28-12-2006, 04:15 PM
Boeiend potje gisteren. Twente had in het begin erg veel moeite met de balvastheid van vooral de voorhoede spelers van AZ. Er werd teveel de lange bal gehanteerd. AZ wist echter het overwicht in balbezit niet uit te drukken in kansen of iets wat daar op leek. Toen besloot de AZ verdediging maar mee te helpen aan ons feestje. Engelaar onderschepte en Kufo schiet er tegenwoordig ballen in zoals hij dat in zijn eerste eredivisieseizoen deed. Heerlijke goal werkelijk. Daarna durfde Twente weer te combineren. Doordat de snelheid in de combinaties toenam onstond er meer ruimte op het veld. Dat was voor die goal wel anders. Geen centimeter ruimte werd elkaar gegund. Net als Hilcoholic zat ik ook tot het eind (nou ja, tot de 75ste minuut) met samen geknepen billen op de tribune. Wieleart speelde een erg sterke wedstrijd. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of hij geen uitverkiezing voor het NL-elftal boven zijn neefje (Joris M.) verdient. Luke deed het ook prima als gelegenheids linksback. Ik hoop alleen wel dat hij de volgende wedstrijd weer op rechts staat want dat komt het spel van Kennedy ten goede. Niemeyer kruipt toch te vaak naar binnen als hij opkomt. Daardoor wordt Kennedy te weinig bij het spel betrokken. Maar goed als we zulke wedstrijden elke keer met 3-0 winnen hoor je mij niet klagen. Al met al een heerlijke afsluiting van 2006 in eigen huis.