19-10-2009, 10:05 AM
Peter Wrote:RKC doet voor spek en bonen mee dus dat telt niet. :p
En 16e of 17e maakt geen bal uit dus 17e plek hoef je ook niet naar te kijken. 4 puntjes vind in een allesbehalve veilige voorsprong. Wie hebben het zwaarste programma gehad? Daar moet je naar kijken, niet naar de stand nu.
Voor de duidelijkheid; ik zeg nergens dat Heracles een veilige voorsprong heeft. De weg is nog lang, ik ben alleen blij met de kloof die op dit moment is gemaakt. Doelstelling is handhaving dus je moet 3 clubs onder je houden. Twee clubs zijn al op aanzienlijke afstand, dat is nogmaals iets dat wij Heraclieden niet gewend zijn. En misschien dat we er over een paar maand weer helemaal tussen zitten, dat kan. Maar na de overwinning in Waalwijk heerst de blijdschap op moment.
Peter Wrote:Dat jullie uitduels winnen en een zwaar programma hebben gehad in de thuisduels is wel een reden om tevreden te zijn met de huidige klassering, puur die 4 puntjes zou mij nog niet gerust stemmen. De kloof om trots op te zijn zal de komende weken juist moeten ontstaan als jullie die makkelijkere tegenstanders krijgen. Maar daar kun je het natuurlijk ook evengoed juist weer tegen verspelen.
We zijn het wel eens, verschil is dat jij denkt dat ik teveel hamer op die 4 punten en dat is niet mijn insteek geweest. Zie bovenstaande. Daarnaast is 'tevreden' zacht uitgedrukt. Andere jaren zouden we met dit programma in de eerste 10 wedstrijden waarschijnlijk onder de streep staan, nu is er al een voorsprong gepakt.