17-06-2008, 03:47 PM
Mukkus Wrote:LouisVanGaal Wrote:Ik heb bv. een discussie over gehad met Pretty (huidige bondscoach) waarom ik nooit met twee WingDefenders speel en volgens mij heb ik hem wel aan het denken gezet, want hij heeft niet meer gereageerd.
Vertel.
Ik schreef:
Standaard: 3-5-2
ALTIJD twee CDs + 4 IMs
Hij schreef:
Hoe ga je om met een andere BC die zich aanpast en een prachtige 451 stacked wing, of een aanval over 2 vleugels? Hou je dan vast aan ALTIJD 2 defs, 2 prachtige defs die heerlijk uit hun neus zitten te eten?
Ik antwoordde:
Precies! Gevolg is dat zijn middenveld zwakker wordt en ik nog meer balbezit krijg waarmee ik nog meer kansen krijg om door zijn verdediging te boren.
Het is daarom veel slimmer om 2 CDs lucht te laten dekken dan 2 WDs!
(Of zoals ik het een paar posts later nogmaals uitlegde

1) Stel: Ik speel 3-5-2, dus ik wil zeker weten dat ik het sterkste middenveld heb.
2) Om dat te bereiken, zou het ook helpen als mijn tegenstander met een verzwakt middenveld speelt.
3) Als ik ervoor zorg dat mijn vleugelverdediging mijn zwakste plek is, zal de tegenstander hiervan gebruik proberen te maken door over de vleugel aan te vallen.
4) Wanneer een team over de vleugel aanvalt (een Winger op aanvallend wordt gezet)wordt zijn middenveld automatisch zwakker.
Het maakt niet uit dat het voorspelbaar is dat ik een slechte vleugelverdediging heb. Als je één stap vooruit denkt, dan zie je het als mijn zwakte. Denk je echter nog een stap vooruit, dan zul je zien dat het juist de zwakheid is die ik opzettelijk laat zien.
Dit is één van mijn belangrijkste tactische fundamenten waarmee ik telkens betere teams heb verslagen.
--
[b]Team:[/b] Equipo Mediterráneo