14-05-2007, 10:46 AM
waf Wrote:gittermaster Wrote:Heb de wedstrijd niet geboycot, maar kon gewoon niet.
Tegen Az ben ik er wel weer bij.
Vind de playoffs eigenlijk best wel leuk nu. Kom op mijn eerdere stelling terug.
Enige is wel dat t idd opmerkelijk is dat de nummer 5 cl kan spelen, maar goed ik vind zeker dat het de competitie spannender maakt.
Neem als voorbeeld de wedstrijd Utrecht - PSV. Door dit systeem had Utrecht nog iets om voor te spelen, anders was t gewoon een simpele overwinning voor PSV geworden.
dat als dan geredeneer heeft helemaal geen zin. als er geen pleeoffs waren geweest had utrecht er mischien wel anders voorgestaan. nu maakt 7de of 9de niet uit.
de competie was spannend zat, was zonder plee offs ook geweest. ze doen het onder het mom van extra spanning, maar het is gewoon geldklopperij (niet alleen voor de clubs maar ook om hogere televisiegelden te ontvangen).
sportief is het een ramp. als je 5de wordt kun je alleen maar winnen, als je 2de wordt kun je alleen maar verliezen (dat is ene hele andere wedstrijd instelling). dar komt bij dat (nu bijv az) verschrikkelijk veel wedstrijden moet spelen nu ze ook nog lan in de uefacup meestrijden. dat kan fataal zijn.
al met al hoop ik dat az doorgaat. die hebben toch al geld zat. ik hoop van harte dat ajakkes weer cl misloopt.
Dat laatste begrijp ik heel goed, want ik hoopte van harte dat Feyenoord geen europees voetbal zou spelen, mijn weekend was geslaagd.
Wat betreft het als dan geredeneer; 7e of 9e maakt idd weinig tot niets uit. Echter zonder playoffs maakt t geen donder uit of je 15e of 7e staat.
Hoe vaak is t niet voorgekomen dat titels gepakt worden, terwijl kampioenskandidaten relatief zware tegenstanders krijgen die 3 wedstrijden voor t einde niets meer hadden om voor te spelen.
Het is logisch dat je beter speelt als je nog iets hebt om voor te strijden en met de invoer van de playoffs is dit imo zeker het geval.
The great old Ludwig von...