18-03-2009, 10:12 AM
gittermaster Wrote:Ik reageerde op t betoog van Amor Waf :razz:
Ik ben t ook wel met je eens hoor, denk alleen dat Ajax de laatste 2 jaar wel flink vooruit is gegaan. Er zijn bepaalde spelers die onder druk vh publiek in de Arena ook geen bal raken. Lulring, Verhoeven, heel Feyenoord (dan staat het publiek er massaal achter) en nog een aantal spelers. Nadeel vd Arena is gewoon dat je een kilometer vh veld zit, in de Kuip kun je bijna de adem vh publiek voelen als je bijvoorbeeld in moet gooien.
je zit niet veel verder van het veld. en ik denk dat feyenoordsupporters in de aarsrena hetzelfde teweeg kunnen brengen. het gaat namelijk niet om de afstand tot het veld, maar om het aantal mensen dat meedoet. bij ons op de eretribune doet ook niet iedereen dat, maar daarvoor zit een parterre vak met goedkope kaarten en dan komt het geluid ook daarvandaan. bij ajakkes is dat volgens mij niet zo massaal, de insteek van de supporters is anders. ten eerste is een groot gedeelte meeloper :razz:, ten tweede (belangrijker imo) wordt er eerder gezeken en gefloten naar de eigen spelers dan naar de tegenstander of de scheids.