21-09-2009, 05:52 PM
Peter Wrote:Amor Fati Wrote:Peter Wrote:Ik snap jou opinie echt van geen kant.
soms is het ook een kwestie van niet willen snappen. Natuurlijk ligt er een basis van enkele jaren bij psv, maar als je wilt zien dat psv deze zomer op 0 is begonnen en iets heel anders aan het opbouwen is, prima. Zo zie ik het niet. Iedere ploeg heeft nieuwe spelers.
Agree to disagree.
Niet iedere ploeg heeft nieuwe spelers. Alle Feyenoorders die in de 2e helft speelden stonden daar vorig jaar ook al. En hun concept is nog steeds dezelfde 4-3-3 met 2 controleurs en een aanvallende speler op het middenveld. Alleen wat poppetjes zijn anders ingevuld. Juist Feyenoord zou automatismen kunnen hebben, PSV met alle nieuwelingen niet. Welke basis ligt er van vorig jaar? Die mooie 4e plek (slechste in 20 jaar) om op voort te borduren? Juist ja.
Dat heeft met continuiteit in beleid te maken. Feyenoord zou automatismen kunnen hebben ja. Maar Feyenoord was aan het overleven, ook voetballend gezien. Dat geeft geen vertrouwen in welk systeem dan ook. Juist dat kost moeite om te veranderen, een proces wat nu gaande is.
Dat dat juist het tegenovergestelde is van PSV, gaat er echter niet in. Dat zij seizoen draaiden wat het slechtste in 20 jaar was, geeft juist het succes van psv aan. Soms moet je ook naar achtergronden kijken ipv naar 1 wedstrijd.
Mijn gras is groener