26-09-2007, 03:46 PM
Quote:'We willen winnen van PSV, da's echt geen grapje.
PSV kan vanavond de borst natmaken. De Eindhovenaren nemen het in het Abe Lenstra stadion op tegen Jong Heerenveen, dat in het bekertoernooi mag uitkomen vanwege het vorig jaar behaalde landskampioenschap bij de beloften. Dat lijkt misschien een eenvoudig avondje voor PSV, maar daar denkt Heerenveen heel anders over.
De ploeg van coach Henk Herder heeft onder meer de beschikking over Braziliaans international Afonso Alves. Hij speelt voor het eerst sinds lange tijd weer in het blauw-wit gestreept, omdat hij in de clinch lag met het bestuur. In de voorhoede krijgt hij gezelschap van de nieuwste Brazliaanse aankoop Paulo Henrique.
Hoofdtrainer Gertjan Verbeek neemt zelf vanavond plaats op de tribune van hoofdklasser Argon, de tegenstander van de hoofdmacht in het bekertoernooi. Hij zit een schorsing uit, nadat hij de vierde official een duw gaf. Het eerste elftal zal maar vijftien spelers tellen terwijl het beloftenteam achttien man sterk is.
Hij geeft aan dat er heel wat gedold wordt onderling in de kleedkamer over het meespelen van Alves. Dingen zoals 'Met Alves winnen we van PSV', zijn dan ook geen zeldzaamheid. ,,Da's geen grapje, da's hartstikke ernst", zegt Verbeek in De Pers. ,,We willen winnen van PSV, da's echt geen grapje, nee. En 't is ook geen 1 april."
Verbeek zou zelf overigens wél als coach van het tweede op de bank kunnen gaan zitten vanavond. ,,Het leuke is eigenlijk dat ik het tweede elftal zou mogen coachen, wist je dat?", zegt hij tegen de verslaggever. ,,Officieel staat in de rapportage dat ik geschorst ben voor twee wedstrijden en op het moment dat het eerste elftal competitie of bekerverplichtingen heeft. Ze (de KNVB-tuchtcommissie, red.) zijn blijkbaar een zinnetje vergeten. Er staat verder niet bij dat ik geen andere activiteiten mag hebben", merkt hij op. ,,Nou ja, ik zal er maar geen misbruik van maken."
Oh, my god, we bought Kenny!