The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Filmpies!
Gisteren voor het eerst sinds april 2008 weer eens bij de videotheek geweest.
Hebt 3 films meegenomen:

= No reservations
= Mar adentro
= Butterfly on a Wheel

Heb de eerste nu gezien en dat was een redelijke film voor de donderdagavond. Ben benieuwd wat ik van de andere twee mag verwachten.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
hier overigens de trailer van into the wild, voor de eventueel geinteresseerden.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.cinema.nl/media/3430112/trailer-into-the-wild-van-sean-penn">http://www.cinema.nl/media/3430112/trai ... -sean-penn</a><!-- m -->
The great old Ludwig von...
Reply
Bumme Wrote:Gisteren voor het eerst sinds april 2008 weer eens bij de videotheek geweest.
Hebt 3 films meegenomen:

= No reservations
= Mar adentro
= Butterfly on a Wheel

Heb de eerste nu gezien en dat was een redelijke film voor de donderdagavond. Ben benieuwd wat ik van de andere twee mag verwachten.
Andere twee zijn duidelijk beter in mijn ogen. Wel redelijk traag, maar wel prachtig.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
gittermaster Wrote:Gisteren "into the wild" gekeken.
Iemand m gezien? Vond m erg goed. Zeker ook de keuze voor de muziek van Eddie Vedder van pearl Jam. Paste er echt perfect bij.
Een van de betere van de laatste periode imo
Prachtige film inderdaad, maar die is alweer bijna een jaar oud hoor Wink

Staat vast wel ergens een recensie van me hier, maar ik heb hem op 2 gezet bij de Volkskrant Film van het Jaar-verkiezing.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:
gittermaster Wrote:Gisteren "into the wild" gekeken.
Iemand m gezien? Vond m erg goed. Zeker ook de keuze voor de muziek van Eddie Vedder van pearl Jam. Paste er echt perfect bij.
Een van de betere van de laatste periode imo
Prachtige film inderdaad, maar die is alweer bijna een jaar oud hoor Wink

Staat vast wel ergens een recensie van me hier, maar ik heb hem op 2 gezet bij de Volkskrant Film van het Jaar-verkiezing.

Nu weet ik ZEKER dat het geen film voor mij is
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Hij is van na 1980, dus dat is logisch...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Quote:do 22 jan 2009, 13:53 'Sex and the City'-sterren verbinden zich aan vervolg film van onze redactie

AMSTERDAM - De onderhandelingen voor een tweede Sex and the City-film zouden zo goed als rond zijn.
Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Cynthia Nixon en Kristin Davis zouden eindelijk 'ja' hebben gezegd op een nieuwe film. "Nog niet alle contracten zijn getekend, maar iedereen doet mee", vertelt een bron aan US Magazine. "Het is net rond."
Volgens een bron uit de filmwereld zouden de actrices er bovendien een flinke salarisverhoging uit hebben weten te slepen.

:cry:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gisteren "Die Welle" gezien. Een remake van de Engelse versie "The Wave". Film zit goed in elkaar, acteerwerk is prima en ik vind het einde van deze versie beter dan de Engelse versie. Maar waarom ze een remake hebben gemaakt is mij niet duidelijk aangezien het origineel al een duidelijk statement had gemaakt. Maar desalniettemin een goede film. In ieder geval beter dan de gemiddelde Nederlandse film die ik heb gezien met hun waardeloze acteurs ( op een paar na).

Een voorbeeld is De Brief voor de Koning. Slechtste boekverfilming doe ik ooit heb gezien. Slecht acteerwerk, geen interactie, kostuums niet geweldig. De sfeer moet donker zijn en dat is hij niet waardoor de film heel saai wordt. Geen spanning etc. Het boek is namelijk geweldig. En dan de het boek op zo'n waardeloze manier verfilmen. Echt jammer.
Reply
Al meer mensen naar Benjamin Button geweest?
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Bocaloca Wrote:Al meer mensen naar Benjamin Button geweest?

Neuh, ma liek mie wel wa. Ik wil ook nog naar 'Gomorra' trouwens....pang pang!
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Treesong Wrote:There will be blood gezien. Er zijn gewoon geen woorden voor om die GRUWELIJKE OVER 154 MINUTEN UITGESMEERDE HOOP STRONT te beschrijven.

Dus laat ik het bij 0 sterren.

Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke Puke

Ben deze nu aan het kijken. Zitten nu op kleine 90 minuten en vind het wel een aardig ( maar zeer langzaam) verhaal.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Ondanks dat het zo'n poeptrage film is, werd ik helaas te vaak wakker geschud door het hysterische gekrijs van die verschrikkelijk slecht acterende dreutel van een dominee :eeeek:

Tis dat DD Lewis de pannen van het dak acteert... da's het enige pluspunt Sad
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Gisteren de tweede helft gezien en na afloop inderdaad niet zo heel tevreden. Vond het een matige en iets te langzame film. 4 uit 10.

DD Lewis idd heel goed, speelt hij ook in New York Gangsters (oid) en is dat een aanrader?
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Bumme Wrote:Gisteren de tweede helft gezien en na afloop inderdaad niet zo heel tevreden. Vond het een matige en iets te langzame film. 4 uit 10.

DD Lewis idd heel goed, speelt hij ook in New York Gangsters (oid) en is dat een aanrader?

Je bedoelt Gangs of New York. Vind ik totaal geen aanrader, is (tot nu toe) de enige film geweest waarbij ik de neiging had de bioscoop uit te lopen voor het einde :-& De film duurt te lang, is saai en het plot is weinig vernieuwend (kleine jongen ziet hoe vader vermoord wordt en komt jaren later terug om wraak te nemen Xtragaap4de)
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Voyou Wrote:
Bumme Wrote:Gisteren de tweede helft gezien en na afloop inderdaad niet zo heel tevreden. Vond het een matige en iets te langzame film. 4 uit 10.

DD Lewis idd heel goed, speelt hij ook in New York Gangsters (oid) en is dat een aanrader?

Je bedoelt Gangs of New York. Vind ik totaal geen aanrader, is (tot nu toe) de enige film geweest waarbij ik de neiging had de bioscoop uit te lopen voor het einde :-& De film duurt te lang, is saai en het plot is weinig vernieuwend (kleine jongen ziet hoe vader vermoord wordt en komt jaren later terug om wraak te nemen Xtragaap4de)

Dat verhaal zag ik laatst in Slevin, dat vond ik wel een goede film!
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Klopt, vond ik ook een goede film maar in Slevin is dat plot niet meteen duidelijk (voor mij niet tenminste) en dus verrassend, wat niet het geval is in Gangs of NY.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Ik vond GoNY wel aardig, maar je zit wel meer dan 2 uur te wachten tot Leo wraak neemt op DDL... en als dat eindelijk dreigt te gebeuren volgt er nogal een anticlimax :|
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
die film waar paul de leeuw in speelt krijgt wel onthutsende kritieken zeg. zo erg heb ik het nog nooit gezien. zit je daar als 30-jarige filmmaker met je goeie gedrag. hebbie ff pech dat keizer geen analyst meer is, die had vast goed gevonden. :razz:
Reply
Voyou Wrote:Klopt, vond ik ook een goede film maar in Slevin is dat plot niet meteen duidelijk (voor mij niet tenminste) en dus verrassend, wat niet het geval is in Gangs of NY.

Voor mij de eerste keer ook niet, maar toen ik de film voor de tweede keer zag wel !
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
waf Wrote:die film waar paul de leeuw in speelt krijgt wel onthutsende kritieken zeg. zo erg heb ik het nog nooit gezien. zit je daar als 30-jarige filmmaker met je goeie gedrag. hebbie ff pech dat keizer geen analyst meer is, die had vast goed gevonden. :razz:

Ik heb Paul de Leeuw altijd al een overgewaardeerde aap gevonden. Met z'n Adje. Maar ja, Joep Meloen werd destijds ook kapotgeschreven en de bioscopen zaten elke week bomvol.
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Treesong Wrote:Ik heb Paul de Leeuw altijd al een overgewaardeerde aap gevonden.

dit vind ik dus een onbegrijpelijke kwalificatie. je kunt hem leuk of niet leuk vinden, maar overgewaardeerd slaat nergens op. als je 25 jaar achter elkaar zoveel kijkers trekt heb je heel wat in je mars.
Reply
waf Wrote:
Treesong Wrote:Ik heb Paul de Leeuw altijd al een overgewaardeerde aap gevonden.

dit vind ik dus een onbegrijpelijke kwalificatie. je kunt hem leuk of niet leuk vinden, maar overgewaardeerd slaat nergens op. als je 25 jaar achter elkaar zoveel kijkers trekt heb je heel wat in je mars.

Hij heeft anders genoeg 'waardering' gekregen in de vorm van Televizierringen en andere goedbedoelde kutprijzen. Vinnik onterecht. Als jij vindt dat je heel veel in je mars hebt als je elke week een georganiseerde klerezooi kan maken op TV waarbij je te pas en te onpas weer eens een blik Down syndromers opentrekt en tussendoor nog eens heel hard en schel een bombastisch niemendalletje zingt, dan mag je dat best vinden. Ik kijk er niet naar en dat z'n grote dikke ego nu een lekkere douw heeft gekregen, kan ik alleen maar toejuichen...
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
waf Wrote:die film waar paul de leeuw in speelt krijgt wel onthutsende kritieken zeg. zo erg heb ik het nog nooit gezien. zit je daar als 30-jarige filmmaker met je goeie gedrag. hebbie ff pech dat keizer geen analyst meer is, die had vast goed gevonden. :razz:

Die andere 'eigen' film van hem (Filmpje!) is toch ook huiveringwekkend slecht? Het verrast mij niks...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Het AD is inderdaad niet mals zeg :eeeek:

Quote:De grote teleurstelling van het filmjaar 2009 zit er voor mij al op: Spion van Oranje, de nieuwe film met Paul de Leeuw, is een prul.
Paul de Leeuw in De Spion van Oranje.Het spijt mij voor de betrokkenen, onder wie de producenten die toch formidabele films als Zwartboek, Oorlogswinter en Alles is Liefde op hun naam hebben staan, maar ik kan er niets anders van maken.

Ik zag Spion van Oranje deze week in het Tuschinski-theater met een zaal vol bioscoopexploitanten die tevreden terugkeken op het succesvolle 2008. Maar de opgetogen stemming kreeg een gevoelige deuk toen de langverwachte komedie, die op enkele details na helemaal klaar is, op het doek verscheen. Gelachen werd er nauwelijks en het doodstille slotapplaus paste beter bij een thuiswedstrijd van Feyenoord.

De angst dat de film straks in februari / ondanks een ongetwijfeld oorverdovende publiciteitscampagne - kopje onder gaat na vernietigende kritieken en, wat veel belangrijker is, negatieve mondreclame - lag opeens als een laag natte sneeuw op het tapijt van Tuschinski.

Later kom ik in het AD met een recensie op Spion van Oranje terug, maar ik geef alvast een paar schoten voor de boeg: de plot is stupide, de humor haalt zelfs een puberaal niveau niet, de onvermijdelijke BN'ers (Patty Brard, Gerard Joling, Jort Kelder en - wie kent hem niet? - Jac. Goderie) zijn hoogst irritant en wat het ergste is: Paul de Leeuw is geen moment grappig.

Zijn dubbelrol als de tweeling Francois en Bruno is zelfs in geschmierde verpakking niet te pruimen. Het pijnlijkst zijn de scènes die zich afspelen in de grafkelder van de Oranjes in Delft.

Ik vrees dat Paul de Leeuw alleen geestig is als Paul de Leeuw en zijn creaties Bob en Annie de Rooy. Daarom was Filmpje! (1995) destijds wel genietbaar. Misschien omdat toen een betere regisseur (Paul Ruven) de supervisie had.

De maker van Spion van Oranje, Tim Oliehoek (die eerder het verdienstelijke Vet Hard! maakte), mist de klasse om een dergelijke farce te laten werken. Tien jaar lang stage lopen bij Dick Maas, een echte vakman, lijkt mij een geschikte straf.

Ongetwijfeld zullen binnenkort bij de Vara (coproducent!) de promotiekranen wijd open worden gezet. Ik zie Paul de Leeuw al in De Wereld Draait Door zitten, met de altijd enthousiaste Matthijs van Nieuwkerk die altijd op zijn tellen past anders loopt hij een presentatieschnabbeltje mis. Maar geloof me: Spion van Oranje stinkt naar oude sokken.
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:die film waar paul de leeuw in speelt krijgt wel onthutsende kritieken zeg. zo erg heb ik het nog nooit gezien. zit je daar als 30-jarige filmmaker met je goeie gedrag. hebbie ff pech dat keizer geen analyst meer is, die had vast goed gevonden. :razz:

Die andere 'eigen' film van hem (Filmpje!) is toch ook huiveringwekkend slecht? Het verrast mij niks...

eens, maar dat was zijn film. in deze film speelt hij alleen maar.
Reply
Treesong Wrote:Het AD is inderdaad niet mals zeg :eeeek:

ik heb ook een setje andere quotes gezien. iedereen is vernietigend.

maar volgens het ad was filmpje wel genietbaar. deze is dus nog slechter dan filmpje? dat kan wat mij betreft niet. :lol:
Reply
Halllloooo Bopppeerrsssss \Big Grin/
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Gister naar Gomorra geweest... Niet slecht, maar ik ben er nog niet helemaal uit Sad

Na 2 en een half uur geleerd dat Italië door en door corrupt is en dat de mafia overal een vinger in de polenta heeft. Tja, niks nieuws onder de zon. We volgen 5 verhaallijnen die vrijwel volledig los van elkaar staan, wat de zaak een beetje rommelig maakt. Da's natuurlijk altijd het probleem met mozaiekfilms, de ene verhaallijn is boeiender dan de ander... geen filmmuziek, af en toe wat Italo-disco... grauw, grimmig, bijna documentaire-achtig gefilmd. Sommige mensen die ik sprak liepen compleet murw geslagen de bioscoop uit, maar wie -pak em beet - City of God heeft gezien, weet dat het erger kan. En beter.

Dit is wel de film waarin het meeste contant geld geteld wordt in de geschiedenis van de moderne cinema. Voor wie em nog gaat zien: let even op dat het geld steeds smoezeliger eruit gaat zien naarmate de film vordert cry
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Treesong Wrote:Italo-disco...

Notworthy Notworthy Notworthy

hoewel ik denk dat jij niet echt weet wat dat is, ouwe muziekkennert. :razz:
Reply
waf Wrote:
Treesong Wrote:Italo-disco...

Notworthy Notworthy Notworthy

hoewel ik denk dat jij niet echt weet wat dat is, ouwe muziekkennert. :razz:

Oneeeeee? :razz:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=06ZlbURvidY[/youtube]
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: