31-08-2009, 04:44 PM
Hier in Gelderland ook een geweldige Vueltadag. Samen met Haggie was ik aanwezig bij de start in Zutphen. De start zelf was niet zo bijzonder, het rondhangen bij de bussen daarentegen vond ik wel super. Sta op de foto met mijn Spaanse held Xavier Tondo (let op hem deze Vuelta), Jurgen Roelandts, Leonardo Duque en Igor Anton. Drie kwartier voor de bus van Euskaltel gestaan, wel Isasi, Hernandez en Anton naar buiten maar geen Sanchez. Die kwam pas tien minuten voor de start uit de bus en vertrok daarom ook vlot naar de start dus geen foto. Ook enorme media-aandacht voor Euskaltel, meerdere Spaanse camera's en journalisten. Die Spanjaarden uit de kleine teams vonden het allemaal geweldig die aandacht, zijn ze helemaal niet gewend. Tondo keek raar op toen ik vroeg of hij even naar de camera wilde kijken. Verder drukte bij de bus van de Rabo, maar daar zijn wij niet geweest uiteraard. Bij Astana heerste ook een kille sfeer.
Na de start weer snel richting mijn huis, waar ze om half 3 langskwamen. Haggie met Nederlandse vlag in de hand en ik met de camera. Hopelijk konden Roelandts en Sanchez het 'Allez Jürgen' en 'Vamos Sanchez' op de weg (als ze het gezien hebben) waarderen. Wat wel mooi was dat m'n ma de bidon van Bram Tankink kreeg toegeworpen en het feit dat sommige renners uitgerekend een plaspauze voor m'n huis hadden ingelast was ook enerverend.
Na de start weer snel richting mijn huis, waar ze om half 3 langskwamen. Haggie met Nederlandse vlag in de hand en ik met de camera. Hopelijk konden Roelandts en Sanchez het 'Allez Jürgen' en 'Vamos Sanchez' op de weg (als ze het gezien hebben) waarderen. Wat wel mooi was dat m'n ma de bidon van Bram Tankink kreeg toegeworpen en het feit dat sommige renners uitgerekend een plaspauze voor m'n huis hadden ingelast was ook enerverend.