Posts: 4.586 
	Threads: 22 
	Joined: Jul 2004
	
	 
 
	
	
		Quote:Het verhaal: 
 
Nu de dagen langer en waremer worden en de nachten korter, voelen de mensen in Travian dat het einde der tijd nabij is. Verbleekte gezichten zijn haast het enige wat er over is gebleven van de roemrijke oorlogen en de pronkende buiten. Men besloot zo niet het einde in te willen gaan. Er moest een wereldwonder gebouwd worden dat generaties zou blijven staan. 
 
Maar helaas behoorde de kennis over de roemrijke wereldwonderen tot de verleden tijd, en zijn ze met het overlijden van de dorpsoudsten mee het graf in gegaan. 
 
Wanneer de mensen al haast de hoop hadden opgegeven, merken ze de terugkeer van het volk van de Natars op. Deze oeroude stam die al vele andere stammen had overleeft, kon als enige de bouwplannen van de wereldwonderen redden. 
 
Maar nee, de Natars zullen hun bouwplannen niet zomaar weggeven, waardoor het alleen diegenen die het lukt om de bouwplannen te stelen, in staat zijn een deel van het wereldwonder na te bouwen. 
Aan het einde zal duidelijk worden of de mensen van Travian in staat zijn deze roemrijke daad te volbrengen. Maar alleen over de sterksten zal men in de volgende generaties aan het kampvuur deze helden verhalen vertellen. 
 
Wat feiten: 
 
Met de gelukte bouw van een wereldwonder wint een alliantie het spel, en is het spel tot een einde gekomen. 
 
    * Om met de bouw van een wereldwonder te beginnen, heb je een bouwplan artifact nodig. 
    * De bouwplan artifacten kan je van de Natars veroveren. Daarvoor heb je een lege schatkamer nodig. 
    * Het wereldwonder heeft hoofdgebouw 10 en akademie 20 nodig. De schatkammer met het artifakt kan ook in een ander dorp van de speler staan. 
    * Op dit moment zijn er 9 goed bewaakte Natar dorpen in welke de bouwplannen opgeslagen zijn. 
    * Een wereldwonder kost op level 100 per grondstof maximaal 320.000. Je hebt ook vier warenhuizen en vier graansilo's nodig. 
    * Om een wereldwonder hoger dan level 50 te bouwen kunnen, moet je een bouwplan artifact hebben een minstens één alliantielid moet er ook één hebben. 
    * Wereldwonderen produceren geen cultuurpunten en de dorpen met een wereldwonder kunnen niet veroverd worden! 
 
 
 
Waar zijn de bouwplannen te vinden? 
- Bouw een schatkamer (lvl 20 paleis, lvl 20 hoofdgebouw). 
- In de schatkamer is te zien welk bouwplan jouw alliantie heeft, welke speler deze in bezit heeft en in welk dorp deze bewaard wordt. Als de Natar een artifakt nog in bezit heeft, staat er bij speler Natar. 
 
Hoe krijg je een bouwplan? 
- Om een bouwplan te kunnen veroveren moet de schatkamer in het dorp vernietigd worden waar het bouwplan in bewaard wordt. 
- De aanval uit het dorp met een lege lvl 10 schatkamer die daarna komt neemt het bouwplan mee. 
 
Overige opmerkingen 
- De Natar dorpen kunnen niet veroverd worden 
- Natar dorpen zijn zwaar verdedigd 
- Als een bouwplan wordt gestolen bij een speler kan het wereldwonder niet verder worden gebouwd 
- Alleen de houder van een bouwplan kan een wereldwonder bouwen 
	 
	
	
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.421 
	Threads: 24 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Waarschijnlijk profiteren de allianties die niet in oorlog zijn hier het meest van .. NAVO vooral ...
	 
	
	
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 2.785 
	Threads: 57 
	Joined: Aug 2005
	
	 
 
	
	
		als die blijken te profiteren, dan valt de rest vanzelf aan..   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 327 
	Threads: 0 
	Joined: Dec 2004
	
	 
 
	
	
		Klopt er zijn nogal wat wraakgevoelens bij de verschillende allianties die Navo graag de grond in stampen.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 2.785 
	Threads: 57 
	Joined: Aug 2005
	
	 
 
	
	
		is er hier al iemand met een schatkamer? ben benieuwd waar die natar dorpen liggen...
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.421 
	Threads: 24 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		op het P.I.A.-Forum wordt deze link gegeven.... 
http://s1.travian.nl/spieler.php?uid=1
	 
	
	
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 4.586 
	Threads: 22 
	Joined: Jul 2004
	
	 
 
	
	
	
	
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
 
	
 
 
	
	
		hehe mag tijd worden   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 2.785 
	Threads: 57 
	Joined: Aug 2005
	
	 
 
	
	
		ge-ni-aal! 
 
[4] NOORD-OOST 	485 	(133|133) 
 
# 04 Waterpomptang (135|123) 
# 05 Slijptol (133|123) 
# 06 Bankschroef (137|133) 
# 07 Knijptang II (138|134) 
# 08 Boor (139|135) 
# 11 Schaaf (136|123) 
 
en 
 
Adder 4 	597 	(138|138) 
Adder 1 	590 	(-113|6) 
Adder 3 	575 	(138|131) 
Adder 5 	506 	(139|133) 
Adder 6 	351 	(137|131) 
Adder 2 	278 	(-113|7) 
Adder 7 	195 	(136|132) 
 
Adder gaat dus als een gek een schatkamer lvl 10 bouwen, zodat SD een artifact te pakken krijgt!
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.421 
	Threads: 24 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Succes... eerste scoutrapport vanuit PIA (ander dorp hoor) 
Quote:Topic: 	5-Bayonne scoutte [6] OOST 
Verstuurd: 	bij 22.05.06 om 20:28:07 
 
Aanvaller 	zomaarwat van het dorp 5-Bayonne 
 	[Clubswinger] 	[Speervechter] 	[Bijlvechter] 	[Scout] 	[Paladijn] 	[Germaanse ridder] 	[Ram] 	[Katapult] 	[Leider] 	[Kolonist] 
troepen	0	0	0	899	0	0	0	0	0	0 
slachtoffers	0	0	0	5	0	0	0	0	0	0 
Info	Palissade level 20 Paleis level 50 
 
Verdediger 	Moritz van het dorp [6] OOST 
 	[Phalanx] 	[Zwaardvechter] 	[Padvinder] 	[Toetatis Donder] 	[Druideruiter] 	[Haeduan] 	[Ram] 	[Trebuchet] 	[Onderleider] 	[Kolonist] 
troepen	6500	5460	33	17	2143	1808	0	4	3	0 
	 
	
	
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
 
	
 
 
	
	
		Kaart 
	
(136|-133)
 
Deze is pas echt top    
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.421 
	Threads: 24 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		ben ik mee eens Dre   
Scouting is al onderweg ....
	  
	
	
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.021 
	Threads: 40 
	Joined: Jul 2004
	
	 
 
	
	
		He, vergeet niet dat ik jullie daar naar toe gebracht heb, he.  :8:
	 
	
	
May The Schwartz Be With You
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.421 
	Threads: 24 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Travian Wrote:Topic: 	Box Dorp VIII scoutte [5] NOORD-WEST 
Verstuurd: 	bij 22.05.06 om 21:19:11 
 
Aanvaller 	Box van het dorp Box Dorp VIII 
 	[Clubswinger] 	[Speervechter] 	[Bijlvechter] 	[Scout] 	[Paladijn] 	[Germaanse ridder] 	[Ram] 	[Katapult] 	[Leider] 	[Kolonist] 
troepen	0	0	0	157	0	0	0	0	0	0 
slachtoffers	0	0	0	13	0	0	0	0	0	0 
grondstoffen	 769 775 781 480000 
 
Verdediger 	Moritz van het dorp [5] NOORD-WEST 
 	[Phalanx] 	[Zwaardvechter] 	[Padvinder] 	[Toetatis Donder] 	[Druideruiter] 	[Haeduan] 	[Ram] 	[Trebuchet] 	[Onderleider] 	[Kolonist] 
troepen	6500	5460	33	17	2143	1808	0	4	3	0 
Kan jij dan ff vegen Berend ?   
	 
	
	
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.021 
	Threads: 40 
	Joined: Jul 2004
	
	 
 
	
	
		Alleen de schoorsteen ben ik bang. Maar ik vraag me af, bouwen die Natars mannetjes bij?
	 
	
	
May The Schwartz Be With You
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 327 
	Threads: 0 
	Joined: Dec 2004
	
	 
 
	
	
		Moet zeggen dat het me nog meevalt...... :8:
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 2.785 
	Threads: 57 
	Joined: Aug 2005
	
	 
 
	
	
		inderdaad... denk dat de romeinen flink in het voordeel zijn, want de verdediging tegen mannetjes lijkt minder dan die tegen paardjes
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 1.332 
	Threads: 4 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Jammer, einde oefening. Het enige dat we de komende weken kunnen doen, is hakken en irriteren.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.021 
	Threads: 40 
	Joined: Jul 2004
	
	 
 
	
	
		Ik ga een schatkamer proberen te maken in Rommeldam. Het eind komt sneller dan ik verwachtte. Ik heb nu een paleis op 10. Ik ga morgen een productiedorp er bij leggen. Maar het bouwen zal ongetwijfeld te lang duren en we kunnen als alliantie natuurlijk ook niks beginnen, maar het lijkt me wel grappig, een schatkamer.
	 
	
	
May The Schwartz Be With You
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 2.258 
	Threads: 22 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Gaat het eindspel vanaf nu van start of moet dat nog bekend gemaakt worden. Het is voor niet helemaal duidelijk of ik heb er over heen gelezen.
	 
	
	
Kay Bleeker (5937) 
Hattrick - Xyon United (213524)
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 642 
	Threads: 1 
	Joined: Sep 2004
	
	 
 
	
	
		Volgens mij is het gestart nu.
	 
	
	
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 327 
	Threads: 0 
	Joined: Dec 2004
	
	 
 
	
	
		Motrax is heel toevallig leider van Zakkes............de te kloppen alliantie in spee lijjkt me.    
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.872 
	Threads: 133 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Ik ben met Adder 4 de ambassade aan het opkrikken. Nu naar 13, spoedig naar 20. 
Heb geen grondstoffen nodig. 
Probeer met een ander dorp richting schatkamer te gaan. Berend is al bezig , mooi! 
 
Plan: de "overlopers" moeten ook proberen om een schatkamer te maken en via een hoop gelik en geslijm er voor zorgen dat Arti bij hun komt. 
Dan overstappen naar SD en een hoop gein trappen. 
We hebben al geoefend met verdedigen. :wink:
	 
	
	
Winnen is niet alles, 
maar verliezen is NIETS!!!
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 642 
	Threads: 1 
	Joined: Sep 2004
	
	 
 
	
	
		Adder Wrote:Ik ben met Adder 4 de ambassade aan het opkrikken. Nu naar 13, spoedig naar 20. 
Heb geen grondstoffen nodig. 
Probeer met een ander dorp richting schatkamer te gaan. Berend is al bezig , mooi! 
 
Plan: de "overlopers" moeten ook proberen om een schatkamer te maken en via een hoop gelik en geslijm er voor zorgen dat Arti bij hun komt. 
Dan overstappen naar SD en een hoop gein trappen. 
We hebben al geoefend met verdedigen. :wink: 
werelds plan  :8:  :lol:
	  
	
	
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.872 
	Threads: 133 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Ronnie D. Wrote:Adder Wrote:Ik ben met Adder 4 de ambassade aan het opkrikken. Nu naar 13, spoedig naar 20. 
Heb geen grondstoffen nodig. 
Probeer met een ander dorp richting schatkamer te gaan. Berend is al bezig , mooi! 
 
Plan: de "overlopers" moeten ook proberen om een schatkamer te maken en via een hoop gelik en geslijm er voor zorgen dat Arti bij hun komt. 
Dan overstappen naar SD en een hoop gein trappen. 
We hebben al geoefend met verdedigen. :wink:  
werelds plan  :8:  :lol: 
Dus ga jij lekker naar BvB of ZAFT
	  
	
	
Winnen is niet alles, 
maar verliezen is NIETS!!!
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 642 
	Threads: 1 
	Joined: Sep 2004
	
	 
 
	
	
		Denk dat ze mij bij Zaft niet zo lief vinden door mijn bemoeienissen in de overname van twee graandorpen  :lol:  
 
Maar als je serieus bent wil ik wel bij BvB proberen te komen.
	 
	
	
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 327 
	Threads: 0 
	Joined: Dec 2004
	
	 
 
	
	
		edit:/ dat ging niet helemaal goed. 
 
 
wou een scoutactie plaatsen waarop iemand al weer extra verdediging had gestuurd naar een van de dorpen.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3.872 
	Threads: 133 
	Joined: Jun 2004
	
	 
 
	
	
		Ronnie D. Wrote:Denk dat ze mij bij Zaft niet zo lief vinden door mijn bemoeienissen in de overname van twee graandorpen  :lol:  
 
Maar als je serieus bent wil ik wel bij BvB proberen te komen. 
Ik ben heel serieus. Weet niet wat de anderen vinden, maar wij zijn niet groot genoeg om hem zelf binnen tehengelen. Dus moeten we proberen om slim te zijn. 
Iedereen moet ook wel een aantal dorpen vol stampen met verdediging en ook proberen schatkamers te maken. Wie weet lukt het. In ieder geval kunnen we wel kutten. 
dat is iets waar wij van SD meesters in zijn :wink:
	  
	
	
Winnen is niet alles, 
maar verliezen is NIETS!!!
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 692 
	Threads: 3 
	Joined: Sep 2004
	
	 
 
	
	
		gvd, te vroeg gestopt....  :letitallout:
	 
	
	
Ik en mijn blote billen gezicht.....
 
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 642 
	Threads: 1 
	Joined: Sep 2004
	
	 
 
	
	
		Adder Wrote:Ronnie D. Wrote:Denk dat ze mij bij Zaft niet zo lief vinden door mijn bemoeienissen in de overname van twee graandorpen  :lol:  
 
Maar als je serieus bent wil ik wel bij BvB proberen te komen.  
Ik ben heel serieus. Weet niet wat de anderen vinden, maar wij zijn niet groot genoeg om hem zelf binnen tehengelen. Dus moeten we proberen om slim te zijn. 
Iedereen moet ook wel een aantal dorpen vol stampen met verdediging en ook proberen schatkamers te maken. Wie weet lukt het. In ieder geval kunnen we wel kutten. 
dat is iets waar wij van SD meesters in zijn :wink: 
Zal wel even een sollicitatie bij BvB op de post gooien.
 
edit......is zojuist op de post gegaan.
	  
	
	
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
 
	
 
 
	 
 |