11-11-2006, 07:48 PM
Quote:Bos: Ze proberen mij kapot te maken
zaterdag 11 november 2006 18:10
Het CDA en de VVD proberen PvdA-leider Wouter Bos 'al drie, vier jaar persoonlijk kapot te maken.' Vooral het CDA is verantwoordelijk voor persoonlijke aanvallen. Volgens Bos kiezen de christendemocraten voor de aanval als ze zelf iets te verbergen hebben, waarna ze zeggen dat de PvdA-leider een draaikont is. 'Maar,' zo verklaart Wouter Bos vandaag in een interview met De Telegraaf, 'ze krijgen me niet kapot.'
'Niet aanstellen'
Oud-minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) reageert verbaasd op de uitspraken van Wouter Bos. Hij wijst erop dat hijzelf en zijn partijgenoten minister Rita Verdonk van Integratie en minister-president Jan Peter Balkenende ook veel te verduren hebben gehad. Ook zegt Donner dat Bos ' zich niet moet aanstellen' als hij ooit premier wil worden.
'Dirty Campaign'
PvdA-fractievoorzitter in de Eerste Kamer Han Noten reageert door te stellen dat de PvdA misschien meer een 'dirty campaign' had moeten voeren. Tegen BNR Nieuwsradio zegt Noten dat als de PvdA had willen winnen, de partij dit 'veel meer en heftiger' had moeten doen.
AOW
Uitkomsten van het on line onderzoek naar stemgedrag via Kieskompas laat zien dat veel kiezers Bos ook als een draaikont zien. De PvdA zou meer stemmen krijgen als het een andere lijsttrekker zou hebben. Bos wordt als minder bekwaam en minder betrouwbaar dan zijn christendemocratische tegenstrever Jan Peter Balkenende gezien. Nederlanders zijn het inhoudelijk meer eens met de PvdA, maar zien toch liever het CDA in de regering. Een meerderheid van de kiezers vindt net als de PvdA dat rijke ouderen moeten meebetalen aan de AOW. Ook moet de hypotheekrenteaftrek worden beperkt, blijkt uit een analyse van de resultaten vanochtend in Trouw.
En hier kan ik toevalligerwijs Het Plaatje van de Dag ook mooi kwijt:
![[Image: 1977999671_1999998436_huilbaby2.jpg]](http://www.planet.nl/upload_mm/e/0/9/1977999671_1999998436_huilbaby2.jpg)
Edit: maar ik vind deze ook wel toepasselijk:
![[Image: BooHoo-thumb.jpg]](http://www.blogdriverswaltz.com/archive/archives/BooHoo-thumb.jpg)