01-07-2009, 04:04 PM
Aangezien er meer sprints zijn (ik denk een stuk of 7) als aankomsten bergop (slechts 3x) lijkt het me het meest logisch om de sprinters op de hoogste posities te krijgen. Dit voor de bonuspunten. Cancalara wint de tijdrit denk ik en rijd een aantal dagen in het geel. Dus die bonuspunten moet je ook nemen.
Dan zijn er dus 8 ritten met bergen waarvan slechts 3 met finish bovenop, dus 3x een echte favoriet die wint en waarschijnlijk een aantal keer een groep met favorieten die in de top 10 gaat rijden. Dan moet je daarvan dus degene nemen die liever 6e wordt als 13e. Dan 2x een tijdrit en een rit of 3 voor de aanvallers. Dan dus ook nog sprinters nemen die voor de groene trui meedoen en dus ook in dit soort etappe's graag 8e willen worden.
.
Mijn team zou zijn (7 sprinters, 6 mannen voor de bergen en 2 tijdrijders, met als voordeel dat Haussler en Martin ook nog wel eens tot de aanvallers kunnen behoren):
1. Cavendish
2. Freire
3. Hushovd
4. Benatti
5. Ciolek
6. Haussler
7. Farrar
8. Contador
9. Evans
10. Armstrong
11. Menchov
12. A. Schleck
13. Sastre
14.Cancalara
15. Tony Martin
En als Boonen toch mee mag doen, natuurlijk Farrar eruit en Boonen erin.
Dan zijn er dus 8 ritten met bergen waarvan slechts 3 met finish bovenop, dus 3x een echte favoriet die wint en waarschijnlijk een aantal keer een groep met favorieten die in de top 10 gaat rijden. Dan moet je daarvan dus degene nemen die liever 6e wordt als 13e. Dan 2x een tijdrit en een rit of 3 voor de aanvallers. Dan dus ook nog sprinters nemen die voor de groene trui meedoen en dus ook in dit soort etappe's graag 8e willen worden.
.
Mijn team zou zijn (7 sprinters, 6 mannen voor de bergen en 2 tijdrijders, met als voordeel dat Haussler en Martin ook nog wel eens tot de aanvallers kunnen behoren):
1. Cavendish
2. Freire
3. Hushovd
4. Benatti
5. Ciolek
6. Haussler
7. Farrar
8. Contador
9. Evans
10. Armstrong
11. Menchov
12. A. Schleck
13. Sastre
14.Cancalara
15. Tony Martin
En als Boonen toch mee mag doen, natuurlijk Farrar eruit en Boonen erin.