20-08-2007, 12:23 PM
Peter Wrote:Fabian Wrote:Peter Wrote:D'r an met de lippe Wrote:Gefeliciteerd Ekslem en Peter.
Bedankt, kun je mss jou mening over de wedstrijd geven? Heb zelf helaas allen om 7 uur de samenvatting gezien en daarin leek het dat zowel Heracles als PSV nauwelijks een kans heeft gecreerd totaan de 0-1 (saai duel?) waarbij PSV dus gewoon de gelukkigste was.
Ben zelf erg blij met deze zege. 5 basisspelers afwezig en toch 'gewoon' Heracles uit met 0-2 winnen is gewoon prima. Gelukkig is volgende week de selectie weer compleet.. dan kan het seizoen en het op elkaar ingespeeld raken voor PSV echt beginnen.
Gisteren had ik daar absoluut geen zin in maar nu wel. Ik vond het geen saai duel, beide ploegen speelden om te winnen. PSV was in de eerste helft sterker maar wist inderdaad niet veel kansen te creeëren. Als PSV'er kan ik mij overigens wel voorstellen dat het duel niet zo boeiend was. Voor het publiek in het Polman Stadion was elke doelpoging van Heracles alweer een reden om er weer is vol achter te gaan staan. Koné was in de eerste helft nog het dichtste bij een doelpunt toen hij oog in oog met Pieckenhagen kwam te staan. Maar onze fenomenale doelman is er weer en maakte er een corner van. Kunstgrasknuffelaar Affelay werd hard aangepakt maar voetbal is nog altijd een contactsport en soms ging hij wel heel erg graag naar de grond. Enfein, 0-0 bij rust waarin PSV een overwicht had en het gevaarlijkste was.
In de tweede helft begon Heracles sterker en sterker te worden en een aantal fraaie combinaties zorgden ervoor dat PSV terug moest. Heel gevaarlijk werd Heracles niet maar de aanvalsdrift zorgde er wel voor dat PSV niet meer echt een combineren toe kwam. Het was voor Heracles-begrippen gewoon echt even genieten soms. Looms en Klavan maakten er uitstekend gebruik van dat ze allebei linksback en linkshalf kunnen spelen. Looms op Klavan, Klavan speelt door en Looms laat opeens zijn gezicht zien op de helft van PSV terwijl Klavan de verdedigende taken overnam. Boakye liet ook geregeld zijn gezicht zien op de helft van PSV. Het zegt wel wat als Heracles dat spel kan laten zien tegen landskampioen PSV. Zowel over PSV als over Heracles. Ricky van der Bergh speelde ook een goede wedstrijd en wist een paar slimme steekpasjes op Everton te geven. Ricky was vlak voor de 0-1 zelf nog dichtbij een doelpunt met een afstandschot.
Het doelpunt van Affelay viel uit de lucht, zo'n droog schot die er zomaar inwaait. Een minuut eerder wou Heracles net de boel dichtgooien (tot mijn ergernis) door Everton te wisselen voor Daelemans. Die 0-1 was dus meteen de doodsteek want voorin had Heracles niet meer veel om het PSV nog lastig te maken. Toch ontsnapte PSV nog toen een schot van Gluscevic voorlangs ging. De 0-2 was enkel voor de statistieken en viel in de laatste paar seconde toen Heracles alleen nog maar aan aanvallen dacht. Een zuivere counter dus.
Idiote gele kaart voor Gomes overigens, hij kwam verhaal halen maar dat wordt met de nieuwe regels meteen bestraft met geel. Dat is toch van de zotte.
Vret Mien Gras Wrote:D'r an met de lippe Wrote:Gefeliciteerd Ekslem en Peter.
Jammer D'r an.
Maar wij hebben wel in Rotterdam gewonnen, laat dat een troost zijn en dan bedoel ik het verlies van Excelsior natuurlijk.
En daar ben ik jullie dankbaar voor :wink:
Gezien ons lastige openingsprogramma was een gelijkspel een mentale opkikker geweest maar helaas. En als je zo dicht bij een stunt bent tegen het grote PSV komen die tegenstreffers in de slotfase wel aan. Maar al met al ben ik wel tevreden, Heracles heeft goed gespeeld en kan ik niets verwijten. De Graafschap daarentegen verdedigde wel heel dramatisch. VVV was ook kansloos maar dat waren wij vorig jaar ook in het DSB-stadion, dat wil nog niks zeggen. Sparta heeft ook geen net resultaat geleverd, van Vitesse hoef je in eigen huis niet te verliezen. Willem II heeft daarentegen een goed winstpunt gepakt. Ach de competitie duurt ook nog zolang, maar het spel van gisteren geeft vertrouwen voor wat komen gaat.
Nog gefeliciteerd trouwens, eindelijk eens goed uit de startblokken!