13-05-2009, 01:47 PM
Ad Wim Wrote:We zijn het dus eens, er moest iets gedaan worden aan dat eerstpollende. Dat is gedaan door BV2 in te voeren. Maar wat is in deze nou het verschil tussen allebei bijv 10 invullen of 5 en 7, als het daadwerkelijk 6 wordt? Reageer daar eens op alsjeblieft.We zijn het dus eens? JA, er moest iets gedaan worden aan het eerstpollende.
Je zit er namelijk allebei evenveel vanaf bij 5-7, net zoals je er allebei even ver vanaf zit als je allebei 10 invult. Waarom zou je dan bij 5-7 alsnog die eerstpollende voordeel geven en bij allebei 10 niet? Ik kan daar echt met m'n pet niet bij...
Maar wat is in deze nou het verschil tussen allebei bijv 10 invullen of 5 en 7? 10=10 en 5<>7
Ik heb tot nu toe altijd de regel gehanteerd dat de 2e BV alleen telt als de 1e hetzelfde is, dat ga ik halverwege een toernooi niet veranderen (we veranderen nooit regels halverwege een toernooi, nu dus ook niet).
Nog even geheel ter zijde, mocht de 2e BV in 8 eindigen, dan zitten we er weer allebei even ver vanaf.