20-11-2006, 04:05 PM
goa Wrote:1) Jazeker, ik vond het regelmatig niet om aan te zien. Maar Ajax ontbeerde op dat moment kwaliteit en dan vind ik het nog te billijken. PSV heeft op dit moment zeker voldoende kwaliteit om gewoon op de aanval te spelen. Dat is het verschil.Ad Wim Wrote:1) Zegt inderdaad genoeg over het vreselijk saaie en laffe resultaatvoetbal dat PSV speelt. Twente durft er tenminste voor te gaan, daar houd ik van.
Toen Ajax met lelijk voetbal won onder Koeman klaagde je daar zeker ook zo hard over?
Ad Wim Wrote:2) 4-3-3 is prima, maar dan moeten niet de buitenspelers een offday hebben.
Inderdaad. Of de backs van de tegenpartij een goeie dag. Feit is gewoon dat bij een tegenstander die 4-3-3 speelt je maar 2 spelers voorin hoeft uit te schakelen. Als de vleugel niet rendeert staat de spits op een eiland. Wat dat betreft is 4-3-3 wel een typisch ajax systeem in de zin dat het alleen van de eigen kwaliteit uitgaat. Dat kun je waarderen, maar ik vond het vooral dom en kortzichtig.
Ad Wim Wrote:4) Ik heb ook helemaal niet gezegd dat het alleen maar aan de scheids lag, ik heb gezegd dat het gelijkspel verdiend was op basis van het spel.
Wat een onzinnig geneuzel zeg. Als volgende week Sparta een mooie pot speelt en door twee toevalligheden verliest met 0-2 van ajax, zeg je dan ook dat ze een gelijkspel verdienden? Of praat je dan zoals bijna iedereen hier vooral weer in je eigen straatje?
2) Maar de vleugelspelers werden gisteren helemaal niet uitgeschakeld. Het probleem lag hem in de voorzet.
3) Twente is en heeft gewoon een sterk elftal. Ze kunnen heel compact spelen en er snel uit counteren. Ajax speelde de eerste helft erg slap en kwam verdiend op achterstand.
De tweede helft was stukken beter en ze kwamen dan ook verdiend op een gelijkspel. Los van dit alles staat de scheids, die erg slecht was.
Ik probeer altijd zo objectief en realistisch mogelijk een wedstrijd te analyseren. Als het inderdaad zo gaat als jij schetst volgende week, dan zal ik dat ook een onverdiende overwinning noemen. Net als dat ik na de wedstrijd tegen Heracles zei dat het heel anders had kunnen lopen en na de wedstrijd tegen Roda zei dat het compleet terecht was dat ze verloren.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello