15-01-2008, 11:11 AM
Willempie :lol:
Quote:Had ik dan sukkel moeten zeggen in plaats van lulhannes?
Het weekeinde begon voor mij op een prachtige manier. Op het veld van de Kuip mochten Eddy Treijtel, Ove Kindvall, Paul Bosvelt en ik het eeuwfeest van Feyenoord inluiden. Ik vond het machtig.
Het was niet de eerste keer dat ik op die plaats stond, maar het blijft fascinerend om zoââ¬â¢n volle Kuip om je heen te voelen. Dat daarna de wedstrijd voor een supporter van Feyenoord wat tegenviel, was jammer. Erg jammer zelfs. Ik had niet gedacht, dat Feyenoord zo weinig tegenspel zou bieden aan PSV, dat toch niet meer dan aardig voetbalde.
Van mijn eigen wedstrijd, zondag met FC Utrecht thuis tegen Heerenveen, was ik vooraf al opgetogen. We hadden goed getraind en ik dacht dat er kansen voor ons zouden zijn om deze wedstrijd gewoon te winnen.
We begonnen slecht, maar na wat gemopper in de rust, pikten mijn spelers het in de tweede helft erg goed op. Mijn ploeg, mijn spelers dus hè, laat gewoon erg aardig voetbal zien. Voor alle duidelijkheid: dat doen die jongens dus zelf, ik heb ze alleen maar het vertrouwen gegeven.
Het zou mooi zijn als FC Utrecht daarvoor eens de credits krijgt.FC Utrecht speelt niet het beste, maar wel het mooiste voetbal van de eredivisie. Daââ¬â¢s toch aardig met een van de goedkopere selecties.
Zondag probeerde scheidsrechter Nijhuis roet in ons eten te gooien. Wij kregen vijf gele kaarten voor twaalf overtredingen en Heerenveen kreeg er maar liefst eentje voor slechts 24 overtredingen. Zij mochten slaan en trappen, wij mochten niks. Ik raakte daar zwaar geïrriteerd over.
Op een gegeven moment vond ik mezelf terug in het veld. Dat mag niet en dat snap ik. Ik was aanstekers aan het oprapen. Die zag ik liggen toen ik op weg was naar reserve Rossini om hem te zeggen dat hij moest invallen als die penalty erin geschoten zou worden. Wat een onzin om daar ophef over te maken.
De grensrechter begon meteen met zijn vingertje te wijzen. Zó arrogant. Het ging uiteindelijk mis omdat ik Nijhuis een ââ¬Ëlulhannesââ¬â¢ noemde. Toen moest ik naar de tribune van deze jongeman. Ongelooflijk vind ik dat. Wij bereiden ons voor in Nederland op de tweede helft van de competitie.
Die scheidsrechters gingen helemaal naar Turkije om zich op te laden. Nou, het pakte allemaal wat verkeerd uit, als ik naar de beslissingen van het afgelopen weekeinde kijk. Vooral Nijhuis zat er vaak naast en daarom noemde ik hem een lulhannes. Ik vind dat dat best mag. Of had ik misschien ââ¬Ësukkelââ¬â¢ moeten zeggen?
Na afloop werd ik geconfronteerd met twee verslaggevers: Ragnar Niemeijer van Langs de Lijn en Mark van Rijswijk van RTL. Ook twee lulhannessen eerste klas, ze snappen niks van voetbal en trekken rare conclusies. De één roept dat ik al lang van het veld gestuurd had moeten worden en de ander zegt dat Utrecht niet won omdat ik er te lang over deed om van het veld te gaan.
Deze gasten zouden zich eens moeten verdiepen in het voetbal zelf in plaats van in randzaken. Maar daar nemen ze de moeite niet voor omdat ze te lui zijn. Door dat soort gasten doe ik na afloop liever geen persconferenties.
Waarom zou ik me tegenover die lulhannessen moeten verantwoorden? Maar goed, mijn kwaadheid is weer over. Komend weekeinde spelen we thuis tegen Roda JC. Mijn spelers en mijn technische staf gaan deze dagen hun uiterste best doen om klaar te zijn voor die wedstrijd.
Die willen we namelijk graag op een aantrekkelijke wijze winnen. Ik hoop dat de heren scheidsrechters en journalisten zich ook een beetje voorbereiden, misschien wordt het dan nog wat.
We can't, can not get, we can not get enough!!