21-04-2009, 11:57 AM
D'r an met de lippe Wrote:Als wij zo onbeduidend waren hadden jullie vast een keer in Almelo gewonnen de laatste 3 jaar, ipv met 2 keer een ruime nederlaag naar huis terug te gaan. Deze moest ik inkoppen, uiteraard zijn we maar een klein cluppie wat net een paar jaartjes weer terug is op het hoogste niveau. Anyway, gewoon een verschil in beleving dan. Als wij voorstaan is het feest in het stadion en vermaakt iedereen zich met de heerlijke voetbalsfeer.
ook al verliezen we nog 3 keer op dat kunstgras in dat fietsenhok, dan nog krijgen wij weinig adrenaline van een pot tegen heracles.
Quote:Verkeerd begrepen. Ik zeg dat ik minstens evenveel respect voor de Sparta en Excelsior aanhang heb. Staat los van deze discussie.
ik ook, maar als je niet wilde veronderstellen dat ik dat niet had, snap ik niet waarom je die opmerking maakt.
Quote:Waarom zou zoiets mij steken? Heb ik als Heraclied geen enkele reden toe.
misschien steekt het jou niet, anderen wel, maar door het feit dat je het legioen het predikaat 'overschat' geeft denk ik daar het mijne van.
Quote: Ik geloof best dat het legioen een wedstrijd kan kantelen, ongetwijfeld. Ik zou er ook niet graag staan als scheidsrechter wanneer het begint te spoken. Mij gaat het er om dat je vocal support de grond in trapt terwijl dit in mijn optiek ook erg belangerijk voor een ploeg kan zijn.
joh, voor mijn part zing je je keel verrot als je het naar je zin hebt. als ze bij liverpool zingen vind ik het mooi, dat monotone gehuil van de twente aanhang vind ik irritant en sfeerverlagend. mijn opmerking ging er over dat vele supporters van twente en nac altijd zo verbolgen zijn dat het feyenoord legioen zo vaak als beste legioen wordt geduid (of het nou waar is of niet) en ik stip alleen maar even aan waar dat vandaan komt. en voor de twentenaren gaf ik aan dat ze wellicht in de veronderstelling waren dat ze indruk hebben gemaakt, maar dat dat dus niet het geval was. anders dan hun ploeg in de 1ste helft.
Quote:De achterstand werd ook pas in de slotminuten omgebogen naar winst, ik vraag me af of dit was gebeurd als we allemaal onze mond dicht hadden gehouden.
als dat zo is hebben jullie ook invloed uitgeoefend op de wedstrijd. ik zeg echt niet dat het legioen daar een patent op heeft.
Quote:Denk dat de koppies bij de spelers dan ook eerder gaan hangen. En dan kun je met je onzin aankomen dat het ons niet uitmaakt als we achterstaan omdat we toch wel blij doen bla bla maar dat is echt flauwekul. Zolang Heracles op achterstand staat tegen een ploeg die meer kwaliteit heeft blijven wij onvoorwaardelijk onze trots steunen.
joh, dat is helemaal geen onzin. ik bedoel daar mee dat bij feyenoord de pleuris uitbreekt als je 10de staat, sterker nog ook als je 6de staat, en bij heracles niet. als spelers van feyenoord er dan met de pet naar gooien dan krijgen ze de volle laag. niet dat ik daar aan meedoe, maar om als een heilig boontje te gaan piepen dat ze achter deze grootverdieners moeten gaan staan is niet zo maar gerechtvaardigd.
Quote:Volgens mij denk jij dat ik het legioen maar niks vind, wat niet zo is. Ik noem het overschat omdat ik echt moet lachen om Feyenoorders die hun publiek benoemen tot beste supporters van Nederland. Enige wat mij steekt is dat je vocal support devalueert, iets dat in mijn ogen zwaar onterecht is.
dat ging dus vnl om de support van de twentenezen.
en ik denk wel degelijk dat feyenoordsupporters de beste en trouwste supporters zijn. qua beleving, trouw en ook qua zang (ook al gebeurt dat in thuiswedstijrdne zelden 90 minuten), het legioen heeft de meeste liederen en de meeste komen ook bij het legioen vandaan.