21-12-2006, 08:33 PM
In reactie op Balthazar:
Ik lachte me suf toen ik het vanmorgen op de voorpagina en pagina 8 & 9 van het AD las. John de Mol zal nooit van z'n levensdagen door het stof kruipen en toegeven dat hij na Sport7 wederom een flater van reuzenniveau heeft begaan met zijn stomme Talpa/Tien. Niemand in Nederland zat te wachten op een zender die niets vernieuwends brengt. Tuurlijk, voetbal is altijd een kijkcijferkanon, maar belachelijke shows als NSE, Hoe word ik een hond? en laatst dus Land van Kaas en Bil, dat trekken wij Nederlanders niet.
Kortom, ik kan het niet zielig vinden voor John en zijn huis in Portugal, misschien dat hij bij SBS weer een nieuw speeltje vind in een programma over twintig belspelmeisjes die zes jaar lang in een huis worden opgesloten en elkaar verbaal kapotmaken met woordzoekers en schijnprijzen.
Wel sneu natuurlijk voor al die opgelikte BN'ers die serieus geloofden dat Talpa/Tien een succes zou gaan worden. Die mogen nu hun wonden likken en met bebloede knietjes terug naar de publieke omroep of de commercielen.
Quote:'John de Mol wil af van Talpa'
Mediatycoon John de Mol probeert af te komen van Talpa, sinds deze week Tien geheten, door de televisiezender te laten opgaan in SBS. In ruil daarvoor wil de ondernemer een belang in het internationale mediabedrijf.
Dat schrijft het AD donderdag op basis van informatie van 'een betrokkene' bij de onderhandelingen tussen De Mol en SBS, het moederbedrijf van onder meer televisiezenders SBS6, Net5 en Veronica.
Herhaalkanaal
De Mol zou de sinds deze week Tien geheten zender, die hem 70 miljoen euro verlies per jaar oplevert, willen degraderen tot 'herhaalkanaal' van SBS, dat dan met vier kanalen martkleider in Nederland wordt.
Op het hoofdkantoor van SBS in Amsterdam zouden uitgewerkte schema' s circuleren voor verdeling van de programmering. Daarin worden de belangrijkste programma's van Tien, zoals de politieserie Van Speijk, dramaserie Gooische Vrouwen en het eredivisie-voetbal, verdeeld onder SBS6 en Net 5.
Mislukking
De Mol zou zo snel mogelijk een uitweg willen zoeken uit de verliesgevende zender. Ondanks het miljoenenkostende eredivisievoetbal, dure series en met mediaverontwaardiging gehypte reality-shows blijft het marktaandeel van Talpa/Tien ver achter bij de verwachtingen.
Onder de beoogde doelgroep van 20 tot 49-jarigen daalde het van vlak onder de nagestreefde tien procent even na de lancering tot een dieptepunt van 4,2 procent afgelopen juli, en 7 procent vorige maand.
Ik lachte me suf toen ik het vanmorgen op de voorpagina en pagina 8 & 9 van het AD las. John de Mol zal nooit van z'n levensdagen door het stof kruipen en toegeven dat hij na Sport7 wederom een flater van reuzenniveau heeft begaan met zijn stomme Talpa/Tien. Niemand in Nederland zat te wachten op een zender die niets vernieuwends brengt. Tuurlijk, voetbal is altijd een kijkcijferkanon, maar belachelijke shows als NSE, Hoe word ik een hond? en laatst dus Land van Kaas en Bil, dat trekken wij Nederlanders niet.
Kortom, ik kan het niet zielig vinden voor John en zijn huis in Portugal, misschien dat hij bij SBS weer een nieuw speeltje vind in een programma over twintig belspelmeisjes die zes jaar lang in een huis worden opgesloten en elkaar verbaal kapotmaken met woordzoekers en schijnprijzen.
Wel sneu natuurlijk voor al die opgelikte BN'ers die serieus geloofden dat Talpa/Tien een succes zou gaan worden. Die mogen nu hun wonden likken en met bebloede knietjes terug naar de publieke omroep of de commercielen.