28-06-2004, 12:31 PM
tot hoever zou je je banden kunen afrijden? Wanneer wordt het gevaarlijk?
ik kom bij normale banden met 1 stop op een band van 72,25% aan het einde van één stint.
bij zachte banden met 2 stops op 58,07% aan het einde van één stint.
bij extra zacht met 2 stops op een band van 36,69%.
Het laatste lijkt mij wat te veel slijtage. Denk dat de kans dat je eraf vliegt dan wel erg groot wordt.
Ik zal dus gaan kiezen tussen optie 1 en optie 2. Kijkend naar de trainingstijden verwacht ik over de race op zachte banden een goede 18 seconden sneller te zijn dan op normale banden. Een pitstop duurt 16,1 seconde. Dus de winst is niet echt veel. Dus ben er nog niet helemaal uit.
Ben benieuwd hoe groot bijvoorbeeld de afname van de slijtage per ronde is wanneer de tank leger wordt (gewichtsbesparing)?
Hoeveel verlies je in rondetijden krijgt door slijtage aan je banden. Je hebt minder grip dus zal wel meer gaan glijden?
Het wordt dus echt leuker om dit te probereb uit te vogelen.
ik kom bij normale banden met 1 stop op een band van 72,25% aan het einde van één stint.
bij zachte banden met 2 stops op 58,07% aan het einde van één stint.
bij extra zacht met 2 stops op een band van 36,69%.
Het laatste lijkt mij wat te veel slijtage. Denk dat de kans dat je eraf vliegt dan wel erg groot wordt.
Ik zal dus gaan kiezen tussen optie 1 en optie 2. Kijkend naar de trainingstijden verwacht ik over de race op zachte banden een goede 18 seconden sneller te zijn dan op normale banden. Een pitstop duurt 16,1 seconde. Dus de winst is niet echt veel. Dus ben er nog niet helemaal uit.
Ben benieuwd hoe groot bijvoorbeeld de afname van de slijtage per ronde is wanneer de tank leger wordt (gewichtsbesparing)?
Hoeveel verlies je in rondetijden krijgt door slijtage aan je banden. Je hebt minder grip dus zal wel meer gaan glijden?
Het wordt dus echt leuker om dit te probereb uit te vogelen.