17-01-2008, 03:30 PM
waf Wrote:D'r an met de lippe Wrote:Maargoed, nu eerst weer richten op de competitie want we zitten in de voor ons cruciale januari maand. En handhaving is nog altijd belangrijker.
die bekerfinale spelen is toch mooier dan handhaven? jullie komen toch wel terug, maar dit zou toch een unieke belevenis voor jullie zijn?
nog los van het feit dat je zeker europees speelt als je in de finale tegen fainoid moet. :wink:
De bekerfinale spelen zal een enorme impact op de clubgeschiedenis van Heracles hebben. Als ik er alleen al aan denk krijg ik al kippevel.
Laat staan Europees voetbal, dat kan ik mij niet eens voorstellen. Zou wel tof zijn als wij dat halen terwijl de Enschedeërs er naast grijpen :waf:
Maar probleem is dat het (naar mijn idee) zeker geen zekerheidje is dat wij bij degradatie zomaar even terugkeren. Hoewel ik wel moet zeggen dat de club de laatste 10 jaar gegroeid is. Ik denk dat Heracles de tijden van kelder eerste divisie nu wel eens achter zich heeft liggen. Er zijn de laatste 10-15 jaar ook veel meer jongeren (waaronder ik) bij de club gekomen, basis voor de toekomst. Maar de top eerste divisie is tegenwoordig een loterij en kampioen worden is moeilijker dan gedacht. Ik begreep dat bij degradatie de begroting ook weer miljoenen naar onderen keldert, wat dat betreft zijn wij geen ADO. Heracles en fct zitten ook beide in de lift en ik vrees dat als wij degraderen, en fct mee gaat doen om het kampioenschap dat dit zeker niet goed is voor onze mogelijkheden om weer snel in de eredivisie terug te keren (qua sponsoren etc). Daarnaast moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen, je zult nooit een vaste eredivisionist worden als je maar tegen degradatie moet blijven strijden. En het is volgens mij onmogelijk om meteen na promotie al voor vast in de middenmoot mee te draaien, hier heb je een paar jaar de tijd voor nodig om hier naar toe te groeien. Iets wat Heracles ook probeert, maar ook dit is verrekte moeilijk. Er moeten meer sponsoren komen etc.
Oftewel, Heracles is bezig met iets waar het nu al jaren aan werkt en als we degraderen moeten we weer overnieuw beginnen. Wel denk ik dat we meteen een stabiele sub-topper kunnen zijn, maar dat is moeilijk in te schatten. Qua gemiddelde toeschouwersaantallen waren we in ieder geval wel een grote club in de eerste divisie, Heracles trok altijd wel een bovengemiddeld aantal bezoekers. Een paar uitzonderingen nagelaten dan.