20-12-2006, 02:53 PM
Marshall Wrote:Levensloop ipv spaarloon? Lekker slim maar niet heus (of je moet nog een kleine in de planning hebben...). Altijd spaarloon kiezen, veel meer fiscaal voordeel... Bovendien legt mijn werkgever meer in dan de standaard inleg dus mag niet klagen...
Verder weinig te 'eisen' in de eindejaarsgesprekken. Ben net een 1/2jaar in dienst. Zal per april waarschijnlijk een schaal omhoog gaan als ik mijn begroting haal, verder per maart nog maar eens een cursus op kosten van de zaak bedongen. Secundair is al standaard erg goed hier...
Je bouwt in theorie sneller op met de Levensloop Marsh, fiscaal voordeel betekend niet automatisch ook verstandiger. Ja je kan met de spaarloon 613 euro per jaar sparen, maar kan dat maar na een vaste periode opnemen. Verder betaalt je baas daar ook 25% eindheffing bij. Bij de levensloop kan je 12% van je jaarsalaris inleggen tegen een max. van 210%, dat kan je dan opnemen en het hele riedeltje weer van voor af aan beginnen.
Redelijk kort door de bocht om te stellen dat de spaarloon beter is dan de levensloop

Overigens ben ik net gestopt omdat ik op stage moet, nik geen eindejaarsgesprek maar sollicitatiegesprekken dus.
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]