12-10-2005, 12:08 PM
Gerben Zonderland Wrote:Dat is toch precies wat ik zeg? :| Volgens mij waren destijds de voorselecties maar 20 of 21 man waarvan er dan 2 of 3 afvielen en niet 30 waar nog bijna een heel elftal van thuis kon blijven, dus dan viel er niet zo heel veel af te bellen/te zeuren waarom er spelers wel dan niet geselecteerd werden.
Ik dacht dat je bedoelde dat er ÃÅberhaupt geen voorselecties waren. Misverstandje zullen we maar zeggen.
Gerben Zonderland Wrote:Zeurde iedereen om verjonging? Ik kan me niet herinneren dat dat het geval was. Alle spelers speelden toch bij grote clubs, dus in principe viel er op die selecties niet zoveel af te dingen. Natuurlijk moet je geleidelijk verjongen, en zoals het nu gebeurt pakt het goed uit, maar als we 2 keer van Tsjechie en van Macedonie verloren hadden en gelijkgespeeld tegen Armenie (en dat had allemaal best gekund), dan waren we nu vrolijk 3e in de poule en uitgeschakeld voor het WK en was van Basten volledig afgebrand in de media. Tis allemaal theoretisch en geluk dwing je af, maar echt overtuigend qua spel was het niet, maar dat is het risico van veel jonge, onervaren spelers inpassen en ik vind het prima.
Mwah, na het mislopen van het WK was er toch de algehele tendens dat er veranderd moest worden. Dickie en Willempie gingen eigenlijk gewoon op dezelfde voet verder en naarmate het minder ging werd de roep dacht ik om anderen, jonge spelers steeds groter.
Gerben Zonderland Wrote:Bayern speelt eigenlijk 4-5-1-countervoetbal, dus das wel heel negatief, maar vrijwel alle spelers spelen in de praktijk 4-4-2 bij hun club, dus het is voor de meeste spelers makkelijker. Maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat voetballers eigenlijk maar 1 systeem kunnen spelen.
Nu heb ik dit seizoen nog weinig gezien van Bayern. maar ik meen me te herinneren dat Makaay altijd wel iemand als PIzarro of Santa Cruz om zich heen had. Verder heb je idd gelijk, maar als je zoals in de Ajax jeugd seizoen op seizoen hetzelfde systeem moet spelen dan weet je haast niet beter.
Bredanaar Wrote:Okee was een goed resultaat van Oranje. Maar was Tsjechie wel zo goed? Ze hadden maar 1 goede speler en dat was Baros. Tsjechie zonder Nedved (en Koller) is als een beer zonder klauwen.
Mee eens, al moet je de kwaliteiten van Rosicky niet onderschatten. Maar als je bovenstaande spelers moet vervangen door spelers als Stanjer en Polak dan is dat een best flinke aderlating.
Bredanaar Wrote:Wij speelden 2-2 tegen Duitsland. De Turken speelden de Duitsers compleet van de mat. Duitsland mocht in de handen klappen dat het met maar 2-1 verloor. En de Turken zijn toch niet van wereldklasse.
Oefenwedstrijden stellen geen flikker voor. Ik heb liever dat je in oefenwedstrijden iets probeert en met 6-0 op je flikker gaat, om vervolgens voor het echie een dikke winst tegen hetzelfde team te boeken. Bijna niemand speelt op de top van zijn kunnen in oefenwedstrijden.
Bredanaar Wrote:Brabants calimero-gedrag zonder enige samenhang
Volgens mij gaat het meer om wat de bondscoach zegt en tijdens persconferenties geeft hij al aan dat hij al tevreden is met kwalificatie. vBasten heeft NOOIT gezegd dat dit een wereldselectie is en NOOIT gezegd dat Nederland wereldkampioen. Dat de media dat zegt...boeiend.
[i]"If anything can go wrong, it will"[/i]
Edward. A. Murphy
Edward. A. Murphy