15-11-2007, 01:15 PM
Peter Wrote:Jah nogal wiedes dat je geen schadevergoeding krijgt als je al ander werkt hebt.. welke schade moet er dan nog vergoed worden? Mijn punt is en blijft dat je makkelijk op maandag met vergoeding ontslagen kunt worden om op dinsdag elders aan de bak te gaan. Dat was nog steeds in reaktie op deze veronderstelling van je:
Zo wiedes is dat helemaal niet. Je mag er gemakshalve vanuit gaan dat Jol bij PSV aanzienlijk minder zou gaan verdienen dan hij bij Tottenham deed en dus een 'lagere levensstandaard' aan zou moeten gaan nemen dan hij gewend was. Ik zou het normaal vinden dat zo'n ontslagvergoeding aangewend zou worden om zijn gedeeltelijke inkomstenderving te vergoeden voor een bepaalde periode, zeker omdat hij vrijwillig meteen een lagerbetaalde baan accepteert en dus niet naar de SoZaWe hoeft voor een uitkering van 70% van zijn laatstverdiende loon. :wink:
Stel: Jol verdiende 2 miljoen (+ 5 miljoen ontslagvergoeding) en zou bij PSV 1 miljoen kunnen verdienen. Dan kan hij met die 5 miljoen nog 5 jaar het PSV-salaris aanvullen tot het salaris dat hij gewend was te krijgen bij Tottenham. Dat lijkt mij, gezien de gemiddelde contractduur van een coach bij een BVO vrij lang, maar dan hadden ze dat er maar niet in moeten (laten) zetten.
Bovendien stond er gewoon in het contract dat Jol harde valuta zou krijgen als ze hem eerder zouden ontslaan. Net zoals Jol (of zijn nieuwe club) ook had moeten dokken als hij er eerder onderuit wilde om te verhuizen. Voor wat hoort wat.
edit: Als er een bepaalde termijn van arbeidsloosheid na ontslag (met een ontslagvergoeding) in het Engelse arbeidsrecht staat, dan werkt dat twee kanten op: het geeft de ontslagene de tijd om rustig een baan te vinden die bij hem/haar past zonder meteen alles aan te hoeven nemen wat voorbij komt, maar het zorgt er ook voor dat ontslagenen gedwongen niet aan het werk kunnen omdat ze anders die ontslagvergoeding (wel geld voor niet werken) niet krijgen. Dat laatste lijkt me niet gunstig voor de arbeidsmarkt omdat er dan banen blijven liggen omdat mensen die dat werk wel willen en kunnen doen het niet mogen. Raarrrrrrrrrrrr......
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!