The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Pokerhanden Discussie
Ik koop ze nergens want van everest zijn die er niet echt of amper (wel illegale datamine progs maar daar begin ik niet aan, daarvoor is everest me te lief :wafSmile.

Maar ff op google buy hand history's intypen en je heb zo 4 of 5 goede sites. Volgens mij verkoopt zelfs PTR ze tegenwoordig. 2M handen op NL50 zijn $50, nou hoe ziek veel informatie heb je dan. Ik vind het echt absurd en bizar dat die info zo spotgoedkoop is. wat is nou 1 BI betalen voor 2M handen, daar win je misschien wel 10 tot 15 BI extra mee per 50.000 handen ofzo. Als ik jou was had ik zeker elke 2 maanden wel 1 BI uitgegeven aan 2M handen.

HM langzaam, tsja... bij mij is ie ook wel langzaam maar alleen als je echt hele jaaroverzichten gaat draaien. Qua sessies en overzichten heb ik alles ingesteld op deze maand en natuurlijk duurt het ff een seconde of 10 als je een sessie van 2500 handen heb gespeeld maar in principe vind ik het wel meevallen qua langzaamheid en ik heb toch geen supercomputer. Daarnaast heb ik deze database + HM pas bijna jaar ofzo en heb ik toch al ruim 500k gespeelde handen erin zitten.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Dat inladen van die handen kost wel ff. Heb het toen ik tijdje op carlospoker heb gespeeld gedaan en 1M handen inladen duurt iets van 8 uur ofzo. Maar dan moet je gewoon ff de pc een dagje laten draaien.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
oke, even een serieuze vraag, ben geen cash speler, maar af en toe vind ik t wel leuk om ff een korte sessie te spelen. Dus graag feedback van mensen die wel vaak cash spelen.
Zit redelijk nieuw aan deze tafel, handje of 7 en nog niets gespeeld, tot deze hand.
Jongen met wie ik in de hand zit, dus nog weing info.
Hoe zouden jullie het spelen, anders, wegleggen na zijn bet? zelf cont. bet?
Gezien zijn spel preflop, dacht ik aan een hand als J10s, JQ of JS of misschine JA.
Mijn idee, door te reraisen, laat ik hem een hand als JQ misschien nog folden, tegen J10 of JA, heb ik nog ongeveer 40%. Na zijn push had ik m op AJ staan


PokerStars Spel #36792852131: Hold'em No Limit ($1/$2 USD) - 17/12/2009 1:16:24 CET [16/12/2009 19:16:24 ET]
Tafel 'Janina IX' 6-max Plaats #3 is de button
Plaats 1: tomaso_13 ($336 in chips)
Plaats 2: viddaloca ($205.50 in chips)
Plaats 3: Lacorde ($200 in chips)
Plaats 4: killroy9999 ($57 in chips)
Plaats 5: gittermaster ($202.75 in chips)
Plaats 6: vgrmion ($203.35 in chips)
killroy9999: zet small blind $1
gittermaster: zet big blind $2
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan gittermaster [Qs Kh]
vgrmion: foldt
tomaso_13: raiset $4 naar $6
viddaloca: foldt
Lacorde: callt $6
killroy9999: foldt
gittermaster: raiset $14 naar $20
tomaso_13: foldt
Lacorde: callt $14
*** FLOP *** [4d 9d Jh]
gittermaster: checkt
Lacorde: bet $28
gittermaster: raiset $36 naar $64
Lacorde: raiset $116 naar $180 en is all-in
gittermaster: callt $116
*** TURN *** [4d 9d Jh] [7d]
*** RIVER *** [4d 9d Jh 7d] [3s]
*** SHOWDOWN ***
gittermaster: toont [Qs Kh] (high card Koning)
Lacorde: toont [Jc Jd] (three of a kind, Boeren)
Lacorde won $404 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $407 | Rake $3
Board [4d 9d Jh 7d 3s]
Plaats 1: tomaso_13 foldde voor de Flop
Plaats 2: viddaloca foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 3: Lacorde (button) toonde [Jc Jd] en won ($404) met three of a kind, Boeren
Plaats 4: killroy9999 (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 5: gittermaster (big blind) toonde [Qs Kh] en verloor met high card Koning
Plaats 6: vgrmion foldde voor de Flop (bette niet)
The great old Ludwig von...
Reply
deze hand overigens 5 minutewn later, mijn tweede handje dat ik speel. Smile
Ben weer ff genezen.
PokerStars Spel #36793324584: Hold'em No Limit ($1/$2 USD) - 17/12/2009 1:28:19 CET [16/12/2009 19:28:19 ET]
Tafel 'Janina IX' 6-max Plaats #6 is de button
Plaats 1: tomaso_13 ($334 in chips)
Plaats 2: viddaloca ($297.30 in chips)
Plaats 3: Lacorde ($388.50 in chips)
Plaats 4: MiNcHiA256 ($100.90 in chips)
Plaats 5: gittermaster ($191.50 in chips)
Plaats 6: vgrmion ($200 in chips)
tomaso_13: zet small blind $1
viddaloca: zet big blind $2
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan gittermaster [Ks Kc]
Lacorde: raiset $4 naar $6
MiNcHiA256: foldt
gittermaster: raiset $12 naar $18
vgrmion: foldt
tomaso_13: foldt
viddaloca: foldt
Lacorde: raiset $30 naar $48
gittermaster: raiset $143.50 naar $191.50 en is all-in
Lacorde: callt $143.50
*** FLOP *** [4h Th 2h]
*** TURN *** [4h Th 2h] [5h]
*** RIVER *** [4h Th 2h 5h] [Js]
*** SHOWDOWN ***
Lacorde: toont [Ah Ad] (een flush, Aas hoog)
gittermaster: toont [Ks Kc] (een pair Koningen)
Lacorde won $383 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $386 | Rake $3
Board [4h Th 2h 5h Js]
Plaats 1: tomaso_13 (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 2: viddaloca (big blind) foldde voor de Flop
Plaats 3: Lacorde toonde [Ah Ad] en won ($383) met een flush, Aas hoog
Plaats 4: MiNcHiA256 foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: gittermaster toonde [Ks Kc] en verloor met een pair Koningen
Plaats 6: vgrmion (button) foldde voor de Flop (bette niet)
The great old Ludwig von...
Reply
Hand 1: ik fold pre vs unknown in MP. KQo is echt een RIO hand. Je wint geen kont of je gaat nat.

Flop is erg drawy dus met je C/R rep je imo echt weinig. Een overpair bet hier vaak zelf voor protectie / value (iig ik op 50NL :razz: ). Ik zou B/F spelen. As played fold ik op zijn 3B.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
hmmm dunno ben niet erg enthousiast over een aantal dingen in die hand gitter.

3bet kan op zich maar dan zou ik zeker een c-bet plaatsen om de pot op te pakken. Waarom zou je hier checken? Dat zou je ook niet doen als je je hand wel gehit had lijkt me.

Bij zijn reraise allin denk ik dat zijn range een beetje is: Ax flushdraw, combodraw (alhoewel de handen wel een beetje raar zouden zijn dan maar wellicht een QT), setje, draw+pair. Ik zie hem dit hier bijna nooit doen met een underpair of een kale J (heel misschien AJ als het een fish is). je moet 116$ callen in een pot van 280 ongeveer als ik even snel reken. Dan zou je dus 1 op de 2,5x de pot moeten winnen om het een winstgevende call te maken. Heb geen rekenprogramma bij de hand hier maar volgens mij red je dat nooit hier.
Reply
oke, thx mannen inderdaad geen sterke hand. Leg dit bij een sit and go ook makkelijk weg in eerste levels, cashgamen is gewoon echt anders.
The great old Ludwig von...
Reply
In principe wat Ekslem zegt dat je dit beter kan folden of flatten vs een unknown (dat is vrij standaard). Aan de andere kant vind ik een squeeze ook niet slecht. KQ is eigenlijk alleen maar een RIO hand vs AQ. AK gaat 4betten en zal je dus tegen moeten folden. Daarnaast geldt natuurlijk voor hun ook wat voor jou geldt en dat is dat jij ook unknown bent voor hun en hun dus zeer waarschijnlijk ook geen rare dingen gaan doen tegen jou (wat ik een pre vind voor een squeeze aangezien je extra FE hebt op de flop; niet of deze flop obv). Maar 1 ding 3bet AUB groter, véél groter. Ook in die KK hand. 3betten naar 9bb slaat echt nergens op. Je moet goed onthouden dat je 100bb diep zit, als jij 9bb maakt dan geef je anderen huge implied odds om jou met wat voor troephand ze ook hebben te outdrawen. In die hand met KQ squeeze ik dan ook minimaal naar 26 maar liever nog naar 28.

Lijkt me duidelijk dat je flop gewoon moet betten. Nu rep je precies wat je hebt (draw met overcards en het is nog thin ook aangezien je maar naar een gutshot drawt en niet naar een FD zoals meestal is dit soort spots). Een goede reg shipt het daar zelfs met 9x handen en iig met Jx handen erin. Overigens niet eens met Ekslem dat je as played moet folden op zijn 3B. Als je hier al 42bb invest en je hebt nog 2 overs met gutshot dan ga ik niet meer folden. Ook niet gezien wat ik hierboven zei en je dus geen zak rept en een beetje goede reg het hier er ook wel licht in kan gooien waardoor je dus vaak zat genoeg equity hebt. Dat je hier tegen de top van zijn range speelt is unlucky.

Lastigste spot is als je flop lead en hij raist je. Gezien wat ik 1e allinea schreef (jij bent ook unknown voor hun dus zullen geen hele gekke dingen tegen jou gaan doen) denk ik dat b/f idd het beste is. Ik kan er echter niet voor instaan dat ik dat ook altijd zou doen :razz:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Lol zie nu pas dat het een sq. is, hehe

Harry: Ik vind dat je overdrijft met groter 3B/sq. met 100BB eff. stacks

KK hand 3b IP ik naar ~20 (3x+1BB, OOP naar 24) vs unknown en sq. met 1 caller meestal ong. 3,5x (hier dus ong. 21). Je 3B bluff en sq. bluff worden anders imo onnodig te duur.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Zover ik weet speel jij en de meeste hier niet overdreven LAG (27/22 met 10% 3bet ofzo). Volgens mij speel jij ook iets van 20/18 ofzo toch? Ik speel ook zoiets, iets losser tegenwoordig 23/20 ofzo maar niet overdreven LAG. Gitter ook niet. Dat wil dus zeggen dat denk ik toch zeker 80 a 85% van de 3bets voor value zijn, misschien nog wel iets meer bij mij. Wat ik overigens ook perfect vind voor de lage midstakes aangezien bluffen daar gewoon minder goed werkt. Als je niks anders als valuetownen doet dan haal je gewoon een heel solide winrate op NL50/100 en NL200 beat je dan ook nog wel alleen misschien maar met 2bb/100 ofzo.

Aangezien 80 a 85% van je 3bets voor value zijn zit ik er echt niet mee dat ik die andere 15 a 20% van de keren 2bb extra moet betalen (nog afgezien van het feit dat het grote meerendeel van de spelers op NL50/100 er niet eens op let als je het ineens 2bb minder zou maken als je 3B bluft, alleen de goede regs zullen dat zien). Ik vind in die KK hand dat je echt toch wel minimaal 21 (maar das ook echt minimaal) maar liever nog 22/23/24 moet maken. Hij raist ook UTG dus zijn range zal best sterk zijn en door naar 18 te raisen laat je hem veel te goedkoop naar zijn A drawen bij bijvoorbeeld AQ/AJ handen (imo de handen, samen met 99/TT/JJ waarmee ie daar een 3bet gaat callen OOP).

KQ naar 21 squeezen vind ik echt slecht. Je zit OOP vs 2 man, als je naar 21 squeezed dan kom je echt veel te vaak tegen 2 man te zitten. Je wil sowieso isoleren dus je moet iig 1 iemand laten folden. Daarnaast als je hier 21 maakt dan maak je het voor IR ook wel makkelijk om te 4B bluffen, zeker als jij vaker squeezed. Hij hoeft maar iets van ~45 te maken om ten 1e natuurlijk supersterk over te komen en ten 2e laat ie daarmee jou beslissen voor je hele stack want callen is natuurlijk niet aan de orde.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Ik speel ongeveer 22/19

Mijn 3bets zijn op 50NL meer dan 20% bluffs.

TAG regs met hoog steal % 3B ik redelijk licht vanuit blinds (weinig regs die 4B bluffen; doe ik zelf wel redelijk licht als het kan en werkt best aardig). Stel reg opent naar 3xBB dan 3B ik blinds meestal 11/12xBB. Als ik BT (CO) ben en blind met redelijk hoog 3B% en hoog fold4B% of hoog foldCBf% 4B ik ook redelijk licht en dan van stel 12xBB naar 24/25xBB. Valuehanden houd ik dan meestal dezelfde sizes aan.

En als ik een TAG reg rechts van me heb 3B ik me helemaal scheel als het CO vs BT is. Hebben de meeste ook veel moeite mee en kunnen niet goed adjusten.

vs vissen / CS zijn bijna al mijn 3Bets voor value (zeg 95% ofzo). Heeft geen zin om die apen te bluffen. Hier houd ik soms ook grotere sizes aan.

Denk dat het voor al te maken heeft met verschil 50NL vs 100/200NL (waar ze beter adjusten)
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Ben het wel redelijk eens met je verhaal maar dat is toch niet heel relevant voor die KK hand? Hij zit daar CO vs een UTG opener! Kijk dat je BTN vs CO je 3B size aanpast omdat je daar veel 3bet kan ik best begrijpen. Persoonlijk doe ik het niet maar dat vind ik vrij logisch. Maar dit is toch een andere situatie. Overigens 3B ik BvB ook altijd maar 10,5bb omdat daarin natuurlijk wel veel lichter geopend en ge4Bet wordt en je het er dus ook veel lichter in kan pleuren.

Op de button 3B ik niet heel veel lichter omdat ik heel veel handen call op de button omdat ik gewoon postflop een huge edge heb op 95% van de spelers. Alle handen als TJs/T9s/T8s/97s/J9s etc en 66 t/m JJ + nog wat A9s/AT/AJ/(AQ) handen flat ik omdat die gewoon zoveel value hebben postflop IP. Ook bijvoorbeeld 66 of 77 hebben nog meer dan genoeg showdownvalue. Overigens licht het natuurlijk wel aan wie er in de blinds zitten, als er actieve squeezers in de blinds zitten dan 3B ik TJs wel omdat ik niet gesqueezed wil worden. Overigens flat ik ook best vaak nog QQ+ als er regulars in de blinds zitten, werkt echt zo goed. Op 1 of andere manier denken ze altijd dat je een small pair hebt als je na hun 3B squeeze ineens als flatcaller pre gaat 4betshoven. Ik heb al calls gehad van regs met A9o/KTs etc haha.

Wat 3bet ik dan wel? Nou voornamelijk de valuehanden natuurlijk, waar ik bijvoorbeeld ook KQ onder vind vallen aangezien er nog best vaak met KJ/KTs/QTs achtige handen 3bets gecallt worden en het dus veel meer een RIO is voor anderen dan voor jou (==> alleen AQ). Wat bluf ik dan? Eigenlijk vaak de lage SC'ers, lage PP's (22-55, maar uiteraard alleen tegen vrij losse openers (20/18+ ofzo) en dan een rits aan non-suited connectors c.q. 1gappers; T9o/T8o/98o/97o etc en dan natuurlijk in echt goede spots nog echte troep zoals K4s/T7s etc.

Het ligt er natuurlijk aan wat je van jou postflop spel vind tov dat van de villains maar ik speel gewoon heel graag postflop tegen die gasten. Door veel te gaan 3betten krijg je wel vaak je stats op orde en pak je zo hier en daar redelijk vaak 4,5bb op maar handen zoals TJs hebben zo veel value postflop in positie dat ik het zonde vind om die te gaan 3betten.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Dit vind ik echt een lastige spot..... Het lijkt in eerste instantie een easy fold, maar toch als je er ff over nadenkt
Ik heb net met QQ een aardig potje gepakt van Arxigos. Andere gast is unknown voor mij....
Ik zit in redelijk late positie
PokerStars Spel #37180280018: Toernooi #241010655, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 25/12/2009 22:51:26 CET [25/12/2009 16:51:26 ET]
Tafel '241010655 6' 9-max Plaats #8 is de button
Plaats 1: ChiphunterTH (4655 in chips)
Plaats 2: Lucky7si (2085 in chips)
Plaats 3: Legendus (5850 in chips)
Plaats 4: 810ofclubs (6690 in chips)
Plaats 5: waWe (6400 in chips)
Plaats 6: ryanbluf (5645 in chips)
Plaats 7: Disconaut (5930 in chips)
Plaats 8: gittermaster (10580 in chips)
Plaats 9: arxigos (3470 in chips)
arxigos: zet small blind 30
ChiphunterTH: zet big blind 60
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan gittermaster [Ad Ks]
Lucky7si: foldt
Legendus: foldt
810ofclubs: foldt
waWe: raiset 120 naar 180
ryanbluf: foldt
Disconaut: foldt
gittermaster: raiset 360 naar 540
arxigos: callt 510
ChiphunterTH: foldt
waWe: callt 360
*** FLOP *** [Jd 3s 5s]
arxigos: checkt
waWe: checkt
gittermaster: checkt
*** TURN *** [Jd 3s 5s] [2s]
arxigos: bet 2930 en is all-in
waWe: callt 2930
gittermaster: ???
Ik heb ogeschijnlijk aardig veel outs. Tegen een set een stuk minder, maar dan heb je ook nog die tweede unknown die callt... ??? Is mijn schoppen heer wel een out als de schoppen foldt?
wat jullie?
The great old Ludwig von...
Reply
Hmm dit is denk ik toch wel een heel easy fold, zelfs als waWe had gefold vind ik dit nog een fold. Interessanter vind ik het worden als je hier As Kd hebt bijvoorbeeld. Dan vind ik het in deze situatie nog steeds een fold maar stel waWe fold dan wordt het close. Het is vrij simpel te berekenen, ik denk dat arxigos range hier voor zeker 80% (misschien wel 90%) uit JJ en QQ bestaat. Een beetje pokerstoven en je weet hoe je het doet tegen die range. Maar daar heb ik nu geen zin in :razz: .
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
mee eens har, maar hij was wel een beetje gefokt... Smile
hij ging zo verder.

PokerStars Spel #37180280018: Toernooi #241010655, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 25/12/2009 22:51:26 CET [25/12/2009 16:51:26 ET]
Tafel '241010655 6' 9-max Plaats #8 is de button
Plaats 1: ChiphunterTH (4655 in chips)
Plaats 2: Lucky7si (2085 in chips)
Plaats 3: Legendus (5850 in chips)
Plaats 4: 810ofclubs (6690 in chips)
Plaats 5: waWe (6400 in chips)
Plaats 6: ryanbluf (5645 in chips)
Plaats 7: Disconaut (5930 in chips)
Plaats 8: gittermaster (10580 in chips)
Plaats 9: arxigos (3470 in chips)
arxigos: zet small blind 30
ChiphunterTH: zet big blind 60
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan gittermaster [Ad Ks]
Lucky7si: foldt
Legendus: foldt
810ofclubs: foldt
waWe: raiset 120 naar 180
ryanbluf: foldt
Disconaut: foldt
gittermaster: raiset 360 naar 540
arxigos: callt 510
ChiphunterTH: foldt
waWe: callt 360
*** FLOP *** [Jd 3s 5s]
arxigos: checkt
waWe: checkt
gittermaster: checkt
*** TURN *** [Jd 3s 5s] [2s]
arxigos: bet 2930 en is all-in
waWe: callt 2930
gittermaster: foldt
*** RIVER *** [Jd 3s 5s 2s] [4d]
*** SHOWDOWN ***
arxigos: toont [9d 9c] (een pair Negens)
waWe: toont [Tc Jc] (een pair Boeren)
gittermaster zei, "lol"
waWe won 7540 van pot
arxigos re-buyt en ontvangt 3000 chips voor $100.00
gittermaster zei, "if i only knew that"
*** SAMENVATTING ***
Totale pot 7540 | Rake 0
Board [Jd 3s 5s 2s 4d]
Plaats 1: ChiphunterTH (big blind) foldde voor de Flop
Plaats 2: Lucky7si foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 3: Legendus foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 4: 810ofclubs foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: waWe toonde [Tc Jc] en won (7540) met een pair Boeren
Plaats 6: ryanbluf foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 7: Disconaut foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 8: gittermaster (button) foldde op de Turn
Plaats 9: arxigos (small blind) toonde [9d 9c] en verloor met een pair Negens


fucking 99 en fucking 10J!!!!
The great old Ludwig von...
Reply
Haha jij bent een ook een mooie lol, belangrijkste van alle info vermeld je er niet bij. Jezus gitter wtf
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
hoe bedoel je?
een beetje gefokt? daarmee doel ik op dat ik net een grote pot van hem won met QQ, dat staat erbij.
En dat beetje gefokt zijn is een interpretatie van mij vanwege het feit dat ik die hand ervoor die pot won wat ik erbij heb gezet.
The great old Ludwig von...
Reply
Uhmmm, heeeeel heeeel heeeeeeeeeeeeel misschien dat het een rebuytoernooi is wat zich pas halverwege de rebuyfase bevind?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
a oke, ja idd, het was echter 1r1a, maar je hebt gelijk, dacht ook dat ik t erbij had gezet
The great old Ludwig von...
Reply
Ja maar dat veranderd natuurlijk wel alles. Die overcall range van die gast wordt meteen een huge stuk groter en ook de range van IR zal iets groter worden al zal dat niet heel veel zijn. Daarnaast veranderd het natuurlijk de dynamics post flop ook flink.

Blijf er wel bij dat het 3way nog steeds een fold is maar HU, als wawe dus gefold had, dan neig ik toch eerder (ook al is zijn range bijna altijd een pp) naar een call.

Overigens vind ik het ook vreemd dat jij opkijkt van die handen 99 en TJcc. Persoonlijk zou ik daar 99 ook niet overcallen nee maar er gebeuren toch wel heel veel vreemdere dingen. Dat TJcc daar IP callt lijkt me ook vrij standaard, lijkt me zelfs vrij slecht om TJcc daar te folden.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
mwoah, een call vind ik zwak, dan had ie m imo moeten pushen.
en echt zwak zou ik een fold niet vinden in een 3 way pot met zulke rare betpatronen en nog een speler achter je in een pot waar preflop al gerereraised en geflattcallt is... Dan speel je je 10J s echt voor de flush of de straat
Ik kijk ook an sich niet op van die handen, die speel ik zelf ook, maar wel in het totaal plaatje in deze hand
The great old Ludwig von...
Reply
Ik bedoelde natuurlijk preflop die TJcc. Op de flop, tsja wat maakt het uit of ie flat of shoved? Commited is ie toch wel! Misschien dat ie zo nog probeert om jou heel af en toe nog een slechtere hand erin te laten pushen. Als ie shoved dan call jij echt altijd alleen maar als je hem beat hebt. Nu kan het nog zo zijn dat je 1 op de zoveel keer een hand als die je nu hebt alleen dan met As erin pushed.

Dat je die handen zelf ook speelt dat snap ik. Ik bedoelde uiteraard ook dat ik het vreemd vind dat je opkijkt van de handen in het totaal plaatje van de hand. Nogmaals die 99 zou ik ook niet so snel overcallen OOP maar ik vind het niet heel erg vreemd in een rebuy (ook al is het 1r1a) vs een btn 3B van iemand die toch niet heel erg tight is ( :wink: ). En door zijn call kan TJs als IR natuurlijk NOOIT meer folden. Hij zit 110bb diep en hij moet 360 callen in een ~1500 pot.

Tsja en als dan de hand verloopt zoals ie nu verloopt vind ik het postflop spel ook niet vreemd. Jij Cbet niet dus een gemistte AK/AQ of evt TT is een goede mogelijkheid. Turn blanked en 99 denkt terecht (vind ik) dat zijn hand vaak genoeg goed is om, te proberen, de pot op te pakken. Tsja en als je dan met TJs toch eenmaal in die hand zit dan zit folden er denk ik ook niet meer in op dit board aangezien ie zelf een blocker heeft voor JJ, QQ zou er vrij vaak preflop zijn ingegaan. Enige waar ik (als ik TJs had en die gast in SB pushed) bang voor zou zijn is AJ. Maar het feit dat jij daarvoor al een aardig potje van die gast hebt gepakt maakt zijn range natuurlijk ook wat wijder aangezien ie soms licht tilty zal zijn.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
ja oke, dat is waar. Ik begrijp ook wel dat ie comitted is, dat is de reden dat ik fold, had hij niet gecalled, dan had ik denk ik wel gecalled op de all in, al is dat ook een dubieuze call. Maar goed als de tweede er niet in gezeten had, had ik gewoon ge c-bet.
overigens denk ik wel dat t verschil maakt of ie callt of pusht. In beide gevallen gaat t erin, maar in het tweede geval sluit je wellicht nog een derde speler uit, daarom dacht ik dat ie de nuts had.
Ik vond die call van die tweede gewoon heel lastig, dacht echt dat ie de nuts had, denk overigens niet dat dat de reden was dat ie flattcallde om zijn hand sterk te laten lijken.
Maar wat ik in ieder geval niet zou doen in die hand is de 10j spelen (na de flop), hij zit er pas voor 580 in en is bereid voor zijn stack spelen, gezien het preflop spel, zou ik dat zelf niet doen, hij had zijn rebuy al gehad, dus is echt voor zijn stack.

Ik vond het inschatten van de handen dit keer gewoon lastig. Die eerste ging nog wel, ik dacht a10 met de bedoeling crai na de flop of idd een hand als 99/88. Die tweede kon ik gewoon niet plaatsen.
The great old Ludwig von...
Reply
Kaas spot vs kaas line villain, maar wel 200bb deep.
Villain speelt over 650 handen 59/25, F3B=21%, AG=51% (river 65%). Easy call??

PokerStars Game #39575071062: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2010/02/11 14:00:49 CET [2010/02/11 8:00:49 ET]
Table 'Reseda' 6-max Seat #5 is the button
Seat 1: haystaxbaz ($50 in chips)
Seat 2: 16sully ($101.20 in chips)
Seat 3: Flipper Öcsi ($52.75 in chips)
Seat 4: Ekslem ($99.80 in chips)
Seat 5: Virix ($50 in chips)
Seat 6: roheni ($53.70 in chips)
roheni: posts small blind $0.25
haystaxbaz: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Qc Qh]
16sully: raises $1 to $1.50
Flipper Öcsi: folds
Ekslem: raises $4.50 to $6
Virix: folds
roheni: folds
haystaxbaz: folds
16sully: calls $4.50
*** FLOP *** [8s Ts Qs]
16sully: checks
Ekslem: bets $9.50
16sully: calls $9.50
*** TURN *** [8s Ts Qs] [5d]
16sully: checks
Ekslem: bets $22
16sully: calls $22
*** RIVER *** [8s Ts Qs 5d] [4c]
16sully: bets $63.70 and is all-in
Ekslem: 62.30 behind
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Die is wel behoorlijk lastig. Ik zou m zelf wel callen en t voor lief nemen als ik tegen die flush aanloop, maar goed, ik speel nauwelijks cashgames.
Hij kan natuurlijk gemiste nutflush draw hebben. Maar hij kan ook prima de flush al geflopt hebben.
Echter als dit laatste het geval is, had ie dan misschien niet een iets voorzichtigere valuebet gedaan?
KK of AA is ook een optie gezien het betpatroon, maar je weet te weinig van m..
Ik kan er weinig over zeggen als niet cashgamer verder
The great old Ludwig von...
Reply
denk dat ik deze ook zou crying callen. Vooral vanwege het feit dat hij dit waarschijnlijk ook met 2pair oid doet. Ben echter bang dat je met zo'n lijn meestal wel beat bent.
Reply
Ik call dit anytime. Denk dat ie hier echt 80% van de keren KK/AA laat zien. Vaak zelfs nog zonder schoppen K of A. Zijn van die vissen die eerst 2 x check/callen om te kijken of er geen 4e schoppen valt en dan hun overpair valuebetten. Af en toe zal je wel een missed draw te zien krijgen AsJx of AK met een shoppen erin maar zulke handen worden vaak toch geraised. Heel af en toe zal je wel tegen AKss of AJss aanlopen maar ik denk niet vaker als 5 tot 10% van de keren, vissen spelen hem dan zo omdat ze een royal willen maken (denk ik).
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
AA/KK PF hier 200bb deep flatten is toch wel heel slecht....
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Als je A (of misschien nog K) schoppen hebt dan gbeurt t volgens mij wel.
edit: Sorry PF zie ik....
The great old Ludwig von...
Reply
Hmm dunno, AA flatten misschien wel... ligt ook wel een beetje aan history natuurlijk, als je sick LAG postflop history hebt kan je het best doen maar KK flatten vind ik helemaal niet zo heel slecht. Je houd je range veel breder dan als je 4B (want dan is altijd KK/AA of airball) en het is toch ook een beetje een vorm van potcontroll/evaluate flop/turn. Iedereen kan wel altijd zeggen KK moet er preflop in, ook 200bb diep etc etc maar dat is zo'n bullshit (vind ik). De games op NL50 en NL100 zijn zo anders dan op 400NL en hoger... daar is het een ez 4B/call shove. Kijk nou eens vanuit jouw hand, ga jij hier 200bb afstacken met QQ/JJ/AK tegen een utg raise als ie 4bet?

Als je KK daar utg flat zal het er ook wel in gaan op 773 oid flop maar zo laat je mensen iig nog fouten maken (met mindere handen) omdat ze het er dan ook wel eens met minder inpleuren (of zichzelf in een bluf levelen). Tuurlijk zijn er ook sommige regulars op NL50 en NL100 die zich bewust zijn van dynamiek en stats en die het er daar ook met AK of QQ ingooien maar die zijn wel erg spaarzaam.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: