22-05-2005, 02:28 PM
Bredanaar Wrote:quote GZ:
Quote:En je zit wederom fout door te zeggen dat het beleid in de afgelopen 2 jaar is gewijzigd. Dat beleid is helemaal niet gewijzigd, want die bepaling zit er al in zolang die wet bestaat en sinds die 2 anderen genaturaliseerd zijn heeft Minister Verdonk helemaal niks aan die bepaling gewijzigd.
Je hebt geen gelijk Gerben, bekijk dit lijstje maar eens:
Quote:<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vng.nl/smartsite.dws?ID=20441">http://www.vng.nl/smartsite.dws?ID=20441</a><!-- m -->
en zie ten aanzien van het beleid deze quote:
Quote:De regeringsfracties CDA en VVD steunen de afwijzing van Verdonk. ,,Jammer voor Kalou en het Nederlands elftal. Maar de voetballer zal net als honderden anderen die genaturaliseerd willen worden, zijn beurt moeten afwachten,ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ aldus VVD-Kamerlid Arno Visser. ,,We hebben ten aanzien van naturalisatie recent een strenger beleid afgesproken en dat geldt uiteraard voor iedereen.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢
Ehm, een skitterend lijstje, maar kan je mij even vertellen welke wijziging(en) specifiek betrekking heeft/hebben op dat artikel 10? Dan hoef ik niet alle algemene wijzigingen m.b.t. die wet door te PDF-en. Want zoals je zelf al gelezen hebt, had ik het expliciet over die bepaling, niet over de wet zelf.
En dat laatste geplakte stukje zegt natuurlijk wederom helemaal niks over die bepaling. De regeringsfracties vergelijken hier wederom een UITZONDERLIJK SPORTTALENT met honderden 'gewone buitenlanders', of wil je zeggen dat er nog honderden andere buitenlandse topsporters zitten te wachten op naturalisatie? Want dat staat er namelijk niet bij en daar heb ik de afgelopen weken ook helemaal niks over gehoord, gezien of gelezen. Feit blijft dat er inmiddels wel 880 buitenlanders gebruik hebben gemaakt van die bepaling en mijn vragen blijven nog steeds onbeantwoord: Wie waren die 880 recentelijk genaturaliseerde buitenlanders die gebruik maken van artikel 10 en waarom valt Kalou daar niet onder? En het gelul van teamsporter/individuele sporter is sowieso onzin, want dit artikel geldt ook voor muziekgezelschappen en andere kunstenaars, dus waar ligt daar de 'grens' over met hoeveel ze moeten zijn enzo?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!