mankeert nog niet zo heel veel aan, maar soms heb je een minder jaar qua inpassing van aankopen en duurt het langer voordat ze zich in het eerste wurmen. Heerenveen heeft 3 nieuwelingen in de basis, maar bij Groningen is alleen Enevoldsen nu hopelijk een beetje los gekomen. Je hengelt niet elk jaar een Nistelrooij, Huntelaar, Berg of Suarez binnen...

of een Afonso Alves of een Miralem Sulejmani of een Marcus Allback of een ....maar: Per 1 januari komt 'de Messi van de Balkan'!

behalve huntelaars, nistelrode en tomasson gaat het bij jullie om voetballers die zich alleen in de subtop blijken te kunnen onderscheiden. dat is toch het voetballen zonder druk verhaal denk ik.

van marcus berg ben ik nog altijd niet overtuigd. sneuarez was een prima scout van grun. maar ook bij hem heb ik het gevoel dat hij nu niet geweest zou zijn wie hij is als hij bij een 'topclub' zou zijn begonnen.
Reply
#18
Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

H'veen en Groningen hebben een (tijdelijk) dipje. De scouting mankeert nog niet zo heel veel aan, maar soms heb je een minder jaar qua inpassing van aankopen en duurt het langer voordat ze zich in het eerste wurmen. Heerenveen heeft 3 nieuwelingen in de basis, maar bij Groningen is alleen Enevoldsen nu hopelijk een beetje los gekomen. Je hengelt niet elk jaar een Nistelrooij, Huntelaar, Berg of Suarez binnen...

of een Afonso Alves of een Miralem Sulejmani of een Marcus Allback of een ....maar: Per 1 januari komt 'de Messi van de Balkan'!

Die Ingelsten die nu voor een appel en een ei van de hand wordt gedaan was volgens jou toch ook de Messi van het noorden? :wink:
Reply
#19
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:nee hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. vorig jaar was nog iedereen dolenthousiast over heerenveen en grun, en hun scoutingsbeleid dat was toch wel heel erg goed. tsja.

H'veen en Groningen hebben een (tijdelijk) dipje. De scouting mankeert nog niet zo heel veel aan, maar soms heb je een minder jaar qua inpassing van aankopen en duurt het langer voordat ze zich in het eerste wurmen. Heerenveen heeft 3 nieuwelingen in de basis, maar bij Groningen is alleen Enevoldsen nu hopelijk een beetje los gekomen. Je hengelt niet elk jaar een Nistelrooij, Huntelaar, Berg of Suarez binnen...

of een Afonso Alves of een Miralem Sulejmani of een Marcus Allback of een ....maar: Per 1 januari komt 'de Messi van de Balkan'!

Die Ingelsten die nu voor een appel en een ei van de hand wordt gedaan was volgens jou toch ook de Messi van het noorden? :wink:

Gehaald voor 1miljoen, verkocht voor 6ton. 4ton 'verlies', maar dat is voor mij ruimschoots gecompenseerd door de pingel die hij versierde in de blessuretijd bij PSV waardoor het 2-3 werd...... Hakkuh

:wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#20
Laten we de discussies terugbrengen naar de basics: het presteren van een club op historische basis en de achterban die een club heeft. Meestal zijn deze kengetallen imo terug te voeren op de stadions waarin gespeeld worden. Kortom: een lijstje van capaciteiten in Nederland...
Ik heb her en der getracht cijfers te verifieren maar dat blijkt lastig, aanvulling gewenst dus!

Ajax - 51.628
Feyenoord - 51.177 (plannen voor 70.000 nieuw stadion)
PSV - 35.200
Heerenveen - 26.800
Vitesse - 26.600
Utrecht - 24.500
FC Twente - 24.000 (plannen voor uitbreiding naar 30.000?)
Groningen - 19.500 (plannen voor 35-40.000 nieuw stadion)
Roda JC - 19.200
AZ - 17.000
NAC - 16.400
ADO Den Haag - 15.500
Willem II - 14.700
NEC - 12.500
Sparta - 11.000
Heracles Almelo - 8.500
RKC Waalwijk - 7.500
VVV-Venlo - 6.000

Maar uit dit lijstje zou dus komen op basis van grootte van de stadions (tussen haakjes de werkelijke positie) +/- het verschil werkelijk tov deze lijst:
1. Ajax (3) -2
2. Feyenoord (4) -2
3. PSV (2) -1
4. Heerenveen (14) -10
5. Vitesse (10) -5
6. Utrecht (5) +1
7. FC Twente (1) +6
8. Groningen (12) -4
9. Roda JC (13) -4
10. AZ (7) +3
11. NAC (8) +3
12. ADO Den Haag (16) -4
13. Willem II (15) -2
14. NEC (17) -3
15. Sparta (11) +4
16. Heracles Almelo (6) +10
17. RKC Waalwijk (18) -1
18. VVV-Venlo (9) +9

Uitgaande van dit lijstje zijn de grootste verrassingen dus:
Negatief:
Heerenveen
Vitesse

Positief:
Heracles
Twente
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#21
Twente winterkampioen. Feli Tukkers! =D>
Reply
#22
Marshall Wrote:Uitgaande van dit lijstje zijn de grootste verrassingen dus:
Negatief:
Heerenveen
Vitesse

Positief:
Heracles
Twente

VVV!
Reply
#23
Marshall Wrote:Ajax - 51.628
PSV - 35.200
Feyenoord - 51.177 (plannen voor 70.000 nieuw stadion)

Maar uit dit lijstje zou dus komen op basis van grootte van de stadions (tussen haakjes de werkelijke positie) +/- het verschil werkelijk tov deze lijst:
1. Ajax (3) -2
2. PSV (2) +-0
3. Feyenoord (4) -1
Lastig he, sorteren!

Capaciteit bij Feyenoord is toch velen malen groter dan bij PSV (logisch, hebben ook meer en betere aanhang).
Het moet dus zijn:
Ajax - 51.628
Feyenoord - 51.177 (plannen voor 70.000 nieuw stadion)
PSV - 35.200

Maar uit dit lijstje zou dus komen op basis van grootte van de stadions (tussen haakjes de werkelijke positie) +/- het verschil werkelijk tov deze lijst:
1. Ajax (3) -2
2. Feyenoord (4) -2
3. PSV (2) +1
Reply
#24
eerst was de kuip 50.000

die aarsrena kwam toen met 51.000.

de kuip heeft vervolgens 3 stoelen bijgeplaatst en werd 51.177

en toen werd de aarsrena 51.628.

Undecided Undecided

wat een onzin trouwens om een ranglijst van capaciteit af te zetten tegen de huidige stand. Undecided
Reply
#25
waf Wrote:eerst was de kuip 50.000

die aarsrena kwam toen met 51.000.

de kuip heeft vervolgens 3 stoelen bijgeplaatst en werd 51.177

en toen werd de aarsrena 51.628.

Undecided Undecided

wat een onzin trouwens om een ranglijst van capaciteit af te zetten tegen de huidige stand. Undecided


beaam
Make tea, not war
Reply
#26
Mitch Wrote:Lastig he, sorteren!

Je hebt gelijk, aangepast... Was al laat Wink

Enne, tuurlijk is een stand op basis van de capaciteit niet alles maar het geeft wel een indicatie van de ambities en positie van de club in het nederlandse voetbal. Immers, hoe succesvoller de club, hoe meer 'fans' zullen toestromen, hoe groter het stadion etc etc.
Dus heel zwart wit gesproken is de club met de grootste capaciteit qua stadion vaak ook de beste club. Je zou het ook kunnen leggen naast de begrotingen van de teams. Dat zal redelijk hand in hand gaan met capaciteit en prestaties. Een club als Ajax heeft een dermate grote geschiedenis en aanhang dat het zich niet kan veroorloven om 10e te worden. Et cetera.
Tuurlijk is het kort door de bocht, maar het geeft een indicatie.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#27
Heeft ook nogal veel te maken met afzetgebied en concentratie.

Vergelijk bv Groningen met bv W2
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#28
Ekslem Wrote:Heeft ook nogal veel te maken met afzetgebied en concentratie.

pcies, het is in een groot stadion lastiger om je te concentreren!
Reply
#29
waf Wrote:
Ekslem Wrote:Heeft ook nogal veel te maken met afzetgebied en concentratie.

pcies, het is in een groot stadion lastiger om je te concentreren!

EN op dat kut gras in de Arena kun je ook niet goed afzetten natuurlijk
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#30
Ekslem Wrote:
waf Wrote:
Ekslem Wrote:Heeft ook nogal veel te maken met afzetgebied en concentratie.

pcies, het is in een groot stadion lastiger om je te concentreren!

EN op dat kut gras in de Arena kun je ook niet goed afzetten natuurlijk

op zich zijn die neuzen daar wel goed in, andere mensen afzetten.
Reply


Forum Jump: