05-10-2009, 05:13 PM
gittermaster Wrote:Ik begrijp wel dat je in de media alles kunt manipuleren, ik begrijp ook wel dat er veel mensen zijn die hierdoor ook gemanipuleerd worden, ik ben het alleen niet met je eens dat dit in het voordeel van Ajax gebeurt.
Vroeger wellicht wel, daar kan ik me wel in vinden, maar de laatste jaren echt allang niet meer. In tegendeel, ik ben van mening dat Ajax door de media eerder benadeeld wordt dan bevoordeeld
daar wil ik wel een beetje in meegaan. maar dat komt door az (en dat waren eigenlijk adriaanse en van gaal dus dat is eigenlijk ook ajakkes) en twente (via kessler, uilenberg, mulder, van halst). ik denk dat ajakkes niet benadeeld wordt maar dat er wat realistischer gepraat wordt over overduidelijke zaken. als er een beetje discussie mogelijk is, is de grote lijn toch naar ajakkes toe praten. je ziet hier op het forum exact hetzelfde gebeuren. ajakkessieden vinden een overtreding of een schwalbe van een ander altijd erger dan een overtreding of schwalbe van een eigen speler. op zich wel begrijpelijk, maar als de tv maar eenzijdig voedt en er nooit een weerwoord tegen komt verwordt dat dus sneller tot de waarheid.
klein voorbeeldje: als bij sneuarez een eigen doelpunt wordt gemaakt dan tellen ze hem toch voor hem (dan levert hij immers meer op) en als het bij tomasson gebeurt dan tellen ze hem er niet bij (hoewel tomasson niks meer op hoeft te leveren).
nog een hypothetisch voorbeeldje. stel dat de cler zo'n overtreding had gemaakt als oerbij. dan zou je ook gewoon in de analyses kunnen verkondigen dat je het een scandalige overtreding vindt en dat het daarmee maar eens afgelopen moet zijn. denk je dat de aanklager dan kan volstaan met 1 wedstrijdje schorsing?