19-08-2008, 03:45 PM
Mukkus Wrote:waf Wrote:Mukkus Wrote:waf Wrote:ik vermoed dat je van de 35 de 9 mio die ajakkes betaalde nog wel van moet aftrekken, anders zou ik het wel dom vinden van ajakkes.
Nee, het is 25% van de waarde bij doorverkoop, niet 25% van de meerwaarde bij doorverkoop.
Wij weten hier wel hoe we die amsterdammers moeten belazeren! :wink:
heb jij het contract gezien of heb je dit 'van horen zeggen'?
verkoopprijs minus aankoopprijs zou je overigens ook als waarde kunnen bestempelen. anders had er wel verkoopwaarde gestaan. ik zou nooit te vroeg juichen dat je joden qua geld een poets bakt...:razz:
Dat heb ik van horen zeggen, maar is ook bevestigd door de Heerenveen-directie.
Zal wel even zoeken.
Quote:Bod van Ajax op Huntelaar startte bij 2 miljoen
In een groot interview doet Riemer van der Velde, de voorzitter van SC Heerenveen, een boekje open over de transfer van Huntelaar van Heerenveen naar Ajax. In dit interview is een overzicht van de transfer-gebeurtenissen van eind vorig jaar te lezen. Ajax opende de jacht op Klaas-Jan Huntelaar met een bod van 2 miljoen euro. In Heerenveen moest men daar hard om lachen.
Toch kwamen Ajax en SC Heerenveen alsnog tot een akkoord over de transfer van Huntelaar. "Uiteindelijk zijn we een aantal weken verder op negen miljoen uitgekomen en hebben bovendien bedongen dat SC Heerenveen bij een volgende transfer nog één miljoen overgemaakt kreeg, plús een leuk percentage van de transfersom. Zo werkt dat dus." Aldus Riemer van der Velde.
,,Het tegenovergestelde van deze twee is onze voormalige spits Klaas Jan Huntelaar. Op goed moment komt hij bij me en zegt: ââ¬ËVoorzitter, ik ben hier nu een aantal seizoenen en wil graag hoger op.ââ¬â¢ Die ambitie kon ik billijken. Hij speelde gewoon open kaart. Ik heb Klaas Jan wel verteld dat we een goeie prijs voor hem zouden vragen. ââ¬ËDaââ¬â¢s primaââ¬â¢, zei hij. Op goed moment meldde AJAX zich bij ons voor Huntelaar en bood 2 miljoen. Daar konden wij hard om lachen en gaven hen te kennen dat we toch écht 10 miljoen wilden hebben, voor onze goalgetter. Klaas Jan vatte het sportief op: ââ¬ËVolgend seizoen loop ik hier toch gratis de deur uit, dus hebben jullie groot gelijkââ¬Â¦Ã¢â¬â¢ Veertien dagen later meldde men zich opnieuw en bood 4 miljoen. Ik heb ze daarop duidelijk gemaakt dat er onder de 10 miljoen niet viel te onderhandelen. Uiteindelijk zijn we een aantal weken verder op 9 miljoen uitgekomen en hebben bovendien bedongen dat SC Heerenveen bij een volgende transfer nog 1 miljoen overgemaakt kreeg, plús een leuk percentage van de transfersom. Zo werkt dat dus." (Bron: Elf Voetbal)
Later is bevestigd dat dit 25% is van de verkoopwaarde, dus niet over de winst die Ajax hierop maakt.
Nu weet je ook waarom Ajax 10 miljoen meer hebben dan die 25 miljoen.
Oh, my god, we bought Kenny!