21-04-2009, 09:50 AM
D'r an met de lippe Wrote:waf Wrote:mijn stelling is gewoon dat je niet opeens goeie supporters bent als je de hele wedstrijd geluid maakt. dus ik moet nogal lachen om de supporters van andere clubs die het niet uit kunnen staan dat het legioen indruk maakt vooral als ze het overschat noemen. :razz:
Je leeft in de omgekeerde wereld. Volgens mij is het het legioen dat zichzelf de beste supporters van NL vind. En ja, dat vind ik dan overschat. Minstens evenveel respect voor de Sparta en vooral Excelsior aanhang. En hoezo onder de indruk? Feyenoord - Heracles leek vorige week wel een begravenis. Dat ik zeg dat ik vind dat jullie stadion voetbal ademt wil nog niet zeggen dat ik ook meteen onder de indruk ben van de jochies met capuchon achter het doel.
Maar eens zullen we het toch niet worden.
het gaat er mij niet om of we het eens worden, maar je zit compleet langs me heen te praten. de wedstrijd tegen hercules was het niet nodig om indruk te maken. slecht spel en van de mat geveegd. daar was het legioen niet nodig. wij gaan bij zo'n onbeduidende tegenstander niet 90 minuten een concert geven, wat denk je wel. :roll:
wie zegt dat ik geen respect heb voor sparta of excelsior fans? wat is dat nou voor aanname?
de enige stelling die ik heb geponeerd is dat de wedstrijd zaterdag mede gekeerd is door het legioen. ook tegen grun was dat het geval, daar heeft ron jans ook nog een opmerking over gemaakt. dat zie je bijna nergens in nederland. het gaat mij ook niet om de beste of niet de beste, ik lees gewoon vaak: 'maar als het legioen er achter gaat staan kan het spoken'. en dat klopt gewoon en volgens mij steekt dat bij andere supportersgroepen. dat heeft helemaal niets met overschatten te maken.
nac supporters reageren hetzelfde als jij en die twente trommels. die nieuwe legioentjes, die er 20 jaar geleden nog lang niet zo groot waren. die hebben bedacht dat ze de hele wedstrijd gaan zingen en dat daardoor iets moois ontstaat. die zeggen: 'nou nou, waar is dat legioen nou, wij zijn veel beter'. nou, ik heb nieuws voor jullie, het legioen hoeft niet een hele wedstrijd te zingen, het legioen doet doorgaans wat de wedstrijd in het belang voor feyenoord nodig heeft. en dat is niet 90 minuten lang op een trommel slaan op de wijs van 'twente enschede'.
ik zou je aanraden eens een wedstrijd te gaan kijken in engeland. moet je het verschil eens zien in de beleving tussen een spurs supporter op whl, of een arsesnal supporter in emirates. misschien begrijp je dan wat ik bedoel.