19-10-2009, 08:41 AM
waf Wrote:Hoef Wrote:Heb het vanmiddag (grotendeels) live gezien en zojuist de herhaling: Tomasson was gewoon zuiver op zoek naar die enkel. Veel zuiverder rood vind je ze niet. Niets te maken met fnooit anders had ik Cissé ook wel veroordeeld. Die laatste was een terechte die niet altijd wordt gegeven (zie Emanuelson paar weken terug).
toch dacht ik in eerste instantie dat die van cisse wel meeviel. goed gezien dan toch van de scheids, hoewel het vast niet de bedoeling van cisse was.
die kaart van tomasson was ontzettend terecht, zijn overtreding ontzettend dom, maar 'hij was op zoek naar die enkel'of zoals hierboven 'hij verdient 10 wedstrijden schorsing' slaat helemaal nergens op. ik heb ss niet gezien, maar ik heb begrepen dat door die reactie van die commentator hij er vast nog 2 wedstrijdjes extra bij krijgt.
zo kun je alles beinvloeden. die overtreding van emanuelson werd bijvoorbeeld namelijk gebagatelliseerd.
Urby en Cisse zijn niet overduidelijk bewust, bij Tomasson zie je al aan zn gezicht dat hij een rotschop gaat uitdelen en de kans om de bal te raken was 0,0. Dan heb je er -zeker met zijn leeftijd, ervaring en voorbeeldfunctie in de groep- niks van begrepen en niks op een voetbalveld te zoeken. Nu pleit je voor een 'normale' schorsing van 2/3 duels, maar wat als een speler van Sparta zo'n overtreding zou maken waardoor Vlaar weer een jaar blesse is? Dan is de wereld te klein. Zie Bouaouzan. Erge gevolgen, dus erge straf. Bij Tomasson weinig gevolgen dus een veel mindere straf? Het is gewoon fucking smerig, minder dan 4 duels onvoorwaardelijk zou echt belachelijk zijn.