11-11-2007, 07:45 PM
Tis maar goed dat we tegen AZ speelden en niet tegen Ajax of Feyenoord.. dat had PSV in deze vorm verloren. AZ heeft echt weinig indruk op me gemaakt, voorgaande jaren vond ik ze beter. PSV speelde na een sterke eerste 5 minuten een uur lang tegen zichzelf (duidelijk gebrek aan vertrouwen, veel opgefockte spelers.. Lazovic en Perez logischerwijs voorop, die hadden beiden rood kunnen krijgen), na de gelijkmaker was het spel opeens een heel stuk beter. Die goal was toch een soort bevrijding. Gelukkig was AZ niet erg sterk. Voor de 1-1 hadden ze het duel (zonder goed te voetballen) allang op slot kunnen gooien. Verder is het altijd makkelijk afgeven op de scheids, maar AZ mocht 90 minuten lang net iets meer dan PSV. Al met al is mij duidelijk geworden dat AZ dit jaar geen kampioen zal worden en dat het voor PSV maar goed is dat ze nu 2 weekjes rust krijgen om vervolgens met een nieuwe trainer opnieuw te starten. Geen verdere schade opgelopen dit weekend, dus al met al mogen we niet klagen (al was een zege vandaag terecht geweest. corner- en kansenverhouding zal beiden wel 15-3 ofzo voor PSV zijn geweest denk ik)