25-10-2009, 11:06 PM
Flixieluv Wrote:waf Wrote:Kleine Jan Wrote:EB.....Drol....Laat me raden... jij hebt Mckaaay en kwakman? Ik vond dat namelijk beide GEEN assist... keeper raakte hem nog...
ik vond het beide wel een assist. ben ik nou ook een drol? :razz:
Wat ik vreemd vind is dat situaties a la van mertens op wolfswinkel pass mertens op wolfmans, wolfmans trapt eerst op de paal, bal komt terug in zijn voeten, dan alsnog raak) geen assist "opleveren"... Paal is toch een dood spelelement? Zag bijv. bij Brugge-P Belgrado nog een mooi voorbeeld van interpretatie van die regel (in het eggie, assist spelen daar uiteraard ib geen rol :razz: ), pingel op de lat die er daarna door dezelfde speler werd ingeschoten, mocht om exact dezelfde reden - terecht - niet ("zou hetzelfde zijn als een passje aan jezelf geven")...
als wolfmans al een assist op zichzelf zou geven, is het iig geen assist van mertensmans.
bij een pingel: dat is niet omdat je geen assist op jezelf mag geven, maar je mag bij een vrije trap de bal niet twee keer achtereen raken.
dat is misschien anders als je bewust op de paal schiet om de ander te laten scoren. maar dan kun je hem beter die ander meteen laten nemen. :wink: