30-11-2006, 11:05 AM
waf Wrote:Ekslem Wrote:ik denk sowieso dat Mendes in het centrum blijft staan. Doet het erg goed daar, met name het doorschuiven bij balbezit.
vond je? ik vond hem eigenlijk wel tegenvallen, juist omdat hij op die positie veel minder vaak kan penetreren dan als hij met de punt naar achteren speelt. met grote passen het veld oversteken is zijn kracht, maar als hij achterin speelt moet hij veel vaker blijven hangen heb ik de indruk.
wat bij ook opviel is dat zijn passes over de grond niet strak ogen maar een beetje hobbelen over het veld. ze kwamen (meestal) wel gewoon aan, maar hij heeft een andere traptechniek dan anderen geloof ik.
Speelt ie niet vanaf rechts als ie op het middenveld staat?
De vergelijking met Rijkaard van ik trouwens erg overtrokken.
Az speelt meestal met een inschuivende centrale verdediger. Afgezien van dat hij mss beter zou penetreren vanaf het middenveld vind ik dat hij als centrale verdediger meer kan brengen bij balbezit dan een andere centrale verdediger van AZ (lees Opdam en Jaliens). Luirink kan ik in deze minder beoordelen aangezien ik hem niet veel aant werk heb gezien. Op het middenveld heb je imo meedere spelers die de diepte in kunnen gaan. Schaars en de Zeeuw zijn hier ook heel goed in. Imo heeft Mendes meer waarde voor AZ als ie vanuit de verdediging speelt.
We can't, can not get, we can not get enough!!