24-04-2009, 01:13 PM
Lamme Lennie Wrote:Davydoff Wrote:Je wordt toch gewoon agressief van die beelden. Trouwens ook slecht politieoptreden. De politie wist vooraf al dat er Ajcieden in het dorp liepen. Die hadden ze gewoon preventief moeten verwijderen.
Klopt, ik liep om half 7 richting De Dijk alwaar we met 3 politieagenten meeliepen die ons vertelden dat er een heel aantal Ajax-supporters waren en dat ze er voornamelijk daarom waren. Ongelooflijk dat er dan toch nog zoiets kan gebeuren. Oppakken, stadionverbod en pik amputeren bij dat schorem.
Er was inderdaad politie. 2 op een mountainbike en 2 wandelende vrouwelijke agenten. Tussen 5 en 8 uur heb ik niet meer agenten gezien. De ajacieden zaten daar al vanaf half 6, een aantal waarschijnlijk al eerder. Een Heerenveensupporter die naar het stadion liep met een biertje in de hand, werd tegengehouden door de politie. Hij mocht niet in het openbaar drinken. Meteen bier opdrinken of weggooien, dan kreeg hij geen boete. Hij dronk zijn biertje op en vroeg aan de agent, dat dit wel erg makkelijk was. 1 drinkende supporter 'aanhouden' vanwege dat biertje, terwijl hij de agent vertelde dat verderop een dreigende sfeer hing. De agent zei doodleuk: "Daar gaan we niks aan doen....."
Wel was er wat beveiliging bij verschillende kroegen, de agenten waren vaak met hun in gesprek. Die 2 kroegen hadden vanaf een afstandje wel extra aandacht, dus ze wisten dit al ver van te voren....
Vreemd en zwak politie-optreden. Voor mijn part zet je een peloton ME in het centrum van Edam, bijvoorbeeld.
Oh, my god, we bought Kenny!