13-09-2008, 01:20 PM
Nr. 12 Wrote:- Waarom Sibon niet na het afspelen van de bal met grote passen naar het goal rent. Dat maakt indruk en veel meer ruimtes voor de kleintjes rondom hem heen. (beerens, pranic nr 13.) Zal wel een tactiek zijn, of is die Sibon nu echt te oud!?!
Dat zag je vorig jaar ook al. Sibon blijft dan bewust een beetje hangen om juist ruimte te maken. Vorig jaar voor Pranjic, Beerens, Bradley, Sulejmani en ook Alves. Dat Alves vorig jaar 7x scoorde tegen Heracles was vooral de verdienste van Sibon, die bleef hangen en daardoor steeds 1,5 tot 2 man naar zich toe trok, zodat Alves zo'n beetje 1-op-1 kwam te staan. Dit jaar moeten Grindheim, Vayrynen, Elyounoussi (nr.13, viel mij trouwens ook tegen), Beerens, Kalou, Paulo Henrique daar gebruik van maken.
Pranjic naar linksback vond ik niet zo'n gekke zet. Heracles had net een 'verdedigende wissel' gedaan. Pranjic ging daardoor wat meer verdedigender spelen, maar wel met de drang naar voren en Vayrynen op het middenveld. Sibon eruit? Tja...was mijn keuze ook niet geweest. Maar ik kan me Heerenveen - Vitesse vorig jaar nog herinneren: Sibon werd er bij 2-0 uitgehaald voor Paulo Henrique, en Heerenveen liep vervolgens keurig door naar 7-0.
Oh, my god, we bought Kenny!