04-02-2009, 11:07 AM
Bakke Wrote:Omdat AZ dit seizoen het fraaiste (of: minst lelijke) voetbal laat zien in de Eredivisie en dat voor een groot deel de verdienste van Van Gaal is. Daarnaast is het een trainer die van toegevoegde waarde is en met afstand de slimste coach is die de Nederlandse competitie op dit moment rijk is. Dat je dan opmerkt dat het 'Van Gaal op geen enkele wijze is gegund omdat het een zaadstengel is', vind ik nogal kortzichtig en subjectief.
een eigen mening die subjectief is, het moet niet veel gekker worden. en ook het woord kortzichtig is voor een journalist in spe slecht gekozen. het is eerder langzichtig. ik vind het al heel lang een zaadstengel en het enige dat hij doet is dat beeld bevestigen.
of ik iets mooi of lelijk voetbal vind maak ik zelf wel uit. dat vind ik ook helemaal niet belangrijk. het gaat om punten halen en dat doet van gaal. dat is knap en voor bepaalde spelers is hij de beste coach in nederland. bij andere spelers heeft zijn visie niet gewerkt, dus ik vind hem in bepaalde opzichten wel eenzijdig. hiddink heeft zich wat dat betreft veelzijdiger getoond.
maar ik vind het gewoon een zelfingenomen lul, die totaal geen manieren heeft en ik gun die vent gewoon helemaal niets. nul. nada. niente.